אחרי כל הסגרים האלה בבית, באמת שלא היה צריך הרבה כדי לגרום לי לשים שעון ביום שישי לשעה חמש וחצי בבוקר, כדי להתייצב בשעה 8:30 במצפה רביבים בנגב, מאופרת ומשוכה באיליינר סימטרי למהדרין, ליפסטיק אדום וטרולי מלא בגדי טול מתנפנפים ופיאטים כיד המלכה. הסיבה המשמחת שהוציאה אותי מהבית להרפתקת א-לה "פריסיליה מלכת המדבר" היא שיתוף פעולה ייחודי בין קהילת אינסטגרם ישראל לבין תיירות הר הנגב שהפגישו בין 8 צלמי על חלל לבין 8 אינסטגרמיות ססגוניות ליום צילומים מיוחד על רקע 4 לוקיישנים שונים באזור הנגב, עם נוף מדברי מרהיב וגם כמה יעלים שקפצו להגיד שלום. 

הפקת אופנה מדברית

מצפה רביבים, חוות זית במדבר, שדה בוקר והגן הלאומי עבדת – האטרקציות הכי חמות בנגב

מצפה רביבים

התחנה הראשונה שהתחילה כמתבקש עם ארוחת בוקר מפנקת מעשה ידי "שיר לי במדבר" הייתה מצפה רביבים, שנוסד בשנת 1943 כחווה חקלאית שהצליחה כנגד כל הסיכויים לפרוח ולשגשג ובכך תרמה לקראת קום המדינה להחלטה כי הנגב יהיה חלק משטחה של מדינת ישראל. 

מצפה רביבים

אני, שמלת פיאטים, ומחרשה. צילמה: לין פז

שמלת פיאטים מחמיאה

אתם לא מתלבשים ככה לטיול במדבר? 😉 צילמה: לין פז

החקלאות הראשונה בנגב - מוזיאון מצפה רביבים

חקלאות בטעם של פעם. צילם: עמית גלבר

במצפה נמצא מוזיאון רביבים שמציג את נקודת ההתיישבות הראשונה הזו, בור מים קדום שניצב בליבה של מערה מסקרנת, מגוון ציוד חקלאי ששימש את המתיישבים, עצים עתיקים ומטוס דקוטה בן 60 שנה. 

לאתר של מוזיאון מצפה רביבים

מטוס דקוטה ישן במוזיאון מצפה רביבים
בלוג האופנה שלא תרצו לפספס

חוות זית המדבר

פעם, בימים הפשוטים שלפני הילדים התארגנו בספונטניות 7 זוגות, אוכל ליומיים ושתי גיטרות, ונסענו לבלות סוף שבוע בחוות זית המדבר באוהל טיפי שיתופי. חלפו השנים, והחווה עדיין שם עם מגוון רחב של אפשרויות לינה: מאוהלי הטיפי הממוזגים ועד סוויטות ובקתות עם ברכות לצידן. 

לאתר חוות זית המדבר

סוויטה מפנקת בלב המדבר
איפה כדאי לישון בנגב
המלצות על חוות זית המדבר בנגב

שדה בוקר ובית הארחה קריבין

אין ספק שבן גוריון היה איש חכם ובחיפושו אחר המיקום המושלם בנגב הוא בהחלט ידע מה הוא עושה כשבחר בשדה בוקר, אחת הנקודות היפות באזור. שדה בוקר ממוקם על רקע הנוף המדברי של הנגב כשמסביב רכס הרים במגוון צבעים של צהוב, כתום ואדום, שמסביב יעלים מסתובבות, והכל מוקף מסלולי טיולים, שבילי אפניים, שקט ושלווה מדברית. 

בתוך כל הקסם הזה שוכן לו בית הארחה קריבין שמשלב אירוח ישראלי עם מטבח אנגלי מסורתי. המקום הוקם על ידי בני הזוג ג'ון הבריטי ומריון הצרפתיה שמכניסים המון קסם וחמימות למקום וגם עורכים בו את טקס התה הבריטי המסורתי שמציג חוויה קולינרית ולא פחות חשוב, אסתטית מוקפדת בסגנון האצולה הבריטי. 

מה יש לעשות בשדה בוקר

חווית DESERT LOVE

אם אתם רוצים לחוות את המדבר בצורה הטבעית ביותר שלו, בעצמכם, תוך כדי טיול, אז חווית DESERT LOVE היא בדיוק האטרקציה שתסדר לכם את זה, ואתם רק צריכים לבחור איזה קרוואן תרצו לשכור בשביל קמפינג מדברי מפנק באיזה לוקיישן שתבחרו.

קרוואן להשכרה של "אהבת המדבר"

"המרפסת" של קרוואן DESERT LOVE. צילם: דקל אבו

המיזם המקסים DESERT LOVE הוקם על ידי בני הזוג ורד וזאביק שעזבו את תל אביב לטובת החיים השקטים והמיוחדים במצפה רמון שבו הם חיים עם ארבעת ילדיהם ועוזרים למטיילים מכל הארץ שרוצים לחוות את חווית המדבר במלוא העצמה והאותנטיות. 

לעמוד הפייסבוק DESERT LOVE

גן לאומי עבדת

הגן הלאומי עבדת מציג שרידי עיר נבטית שנבנתה לפני יותר מאלפיים שנה וחלקים ממנה נראים בנויים טוב יותר מאשר חלק מפרויקטי התמ"א 38 שנבנו בשכונה שלי…; -)

הגן הלאומי עבדת

העיר  המרשימה הזו הוקמה לפני יותר מ-2000 שנה על גבי צוק מרשים על ידי הנבטים. העיר הוקמה על דרכי מסחר אסטרטגיים והיא נקראה "עבדת" על שם המלך עבדת השלישי שמלך בין השנים 7-39 לפני הספירה. העיר ששימשה צומת מרכזית באזור, התפתחה במהירות ונבנו בה רחובות מרשימים ותשתיות מעוררות התפעלות בהתחשב בעת הקדומה שבה הכל נבנה. בהמשך, ועם התנצרות האיפריה הרומית, הלכה העיר והתמלאה גם בכנסיות וכך היא נותרה עד הכיבוש המוסלמי במהלך המאה השביעית לספירה. 

לאתר הגן הלאומי עבדת

בלוג לייף סטייל וטיולים

פעילויות בנגב במהלך חג הפסח

פסח בפתח ואחרי שנה שבה חווינו יותר ימים בבית מאשר מחוץ לו, אני בטוחה שכולכם שותפים לתחושת החופש המיוחדת שמתלווה השנה יותר מתמיד לחג החירות. אז איזה פעילויות תוכלו למצוא בנגב בחג הפסח? הנה כמה אופציות מעניינות במיוחד. 

פסטיבל "משקים פותחים בפתחת ניצנה"

אזור ניצנה הוא אזור מלא במסלולי טיולים ובמסגרת ימי הפסטיבל בין ה- 29.3.21 ועד ה-2.4.21 יתקיימו עשרות סדנאות שונות בטבע וליד האגם שמתאימות למגוון רחב של גילאים כולל פעילויות לילדים ולכל המשפחה. בנוסף וכפי שמרמז שם הפסטיבל, יפתחו למבקרים המשקים שבאזור ויחשפו את החקלאות המדברית הייחודית של המקום שכוללת גם מגוון רחב של עגבניות שרי, יינות מדבריים ועוד כל טוב. 

לאתר הר הנגב

מכתש רמון

האביב היא עונה נהדרת לטייל במכתש רמון ולהנות מהפריחה האביבית הייחודית של האזור שמלווה את אינספור מסלולי הטיולים ברמות קושי שונות שמתאימות לכל גיל. חלק מהמסלולים באזור נפתחים רק בעונה הזו של השנה ולכן שווה במיוחד להגיע אליהם במהלך החג.

אטרקציה נוספת וחינמית היא הסיורים של INSIDE MITZPE המאפשרים הצצה לחיים בתוך מצפה רמון והחוות החקלאיות שבאזור.

צריף בן גוריון

צריף בן גוריון בשדה בוקר הוא מקום מרתק בכל ימות השנה ובין היתר אפשר למצוא בו משפט אינטראקטיבי על החלטות חשובות של גורל העם היהודי וחדר בריחה. במהלך חול המועד יחנך פארק חוויתי חדש עם פעילויות מהנות במיוחד שכוללות הליכה בשטח. הפעילויות מתאימות לילדים בגילאים 10 ומעלה ונדרשת הרשמה מראש.  

לאתר צריף בן גוריון

 

אפשר לשמור על קשר?

אם כשקראת את הפוסט חשבת לעצמך: "איך לא הכרתי את הבלוג הזה קודם??" או שלפחות נהנית מספיק כדי לקרוא אותו עד הסוף…;-)

אם תרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים, ואם את אוהבת לקרוא על מעצבים מקומיים ולהכיר עסקים קטנים בתחומי הלייף סטייל,

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות והגרלות שמיועדות לקוראות הבלוג, כמו אלה שנערכות בפינת "הארון השווה שלי"

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי שלאחרונה התהדר בכמה סרטוני Reels מצחיקים במיוחד, ואם בא לך לפרגן לי אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".  

צילם: דקל אבו

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת