אמנם החופש הגדול נגמר וגם חופשת החגים כבר מאחורינו אבל זמן לבנג'בנג' עם סדרה טובה הוא תמיד רעיון טוב. במדינה שבה בכל רגע נתון יש בחירות\אירוע טרור\אלימות\שביתות\כל התשובות נכונות, מהם החיים אם לא הבינג' שבין חדשות לחדשות…

המלצות סדרות פנטזיה, דרמה משפחתית או משהו לצחוק איתו – כל מה ששוה צפייה בימים אלו

"המפתחות של משפחת לוק" Locke &Key – נטפליקס

בתור אחת שבמהלך חייה לקחה חלק בלא פחות מארבע חבורות D&D שונות, תמיד הייתה לי חולשה לז'אנר הפנטזיה. לסדרה הזו הגעתי לגמרי במקרה כשהייתי חולה והתחלתי לראות סדרות כמעט באקראי. אני מודה שלקח לי זמן להיתפס אבל כשזה קרה אחרי כמה פרקים ראשונים, נשאבתי פנימה על עולם הפנטזיה הקסום של בני משפחת לוק שהתחיל במקור כקומיקס והפך לסדרה בת שלוש עונות בנטפליקס. במרכז הסדרה עומדת משפחת לוק שחוזרת לאחוזה המשפחתית הנטושה של האב אחרי טרגדיה משפחתית קשה. האחוזה מתגלה כמקום קסום מלא במפתחות קסם שמעניקים לאוחזים בהם שלל כוחות ויכולות שמטבע הדברים, מושכים גם יצורים קצת פחות סימפטיים שרוצים להשתלט על המפתחות. חוץ מהעלילה גם הצילומים עצמם מרהיבים על רקע הנופים המושלגים של עיירה שכוחת אל במסצ'וסטס. אם יש לכם ילדים מעל גיל 13, ממליצה בחום לצפות בזה יחד. לחובבי הז'אנר הסדרה לגמרי חוצה את גבולות הגיל.

מה חשבתי על הסדרה Locke & Key

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק Netflix

"השנים" Years and Years – סלקום טי וי, Yes

מיני סדרה בריטית בעתיד הלא כל כך רחוק שהיא מעין שילוב של דרמות משפחתיות כמו "אחים ואחיות" עם "מראה שחורה". הסדרה עוקבת אחרי קורותיה של משפחה בריטית ממעמד הביניים בעשור שבין 2020 ל-2030. הסדרה צולמה בשנת 2019 והיא מתארת עתיד דיסטופי עם כל המרכיבים שאנחנו מכירים מצוין מהמציאות הנוכחית: עליית הימין הלאומני בעולם, התגברות תופעת הפייק ניוז והתחזקות הקונספירציות, ההתחממות הגלובלית, ההתמכרות למסכים ובאופן מפתיע, פלישת רוסיה לאוקראינה (הסדרה צולמה הרבה לפני שזה קרה באמת).  שלא כמו סדרות דיסוטופיות כמו "סיפורה של שפחה" ו"מראה שחורה", המציאות העגמומית בסדרה "השנים" כל כך קרובה למציאות שזה מטריד. אבל בתוך כל הקשיים והנבואות השחורות, נמצאים היחסים המשפחתיים, הקשרים, ההומור והאהבה אבל בצורה הכי לא דביקה שיש.

"עושות נקמה" – Do Revenge – נטפליקס

סרט נעורים שנון, משעשע ומפתיע במיוחד שגם כאלה שעברו מזמן מזמן את גיל הנעורים (עבדתכן המתולתלת למשל…) ייהנו ממנו ואפילו מאוד. בכל דור אנחנו מקבלים גרסה חדשה לסרט הנעורים הקלאסי שבו בחורה לא מקובלת מחליטה לנקום במקובלים. בשנות ה-80 היה זה הסרט "מלכות הכיתה" (באנגלית Heathers, הת'ריות) שהיה סוג של קומדיה שחורה ומצוינת על הז'אנר, בשנת 2004 זה היה "ילדות רעות" (באנגלית Mean Girls) המצוין שכתבה טינה פיי, ועכשיו זה "עושות נקמה" שכולל את כל המרכיבים שכל סרט דור Z צריך שיהיה לו: קצבי, מהיר, קווירי ועם מגוון אתני רחב. גם המשחק מצוין והכוכבות הראשיות הן קמילה מנדס ששיחקה גם ב"ריברדייל" ומשחקת את דראה טורס, תלמידת תיכון שמגיעה מבית לא עשיר ומסתובבת עם חבורת ילדי עשירים, ומאיה הוק הג'ינג'ית הנהדרת מ"דברים מוזרים" שמשחקת את אלינור האאוטסיידרית המגניבה שעוברת כנדרש לפי כלל הז'אנר מייקאובר כדי להסתנן אל חבורת המקובלים היפים והנכונים. אה, ולקינוח תמצאו כאן את שרה מישל גלר לנצח "באפי קוטלת הערפדים" בתפקיד מנהלת התיכון הדומיננטית.

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק Netflix

"הנבחרות" – כאן 11

הבחירות אמנם מאחורינו אבל הסדרה "הנבחרות" שסוקרת את הייצוג הנשי של חברות כנסת בישראל מאז הקמתה, רלוונטית מתמיד. ישראל היא אחת המדינות עם הייצוג הנשי הפרלמנטרי הנמוך בעולם והסדרה שמונה בסך הכל 3 פרקים ולגמרי משאירה טעם של עוד, מציגה את הקשיים שהנשים נאלצו להתמודד איתם, על המחירים ששילמו, ועל המחיר שאנחנו כחברה משלמים על הייצוג הנשי הדל, על שאנחנו מאפשרים לגברים להחליט מה טוב לנשים, ועל כמה חשוב שנהיה מודעים כולנו מימין או משמאל למספר הנשים שנמצאות במקומות ריאליים בכל המפלגות השונות. אפשר (שלא לומר, הכרחי) לצפות בסדרה באפליקציה של כאן 11.

"קימי שמידט" Unbreakable Kimmy Schmidt – נטפליקס

סדרה חובה לכל חובבי השנון והמצחיק שנוצרה על ידי טינה פיי. כלומר, סדרה חובה לכווווולם. קימי שמידט נחטפת בכיתה ח' על ידי כומר משוגע (ג'ון האם בתפקיד מעולה) שמחזיק אותה יחד עם שלוש נשים נוספות במקלט אטומי ומספר להן שהאפוקליפסה הגיעה. הן הוחזקו שם במשך 15 שנה עד ששוחררו וגילו לתדהמתן שלעולם לא קרה שום דבר. אחת הניצולות קימי שמידט מחליטה שבמקום לחזור לביתה באינדיאנה, היא תתחיל חיים חדשים בניו יורק. היא שוכרת דירה עם שותף (טייטוס בורג'ס הנפלא) ומנסה לחיות את חייה ולהדחיק את עברה. אל תיתנו לסיפור הרקע הקשה להטעות אתכם – זאת אחת הסדרות המצחיקות, השנונות והמוצלחות של השנים האחרונות בזכות השילוב של הכתיבה השנונה והמשחק האדיר, ממש אדיר, של כל אחת ואחד משחקניה.

מתוך עמוד הפייסבוק: Unbreakable Kimmy Schmidt

"סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" Dirk Gently's Holistic Detective Agency – נטפליקס

הסדרה שיש בה בסך הכל שתי עונות מבוססת על סדרת הספרים של דאגלס אדמס ("המדריך לטרמפיסט בגלקסיה"). כיאה ליצירה של אדמס גם כאן, תמצאו הכל חוץ מהיגיון. דמויות שהן ספק גיבורי על ספק מפלצות, מכונת זמן, עולמות מקבילים וכל מה שהדמיון הפרוע יכול להעלות על הדעת – את הכל תמצאו בסדרה, וזה עשוי נפלא. גיבור הסדרה דירק ג'נטלי הוא "בלש הוליסטי" שפותר תעלומות בדרכים הכי לא שגרתיות שיש. הוא חובר אל טוד ברוזמן (אלייז'ה ווד בתפקיד שהכי מתרחק מפרודו בגינס), אדם שכל רצונו הוא לחיות חיים בינוניים נטולי משמעות ויחד הם יוצאים להציל את העולם בצורה הכי מוטרפת שיש. במילה אחת: הנאה. בשתי מילים: הנאה מובטחת!

עדיין לא מצאת מה לראות? אלה הפוסטים הקודמים בסדרה

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת