גל רביעי, גל של מדוזות או גל גדות, לא משנה מה צופן העתיד, תמיד יש זמן לאיזה בינג' משובח או סרט כייפי להעביר איתו את הזמן. אז הדקו חגורות ושלפו את שקיות הפופקורן כי הנה מגיעות המלצות נטפליקס (בעיקר אבל לא רק) לכל מה שראיתי, אהבתי וחזרתי כדי להמליץ. 

הסדרות והסרטים הכי שווים לצפיה בימים אלה

"הסרטים שגדלנו עליהם" – "THE MOVIES THAT MADE US" (נטפליקס)

בואו נדבר רגע על המהפך שעשו נטפליקס בתחום הדוקו. פעם, דוקו היה ז'אנר זניח למדי, שאפיין ערוצים מאוד מסוימים והיה רחוק מלהיות מוצר צריכה בסיסי. ואז הגיעה נטפליקס, והפכה את הז'אנר למוצר פופי, כייפי ובדרך כלל מעורר השראה. לאחרונה שמתי לב, שאני נכנסת לחפש לראות מה התחדש בקטגוריית הדוקו של נטפליקס באותה תדירות שאני נכנסת לקטגוריות האחרות. 

ועכשיו אפשר להתחיל ולדבר על הסדרה "הסרטים שגדלנו עליהם", סדרה שמספרת את הסיפור מאחורי חלק מהסרטים המפורסמים והמצליחים ביותר בכל הזמנים: "ריקוד מושחת", "פארק היורה", "אישה יפה" ועוד כמה נכסי צאן ברזל שכאלה. מה שהופך את הסדרה למוצלחת כל כך זה העובדה שמאחורי הסרטים האלה עומדים סיפורים מעוררי השראה על תסריטים שאף אחד לא חשב שיצליחו, שחקנים ראשיים שלא האמינו בהם ומאחורי כל אחת מההצלחות האלה, עמדו אנשים שלא וויתרו והלכו עד הסוף עם מה שהאמינו בו. 

המלצה על הסדרה "הסרטים שגדלנו עליהם" של נטפליקס

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק "DIRTY DANCING"

"ישנן בנות – הדור הבא" – THE L WORD (YES, סלקום TV)

יש לי חיבה רבת שנים לסדרות קוויריות שהתחילה מהסיבה הכי סטיירטית שיש – לפני 20 שנה יצאה הסדרה "הכי גאים שיש" שהציגה את חייהם הסוערים (מאוד) של חמישה גייז וזוג לסביות. אחד מאותם חמישה הייתה דמותו של ברייאן קיני (השחקן גייל הרולד) שגיי או סטרייט, היה הדבר הלוהט ביותר בטלוויזיה. מידי לילה נפגשנו חברותי ואני לצפיה וריור משותף. כמה שנים אחר כך כשיצאה הסדרה האחות "ישנן בנות" שעסקה בחייהן הסוערים והמעניינים של קבוצת לסביות מלוס אנג'לס, כבר הייתי מכורה קשה של הז'אנר. בזמנו הייתה הסדרה פורצת דרך משום שהיא הייתה הסדרה הראשונה שהציגה רק נשים לסביות על מגוונן הרחב, חייהן והאתגרים איתם הן מתמודדות. 

הגרסה הנוכחית שנקראת "ישנן בנות – הדור הבא" מציגה חלק מבנות הקאסט המקורי שהתבגרו בינתיים בחינניות ולצידן בנות דור ה-Y כשהפעם, המנעד הקווירי רחב הרבה יותר ומתבטא בעיקר בייצוג הרב שיש גם לטראנסים. מבחינת עלילה חייבת לומר שהעונה הראשונה לא הפילה אותי מהכיסא אבל הדמויות עדיין כייפיות ואורח חייהן הסקסי והכייפי שאני לא יודעת עד כמה משקף באמת את חייהן של הציבור הלסבי, בעיקר גורם לי מעט להתבאס על כך שנולדתי סטרייטית מכף רגל עד תלתל ;-). 

הסדרה ישנן בנות - הדור הבא

 מתוך עמוד הפייסבוק "The L Word On Showtime"

"מכתב אחרון ופרידה" – Last Letter From Your Lover (נטפליקס)

בדרך כלל אני נמנעת מסרטי דרמה על כל סוגיהם. לתחושתי האישית, החיים דרמתיים מספיק ואת האסקפיזם שלי אני אוהבת מצחיק או מותח. אבל היה זה יום שישי אחה"צ, הייתי במיטה, וחיפשתי משהו שאוכל להרדם איתו בנחת. דרמה בריטית רומנטית נראתה לי כמו רעיון לא רע בסך הכל. אלא שמצאתי את עצמי נשאבת עמוק לסרט המקסים ששאב אותי מתחילתו ועד סופו. 

הסרט מתנהל בשתי עלילות ציר מקבילות: האחת בלונדון של זמננו (מינוס הקורונה….) שמיוצגת על ידי עיתונאית שמוצאת במקרה בארכיון העיתון שבו היא עובדת מכתבי אהבה ומחליטה לחקור את הסיפור שעומד מאחוריהם, והשניה לונדון של סוף שנות ה-60 שמיוצגת על ידי אשת חברה גבוהה שלכודה בנישואי נוחות ללא אהבה ומנהלת רומן בלתי אפשרי. במרכז כל אחת מהעלילה ניצבת אישה שמייצגת את הקשיים של הנשים בתקופה הרלוונטית. הסרט משלב בין דרמה, מתח ורומנטיקה והצילומים האסתטיים באופן יוצא דופן הופכים את חווית הצפיה לנעימה ומרתקת. הסרט מציג את הקשיים עימם נשים מתמודדות אז והיום, את הכמיהה לאהבה ורומנטיקה ובעיקר את כמיהת מי שנולדו לדור שמתקשר באמצעות אימוג'יז לקצת רומנטיקה מהסוג הישן שמגיע במכתבי אהבה רווי מילים אמיתיות. 

המלצות סרטים בנטפליקס

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק של נטפליקס

"המתריסים" – "The Defiant Ones" (נטפליקס)

תוך כדי כתיבת שורות אלה אני תוהה האם הדוקו הנפלא הזה ידבר גם אל מי שלא שומעים ואוהבים מוזיקה שחורה אבל אם אתם מחובבי הז'אנר, מדובר באחד הדוקואים הכייפים, המרתקים והמעניינים לצפיה שמשלב הרבה מוזיקה שחורה מצוינת, וסיפורים מעוררי השראה. 

הסדרה מספרת את סיפורם של מי שנחשב אבי מוזיקת הראפ של החוף המערבי: ד"ר דרה ושל המפיק האגדי ג'ימי איובין,  שעל פניו אין בינו ובין ד"ר דרה שום דבר במשותף. הסדרה מציגה את הסיפור של כל אחד מהם בנפרד עד לרגע שבו הם נפגשו, שינו את פני המוזיקה והגיעו לאחד האקזיטים הגדולים בתחום בזכות החיבור שלהם עם חברת אפל. עוד משתתפים בסדרה גם סנופ דוג, אמינם וגוון סטפני. חובה לכל חובבי הז'אנר, ובעצם, לכל מי שמחפש קצת השראה מהולה בקורטוב יצירתיות בקצב ההיפהופ. 

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק THE DEFIANT ONES

"אהבה ומפלצות" – "LOVE AND MONSTERS" (נטפליקס)

אמא שלי ז"ל תמיד אמרה שהפתרון הכי טוב למלחמה, פיגוע או כל אסון אחר, הוא למצוא סרט אפוקליפטי טוב של אסון הרבה יותר גרוע. עם השנים, אימצתי את העצה שלה והפכתי חובבת גדולה של סרטים אפוקליפטיים ובעתות מלחמה, צפיתי בסרטים על וירוסים מסתוריים וכשהתחילה המגפה, ברחתי אל סרטי המלחמות. אבל מה עושים בתקופה שבה המציאות שלנו כוללת גם מלחמה וגם מגפה? מוצאים סרט אפוקליפטי על נושא מופרך במיוחד בדיוק כמו הסרט הזה. 

הסרט עוסק בתקופה הפוסט אפולקליפטית שבה אסטרואיד ענק הגיע לכיוון כדור הארץ, כל טילי העולם נשלחו להשמיד אותו והצליחו, אבל תופעת הלוואי של הקרינה גרמה לכל החרקים, המקקים והזוחלים לצמוח לממדים מפלצתיים ולהשתלט על כדור הארץ. 

הסרט מסופר מעיניו של אריק, טינאייג'ר חסר בטחון שמתגורר בבונקר כבר 7 שנים ומחליט להעלות על פני האדמה כדי לצאת במסע ולמצוא את חברת הילדות שלו שבה הוא גם קצת מאוהב. מה שהופך את העלילה המופרכת לכייפית לצפיה היא העובדה שהסרט לא לוקח את עצמו ברצינות בשום שלב, והוא שזור רגעים קומיים גם בקטעים הדרמתיים ביותר ששום סרט אפוקליפטי לא שלם בלעדיהם. 

תראו, זה לא סרט שיקבל אוסקר אבל זאת לגמרי דרך חביבה להעביר שעתיים של צפיה בכיף ולשכוח לרגע מזוטות כמו קורונה, מלחמה והתחממות גלובאלית. 

"התפשטות" – "CONTAGION"

לפני עשור יצא סרט עתיר כוכבים שעסק בהתפרצות של נגיף מסוג חדש שהמקור שלו מעטלף, הגיע מסין ועבר במהירות בין אנשים שונים ממדינות שונות שבילו כולם באותה מסעדה שבה הוגש חזיר שנדבק מאותו עטלף. ארגון הבריאות העולמי מנתח את התנהלותו של הנגיף, המבנה שלו, הקצב שבו הוא עובר מוטציות, והמרוץ לחיסון מתחיל. במקביל, תנועת מתנגדי החיסונים מפיצים מסרים מטורללים ומנסים לשכנע אנשים שהמגפה לא באמת קיימת….

נשמע מוכר? הסרט זכה לעדנה מחודשת בשנה וחצי האחרונות ולא במקרה…. הסיפור נשמע אחד לאחד התפרצות מגיפת הקורונה, למעט נתון אחד בלבד: שיעורי התמותה בסרט גבוהים ומבהילים הרבה יותר משיעורי התמותה מהקורונה. בהתחשב בעובדה שכל פרט אחר בסרט התגשם בצורה מבעיתה, אי אפשר לצפות בסרט מבלי לתהות מתי תגיע המוטציה שתגשים גם את הנתון הזה….

סרטי המגפות הכי טובים שנעשו

שנמשיך?

אם נהנית לקרוא את הפוסט, ותרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים,

אם את אוהבת לקרוא על טיולים, מלונות, מסעדות, ולהכיר מעצבים ויוצרים מקומיים, 

אז אשמח מאוד אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם הצבעוני שלי, בטיקטוק המשוגע שלי, ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת