אחד מתחביבי בחיים ובבלוג הוא לחזור ולהיפגש עם אנשים שהכרתי בעבר אחרי תקופה ולראות מה השתנה ולא רק הלילה הזה. 

את המעצבת הכי צפונית שיצא לי להכיר, רחל אלתר בעלת מותג התכשיטים "רחלא", שמגיעה היישר מהגליל הקריר, שמחתי לפגוש ולהציג כאן בבלוג לפני יותר משלוש שנים ושמחתי מאוד לפגוש אותה שוב במסגרת צילומים לחנות אונליין שלה עם הקולקציה החדשה שעיצבה, במפגש שהפעם היה מפגש בין חברות וותיקות, משוחרר וכייפי הרבה יותר. ניצלתי את ההזדמנות כדי לשמוע ממנה מה השתנה והתחדש בשנים שחלפו מאז פגישתנו הקודמת. 

רחל ואני. צילום: צביקה טיומקין

התכשיטים והעיצובים של "רחלא"

"רחלא עם א'"

מי את גברת רחל אלתר?

"שמי רחל אלתר אולם בבית קראו לי רחלה כך שיש לי קצת פיצול שמות ואני לגמרי אוהבת את שניהם! אוטוטו אהיה בת 72. אני גמלאית כבר עשר שנים בהן טיפחתי וביססתי את העסק שלי "רחלא עיצובים". שואלים אותי רחלא? עם אלף? אז כן! השם מסתדר נפלא עם רחלה אלתר, וגם רחל איתן, האיש שאיתי והרוח הגבית שלי. בנוסף האות א' משתלבת נהדר בלוגו שלי באנגלית ועברית.

"רחלא עיצובים" הוא סטודיו וגלריה לעיצוב ויצירת תכשיטים מהטבע ובהשראתואני מלקטת זרעים עלים וצמחים יבשים ורגע לפני העלמותם, אני משמרת אותם ומעניקה להם חיים חדשים כתכשיטי כסף וזהב. התכשיטים שאני מעצבת וצורפת הם זיכרון ומזכרת מהטבע שאני אוהבת וחיה אותו."

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

מה השתנה בשלוש השנים שחלפו מאז פגישתנו הקודמת?

"בשלוש השנים האחרונות התפתחתי מאד מבחינת התפיסה העיצובית שלי.

רכשתי בטחון בדרך בה אני בוחרת לעצב את התכשיטים שלי. אני יודעת שאני לא במיינסטרים, ולא חוששת מכך. יש לי קהל לקוחות מוגדר וברור ואני שואבת ממנו את הביטחון והכוח ליצור. בנוסף, למדתי מהן הדרכים הנכונות עבורי לשיווק של התכשיטים שלי והצטרפתי כשותפה עם עוד שלוש אמניות גליליות לגלריה נהדרת באתר השחזור העתיק בראש פינה – "גלריה אגמיה", גלריה מיוחדת שבה חברנו קרמיקאית, ציירת, ציירת על אבנים ואני הצורפת. הגלריה היא על טהרת האומנות הגלילית.

בנוסף לאתר והחנות אונליין שלי, התחלתי למכור גם בחנות etsy ללקוחות בחו"ל ואני מאד גאה על כך והפידבקים שאני מקבלת מחזקים את גישתי העיצובית."

שלוש שרשראות פנינים

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

ממקום של משבר למקום של צמיחה

איך עברה עליך שנת הקורונה ועם איזה אתגרים התמודדת?

"שנת הקורונה הייתה מאתגרת! בחודש הראשון הייתי בהלם. בבת אחת נחתו עלי סגירת הגלריה שרק פתחנו, הופסקו הלימודים במסגרת "ותיקי הגליל" מקום בו לימדתי את נושא החימר הפולימרי, ובדיוק העלתי את החנות שלי ב-etsy. הכול נעצר בבום והתחושה הייתה של נפילה למקום שאין לדעת איך ומתי יסתיים. אבל עם כל הכבוד ליצירה ולעבודה, הניתוק מהילדים והנכדים היה ההתמודדות הכי קשה לצד הטרגדיה של פטירתה של אמי ממנה לא יכולתי להיפרד כי היא נפטרה בבית אבות ואסור היה לבקרה.

ככל שחלפו הימים, ההלם התחלף בהבנה שזה הולך להיות ארוך התחלתי להתארגן על עצמי ושיניתי את תפיסתי ממקום של משבר למקום של אפשרות לצמיחה. הנה יש זמן לדברים שלא יכולתי לעשות קודם! הכנסתי את עיצוב החמסות המיוחדות שלי כחלק מהיצירה שלי, למדתי הרבה בסדנאות והדרכות בזום וקראתי המון! וברכתי על כך שאני בקיבוץ, הסביבה הכפרית עם הטבע מסביב שבהחלט נתנו הרגשה טובה ואפילו קיבלתי מתנה ענקית את הנכדה העשירית שלי!"

 

סיכה לבגד שהיא גם שרשרת

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

איזה תובנות את מרגישה שהגיל מביא איתו?

"אני בת 72 בקרוב ולא מאמינה! מה זה 72?? מספר! אני מרגישה נהדר, יחד עם בן זוגי הימים שלנו מלאים בעשייה ואני יוצרת ומעצבת. הראש עובד נון סטופ. אני פריקית של המשפט שלי: "הקו הדק בין האור לחושך עובר בנקודת ההחלטה" ומאמינה שהבחירות שאני עושה הן שלי ובאחריותי ולפעמים טובות יותר לפעמים פחות אבל הן שלי! אני בת 72 וקוצרת בשמחה את מה שזרעתי במשך השנים, מוקפת בילדים בוגרים ובעלי משפחות שהעניקו לי את עשרת הכוכבים הנוצצים שנותנים לי המון כוח ושמחה. להיות בת 72 בריאה ופעילה עם חלומות רבים להגשים זה פשוט נפלא! בפרט שאני שומעת בלי סוף מה??את בת 72??. חוץ מזה, גיל  72 זה גיל נהדר לשים ז'… על מה שחושבים אחרים ;-)."

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

ספרי לנו קצת על קולקציית התכשיטים החדשה שלך. 

"לסדרת התכשיטים החדשה שלי קראתי "ים יבשה" ויש בה את האלמנטים של רשתות הצבר שאני כל כך אוהבת בשילוב פנינים. אני מאד אוהבת את הים, בת מזל סרטן טיפוסית "בים אמצא את אשר אהבתי ואוצרותי נמצאים על פני האדמה" וזה מה שהוליד סדרה שכולה החיבור בן היבשה לים. בסדרה יש את הרומנטי והעדין וגם האורבני ה"קשוח" בדיאלוג ממושך בין הניגודים. אני מרגישה שהקולקציה הזו על ניגודיה וחיבוריה בהחלט מייצגת אותי על כול מה שמשתמע מכך. אני אוהבת את הים ומרחבי האינסוף,  אבל מרגישה בטוח על האדמה, בבית.

תכשיטי כסף וציפוי זהב

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

כשהחלטתי לצלם את הקולקציה החדשה התלבטתי בבחירת הדוגמנית. היה לי חשוב שהדוגמנית תהיה אישה ולא נערה ושזו תהיה מישהי שאוהבת אופנה ואוהבת להעז עם בחירות אופנתיות לא שגרתיות ולכן פניתי אליך – הילה. אני רוצה להודות לך. אני אוהבת מאד את גישתך בצילומים שיש בה מבט נכון ומדויק לגבי כול תכשיט ותכשיט, אין עלייך!

מנצלת את ההזדמנות גם כדי להודות לצליל חן המאפרת שעשתה עבודה נהדרת ומושלמת.

ולסיום, היחיד המיוחד צביקה טיומקין הצלם חברי הטוב שסובל את כול שיגעותי בסלחנות ואהבה והתמונות מדברות בעד עצמן."

בלוגרית אופנה מצליחה

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

לחלום זה טוב לעור הפנים

מה את מאחלת לעצמך הלאה?

"אני מאחלת לעצמי ולבן זוגי שהוא הרוח הגבית שלי, מאמין בי תומך ומפרגן עוד שנים רבות של בריאות, צמיחה עסקית, שיחזרו השמים הפתוחים ונמשיך לראות עולמות רחוקים.

עוד אני מאחלת לעצמי שאמשיך לחלום כי זה תמצית החיים וגם נהדר לעור הפנים. שאמשיך להיות בת 72 מאוהבת, שמחה פעילה, סקרנית, מצחיקה מוקפת בחברים ומשפחה אוהבת ותומכת."

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

איפה אפשר למצוא את "רחלא עיצובים"?

את התכשיטים הנפלאים של "רחלא" אפשר למצוא ולרכוש באתר ובחנות אונליין שלה ובסטודיו שלה בקיבוץ יפתח. 

בנוסף, תוכלו להכיר, לעקוב ולפרגן (כי גם פרגון עושה טוב לעור הפנים כמעט כמו לחלום 😉 ) בעמוד הפייסבוק שלה ובחשבון האינסטגרם. 

צילום: צביקה טיומקין; איפור ושיער: צליל חן; תכשיטים: רחלא

שנמשיך?

אם נהנית מהפוסט והראיון, ואת אוהבת להכיר מעצבים, יוצרים ובעלות עסקים קטנים בתחומי האופנה, האומנות והלייף סטייל,

אם תרצי לדעת על הנחות, הטבות והגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג, כמו ההגרלות שנערכות בפינת "הארון השווה שלי", 

אז אשמח מאוד לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" שאליה אפשר להצטרף למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח גם לראות אותך בקבוצת הוואטסאפ השקטה שלי קבוצה שבה אני שולחת באופן מרוכז בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים הנחות והטבות לקוראות הבלוג. כדי לא להספים, אני שולחת באופן מרוכז, ואין אפשרות להגיב. 

ואשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים", בחשבון האינסטגרם ובטיקטוק המעט מוטרף שלי ;-). 

 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת