לפני קצת יותר משנתיים יצאתי מחיי השכירות לעצמאות מלאה ויום העצמאות אחרי השנה המאתגרת ביותר שידענו הוא הזדמנות נהדרת למצבור טיפים פרי נסיוני וגם נסיונן של אחרות לטובת כל העצמאיות (וגם העצמאים) שבדרך, והבל בתיבול אופנה נהדרת של שלושה עסקים עצמאים של נשים שחולקות גם הן את השנקל המעוצב שלהן. 

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY

הטיפים שכל עצמאית לעתיד צריכה לדעת

חופשי זה לגמרי לבד

בתקופת הביניים שבה עוד עבדתי כשכירה אבל כבר הייתי עם רגל אחת בחיי העצמאות, פנטזתי על היום הראשון של שארית חיי, כלומר היום הראשון של חיי העצמאות שלי. אז היום הראשון היה באמת מרגש מאוד, אבל ככל שחלפו הימים, גיליתי שלצד החופש המלא על ניהול הזמן שלי, התחילה להופיע גם תחושת בדידות שהפתיעה אותי. אחרי שנים שבהן קמתי בבוקר, התלבשתי ובמשך שעות ישבתי עם אנשים, בדיחות פנימיות, אירועים והוואי כללי של שותפות גורל, פתאום היה לי שקט. מידי. וימים שלמים עברו עלי מבלי שהחלפתי מילה עם אנשים מעל גיל 7…

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"

הדרך להתמודד עם זה (לפחות עד הקורונה…) הייתה שילוב של הרבה עבודה בבתי קפה, ונסיעות לפגוש חברות לצהריים ליד העבודה שלהן. זה הכניס אותי לסדר יום, נתן לי סיבה להתלבש בבוקר והפחית משמעותית את הבדידות ואפילו גרם לי להרגיש ברת מזל על האפשרות לפגוש חברות באמצע היום ולהנות מזמן איכות איתן.

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"; צעיף ושרשרת חוטים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

אמני את שרירי ההומור שלך

הומור הוא ללא ספק כלי נהדר להתמודד עם קשיים ורכבת ההרים של חיי העצמאות מזמנת לא מעט קשיים שכאלה. אם מראש ניחנת בשריר הומור מפותח במיוחד – זכית! ומי יודע, אולי יום אחד הוא ישרת אותך מספיק כדי לפתח קריירה נוספת בתחום הסטנד אפ או לפחות כדי ליצור חשבון טיקטוק מספיק ויראלי… 

אם לא, עבדי היטב על השריר הזה ותאמיני לאחת שיודעת: זה לגמרי שריר שאפשר לפתח. גם אני למדתי בדרך הקשה איך לצחוק כל הדרך אל הבנק בימים שבהם הבנק חוסם לי את החשבון בגלל חריגה מהמסגרת….

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"; צעיף: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

אל תוותרי על להתלבש ל"עבודה"

בתור אחת שבחרה בין היתר לעסוק בעולמות האופנה כחלק מהעבודה, לקום בבוקר ולהתלבש תמיד היה בשבילי סיבה למסיבה. וגם כעצמאית, ואפילו בסגרים, המשכתי בנוהג החשוב הזה ובדיוק כמו פעם וכמו שלימדתי את הילדים, מידי ערב הכנתי לי מראש את הבגדים למחרת. ככה המשכתי להנות מהגרדרובה העשירה שצברתי במהלך השנים וגם תירוץ להמשיך מידי פעם להתפנק ולהתחדש בעוד איזה פריט חדש ומשמח לבב ארון. 

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"; צעיף ושרשרת חוטים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

מצאי חברה שניחנה בראיית העתיד 

יציאתי המלאה לחיי העצמאות הייתה כשבעה חודשים לפני שנכנסה לחיינו בסערה הקורונה. אני מודה שלו הייתי יודעת מה עתיד להגיע, כנראה שהייתי מאפסנת את החלומות לעוד כמה חודשים\שנים…. השנה הזאת הייתה היישום המדויק ביותר של המשפט "המתולתלת מתכננת ואלוהים צוחק" (שלא לומר, יורק על כל התכנונים…) ובתור בעלת עסק חדש נשארתי קרחת מכאן ומכאן כי מצד אחד מרבית העבודה שלי מהלקוחות הופסקה ומצד שני כמעט שלא נמצאתי זכאית לשום מענק כי כל המענקים נעשו בהשוואה לשנה קודמת כשעוד הייתי שכירה או בחודשים הראשונים של העסק…

לכן אם את מתכננת לצאת בקרוב על דרכך העצמאית וזכית בחברים בעלי כוחות על, אל תהססי לבקש את עצתם ואם גילית תגלית על העתיד לבוא או שהם גילו לך את מספרי הלוטו שעתידים לצאת בהגרלה הקרובה, תהיי אחות ותשתפי ;-). 

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"; צעיף ושרשרת חוטים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

תתכונני להפחית אבל זה לא אומר לוותר

לפני כמה שנים קראתי כתבה מעניינת על נשים שמכל מיני סיבות מצאו את עצמן בבת אחת עם ירידה משמעותית בהכנסות וכל אחת מהן סיפרה איזה הערכות מחדש זה דרש ממנה, אילו וויתורים הן נאלצו לעשות ועל מה למרות הקושי הן לא הסכימו בשום פנים ואופן לוותר. מה שלקחתי מאותה כתבה מרתקת, הוא שגם אלו שהיו קרובות מאוד בתקופה מסוימת לחצות את קו העוני מהצד התחתון, השאירו לעצמן משהו בשביל הנפש, מותרות ככל שזה יהיה. 

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"; צעיף ושרשרת חוטים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

לשמחתי לא הגעתי למצוקה כלכלית שכזו אבל מהרגע הראשון, ובעיקר כשהתחיל משבר הקורונה, היה לי ברור שאני חייבת לשנות הרבה מאוד מהרגלי ואורך החיים. לצד זה, בחרתי לי את אותם הדברים שבחרתי להשאיר. במסגרת הוויתורים, וויתרתי על המנקה שהייתה מגיעה פעם בשבוע לטובת חיסכון של 1,000 ש"ח לחודש. מנגד, בגלל הרתיעה החזקה שאני חשה מכל ענייני הבישול, המשכתי לפחות חלק מהזמן, להזמין אוכל הבייתה. המאזן הזה, הוא חלק חשוב מיציאה לעצמאות בעיקר בחודשים הראשונים שלרוב מאופיינים בחוסר וודאות גדולה. לצד זה, זכיתי בדובדבן שלא ציפיתי לטעום וגיליתי שאני ממש, אבל ממש אוהבת לנקות!  

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אמנות"

הנה עוד דרך לחסוך: שרשרת אחת עם תליונים מתחלפים. צילמה: ורד פרקש; שרשרת ותליונים: "תכשיטים מדברים אומנות"

האופנה העצמאית שבפוסט

האופנה הנהדרת שאני לובשת בפוסט הזה שייכת לשלושה עסקים של נשים עצמאיות, מוכשרות ונפלאות. הבגדים מבוטיק האופנה והינטאג' AUDREY BY RELY, התכשיטים הסרוגים של עינת זנדברג מ"תכשיטים מדברים אמנות" והצעיפים והעליוניות המשגעות של "אפי אמנות ברקמה וסריגה". לרגל הפוסט ויום העצמאות שעבר עלינו לטובה, ביקשתי מכל אחת מהן, לתת את הטיפ שלה לכל מי שמתכננת לצאת אל דרכה העצמאית. 

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אמנות"; שרשרת חוטים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

הטיפ של רלי שינה מהבוטיק AUDREY BY RELY

הבוטיק AUDREY BY RELY שממוקם בהוד השרון הוא תיבת אוצרות נהדרת לכל מי שאוהבת אופנה אירופאית קלאסית ורוצה למצוא מציאות של מעצבי על או מעצבים אירופאיים מקומיים. את הבוטיק שלה הכרתי לפני כמה שנים באינסטגרם כשהיא העלתה תמונה של תיק פורלה ורוד למכירה במחיר נוח הרבה יותר מאשר מחירו בחנויות ומאז אני לקוחה נאמנה. הבוטיק שלה ממוקם ברחוב שער העמקים 15א' בהוד השרון ואת הפריטים שהיא מלקטת שחלקם נרכשו בשואורומים באירופה וחלקם פריטי יד שניה נדירים, אפשר לראות גם בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם.  

אופנה אירופאית במחירים שווים

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY

והנה הטיפ של רלי, עצמאית כבר 6 שנים, לכל מי שמתכננת להעלות בקרוב על רכבת ההרים המרגשת הזו:

"את שכירה וחולמת לצאת לעצמאות? רצוי לערוך פגישות עם רואה חשבון ,יועץ עסקי בזמן שאת עדיין שכירה. אם אפשר, נסי לשלב את הלימודים ואת שלבי התכנון כל עוד נכנסת משכורת ולעשות את המעבר משכירה לעצמאית מדורג יותר."

שלמת מיני עם פרנזים בצבע שמנת
שמלה קייצית שחורה מסאטן ללא שרוולים

צילמה: ורד פרקש; בגדים: AUDREY BY RELY; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אומנות"

תיק "שאנל" מקורי ובמחיר אפשרי מהבוטיק AUDREY BY RELY. צילמה: ורד פרקש

הטיפ של אפי מ"אפי אומנות ברקמה וסריגה"

את אפי והצעיפים המיוחדים שהיא עושה בעבודת יד בעצמה, אני מכירה מהרשת כבר תקופה ושמחתי מאוד שהייתה לי הזכות להצטלם ולהציג גם לכן את היצירות הנפלאות שלה. אפי היא פסיכולוגית תעסוקתית ואמנית בסריגה שמכינה בעצמה אחד אחד את הצעיפים ושרשראות החוטים המיוחדים האלה, שמוסיפים כל כך הרבה לכל הופעה, וגם קלים מאוד לנשיאה, חסרי משקת ונכנסים בקלות לתיק. 

את הצעיפים הללו אפשר לרכוש בחנות אונליין EfratKnit ולהכיר אותם קצת יותר מקרוב בעמוד הפייסבוק וחשבון האינסטגרם

אופנת מעצבים תל אביבית

צילמה: ורד פרקש; צעיפי קרושה סרוגים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"

והנה הטיפ של אפי לכל מי שרוצה לצאת אל דרך עצמאית חדשה:

"גם כשאת עובדת בבית ולא יוצאת למקום העבודה, תתלבשי, תתאימי צבעים, ותקפידי על הופעה. זה יעזור לתחושה טובה, להרגשה של מעבר בין בית לבין עבודה ואם את נפגשת עם אנשים דרך הזום, יכבדו את זה שאת מקפידה על הופעה מכובדת וירגישו שאת מתייחסת ברצינות לעצמך ולעבודה שלך. חוץ מזה, זה פשוט כיף."

צילמה: ורד פרקש; שמלות: AUDREY BY RELY; צעיפים: "אפי אמנות ברקמה וסריגה"; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אמנות"

הטיפ של עינת זנדברג מ"תכשיטים מדברים אמנות"

את תכשיטי הקרושה של עינת שסורגת אותם אחד אחד בעצמה חוטי זהב וכסף כבר הייתה לי הזכות להציג כאן בבלוג כמה פעמים ושמחתי מאוד לענוד אותם שוב ולהציג פה את הקולקציה החדשה והמופלאה הזו. את התכשיטים הללו אפשר לרכוש בחנות ה etsy של "תכשיטים מדברים אומנות" וגם לעקוב אחרי היצירות המופלאות הללו בפייסבוק ובאינסטגרם

צילמה: ורד פרקש; תכשיטים: "תכשיטים מדברים אמנות"

והנה הטיפ של עינת לכל העצמאיות והעצמאיות שבדרך:

"כעצמאית אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מאוד לבד. אם זה בעבודה היום יומית, או בקבלת החלטות, או בלימוד של תחומים חשובים כמו ניהול העסק, שיווק, פרסום ועוד. מצאי לך חברה קולגה שנמצאת במצב דומה וקיבעו ישיבת עבודה משותפת פעם בשבוע או שבועיים. ישיבה כזאת מפרה את שני הצדדים, מאפשרת לימוד ביחד ואחת מהשנייה, יוצרת שיתופי פעולה ומפוגגת את הרגשת הלבד. אני וחברתי אפי התחלנו בימי עבודה משותפים לפני יותר משנה ועד היום אנחנו לא מוותרות ומקפידות להיפגש מידי שבוע או מקסימום שבועיים. אנחנו מרגישות שזה תורם לנו כעצמאיות ומקדם את העסק שלנו."

צילמה: ורד פרקש; תכשיטים ותיק מקושט: "תכשיטים מדברים אמנות"

את באה לפה הרבה? 😉

אם נהנית מהפוסט, הגיגי והמעצבות הנהדרות שפה, 

אם את אוהבת להכיר עסקים קטנים ומקומיים של אופנה, אמנות ולייף סטייל ונהנית לתמוך בהם,

אם את רוצה לדעת על הטבות, הנחות והגרלות שמיועדות לקוראות הבלוג כמו ההגרלות שבפינת "הארון השווה שלי"

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

מזמינה אותך להצטרף גם לקבוצת הוואטסאפ השקטה, קבוצה ללא יכולת להגיב כדי לא להעמיס ולהעיק על הוואטסאפ העמוס, ושבה אני מעלה במרוכז פעם בשבוע הנחות והטבות על מעצבים ישראלים או עסקים שווים אחרים בתחומי האופנה והלייף סטייל. לקבוצה מצטרפים מכאן

והנה עוד כמה מקומות שאשמח לראות אותך בהם: עמוד הפייסבוק של "תלתלים", חשבון האינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי, והטיקטוק החדש והמעט מופרע שלי ;-). 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת