אחד הספרים האהובים עלי של נורה אפרון – האישה, האגדה וזאת שאחראית לסצינת הגניחות של סאלי ב"כשהארי פגש את סאלי", הוא הספר "אני שונאת את הצוואר שלי". הספר עוסק בשלל היבטי חייהן של נשים מתבגרות והוא נכתב ממרום תחילת העשור השביעי לחייה. אפרון בחרה דווקא בשם הזה לספרה כי כמו שהיא מספרת, לא משנה כמה הישגיהן של חברותיה הניו יורקיות המוצלחות ושלה עצמה רבים ומרובים, בסוף הכל מתכנס לתחושת חוסר שביעות הרצון שלהן מהצוואר שלהן שהלך והדלדל, התקמט ונפל עם השנים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה נותר לאזובה מתולתלת להגיד? 😉

לפני קצת יותר משנה, כשעוד חיינו בבועה של העולם שלפני הקורונה, עסקתי במה שהרגיש לי כמשבר הגדול שידע היקום באותה תקופה – משבר גיל ה-40, שבסופו של דבר נבלע בתוך משבר (מעט) יותר משמעותי…;-). בין היתר, החלטתי לראשונה לעשות טיפול פנים מבוסס הזרקות בשם סקין בוסטר ותיעדתי אותו בבלוג

והנה חלפה לה קצת יותר משנה ואני כבר נושקת ל-41, והחלטתי לעשות טיפול נוסף הפעם באזור הצוואר. וגם הפעם, נאמנה להשקפתי בכל הנוגע לשקיפות מלאה מולכן הקוראות בכל הנוגע להרגלי הטיפוח שלי, בחרתי שוב לתעד את התהליך מתחילתו עד סופו כולל הסבר מקיף מד"ר אסתי גפן שאצלה עשיתי גם את הטיפול הקודם בפנים (ואצלה אני עושה גם את טיפולי הבוטוקס במצח) על הטיפול, מאפייניו, למי הוא מתאים ולא פחות חושב, למי הוא לא. ויש גם הטבה בלעדית לקוראות. 

סקין בוסטר לצוואר

צילמה: דגנית ארטמן

מה זה סקין בוסטר ומה מאפיין הזרקת חומצה היאלרונית לצוואר

מהו טיפול הסקין בוסטר

סקין בוסטר הוא טיפול הזרקות שטחיות של חומצה היאלרונית על פני שטח שטח פנים רחב יחסית. חומצה היאלרונית קיימת בגוף של כולנו והיא אחראית בין היתר על המראה, המרקם והאלסטיות של העור. ככל שאנחנו מתבגרים, ייצור החומצה על ידי הגוף הולך ופוחת וזה ניכר בין היתר בעור הפנים והצוואר. חומצה היאלרונית אפשר להזריק באופן ממוקד לעומק העור במסגרת טיפול במילוי קמטים או באמצעות סדרת הזרקות שטחיות לדרמיס העליון שזו הפעולה שנעשית במסגרת סקין בוסטר. 

שלא כמו הזרקה ממוקדת למילוי קמטים עמוקים יותר, ההזרקה השטחית של הסקין בוסטר לא מיועדת ליצור נפחים אלא מיועדת לשפר את מראה העור, לטפל בקמטוטים עדינים וההזרקה גם מעודדת את האזור המוזרק לייצר קולגן ואלסטין. 

מה מאפיין את אזור הצוואר?

עור הצוואר הוא דק ועדין במיוחד, וזה מתבטא בייצור מופחת של אלסטין וקולגן. בנוסף, העובדה שאין בעור הצוואר זקיקי שיער או בלוטות חלב הופכות אותו פגיע יותר מאשר עור הפנים ופוגעות ביכולת ההתחדשות שלו. לכן הצוואר הוא אחד המקומות הראשונים שבהם רואים פגיעה באיכות, מרקם ומראה העור שמתבטא ברפיון העור וקמטוטים ובהמשך גם רפיון של עור הצוואר מה שלעיתים נותן מראה של סנטר כפול.

גורמים נוספים שמשפיעים על עור הצוואר הם עליה או ירידה במשקל, שנים ללא טיפוח האזור עם לחות, חשיפה לעישון, זיהום אוויר, חשיפה לשמש, מתח נפשי וכמובן גנטיקה. 

גורם נוסף שמשפיע על מראה הצוואר מגיע גם מכיוון השריר. השריר המחזיק את הצוואר נקרא שריר הפלטיסמה, ועם השנים הוא מאבד את גמישותו ונהיה דק יותר מה שמשפיע גם הוא על מראה הצוואר. 

מזרק סקין בוסטר לצוואר

ד"ר אסתי גפן. צילמה: דגנית ארטמן

מתי כדאי להתחיל ולטפל בצוואר

העובדה שעור הצוואר הוא אחד המקומות הראשונים שמושפעים מהפחתת קצב יצור הקולגן והאלסטין, הופכת אותו לאחד האזורים הראשונים שכדאי לטפל בהם, ולכן מומלץ להתחיל בטיפול הסקין בוסטר לצוואר בגילאי 30-40. ככל שמתחילים את הטיפול מוקדם יותר, כך האפשרות לשמר את המצב גבוהה יותר, וזה חוסך בעתיד את הצורך בטיפולים אגרסיביים יותר. 

הטיפול מתאים למי שרוצה לטפל בקמטוטים עדינים ולשפר את המראה והמרקם של העור. הטיפול לא מתאים למי שרוצה לטפל בנפילה של עור הצוואר (סנטר כפול), או למי שרוצה לטפל בקמטים עמוקים. 

איך מתבצע טיפול הסקין בוטסר בצוואר ומהן תופעות הלוואי?

הטיפול מתחיל באלחוש הצוואר עם קרם שנמרח על הצוואר והמתנה של כ-20 דקות. השלב הבא, הוא הטיפול עצמו שנעשה עם מזרק מיוחד ומחט דקה בשיטת הזרקות של שתי וערב. באופן זה הרסטילן סקין בוסטר נכנס מתחת לעור בצורה אחידה, משפר את המראה שלו באופן אחיד וגם מעודד יצירת קולגן באזורים המוזרקים ולכן מפעם לפעם כשמחדשים את הטיפול, העור הולך ונראה טוב יותר ויותר. 

בסיום הטיפול הצוואר נראה קצת כמו מסננת כמו שאתן יכולות לראות אצלי. כן חשוב לי להדגיש שלי יש עור רגיש במיוחד, שמאדים מהר מאוד, מפתח שטפי דם בקלות ובדרך כלל התגובות אצלי הן חזקות יותר מאשר אצל אחרות. 

ככה נראתי מייד בסיום הטיפול

מראה המסננת נעלם אחרי יומיים שלושה אבל אצלי הופיעו גם שטפי דם שלהם לקח עוד כמה ימים להעלם. 

אבל זה לא הפריע לי להמשיך לצילומי אופנה ומקסימום, אפשר לכרוך מטפחת או צעיף. 

וככה זה כבר נראה שבועיים אחרי הטיפול:

רוצה צוואר חלק ובלי קמטים?

צילמה: ורד פרקש

הטיפול מחזיק בין 5 ל-8 חודשים אולם מפעם לפעם מראה הצוואר ומרקם העור משתפר יותר ויותר, אודות לעובדה שבנוסף לחומר שמוחדר לדרמיס, הטיפול גם מעודד את הגוף לייצר קולגן ואלסטין באזורי ההזרקה. 

נימה אישית על ד"ר אסתי גפן

ד"ר גפן היא לא הרופאה הראשונה שהגעתי אליה, אבל היא זו שאצלה נשארתי ורציתי לשתף איתכן את הסיבה. לפני שהגעתי אליה, הלכתי לאחת המרפאות הגדולות והמוכרות היותר והתחושה שלי הייתה שהגעתי למפעל. למרות שכולן היו מאוד נחמדות – האחיות, פקידת הקבלה והרופאה התחושה הייתה שאני אחת מאלף, שלא לומר אחת מעשרת אלפים…

דבר נוסף שהפריע לי באותה מרפאה הוא שחלק מהעובדות היות מוזרקות באופן מוגזם, וחששתי שאני בעצמי אראה מוגזמת. אצל ד"ר גפן, הרגשתי מהרגע הראשון שהיא מעדיפה שאגיע אליה עשר פעמים וכל פעם היא תזריק לי קצת מאשר לסיים בפעם אחת שתראה מוגזמת ולא טבעית. 

וחוץ מזה היא פשוט מקסימה ונותנת תחושת ביטחון מהדקירה הראשונה ועוד הרבה קודם לכן ;-). 

ד"ר אסץי גפן רפואה אסתטית

צילמה: דגנית ארטמן

הטבה בלעדית לקוראות "תלתלים"

כבר כמעט שנתיים שאני מטופלת אצל ד"ר אסתי גפן ועושה אצלה את כל סוגי ההזרקות. הפעם, ביקשתי ממנה הטבה מיוחדת לקוראות הבלוג ושמחה לספר שקוראות הבלוג יהנו מהנחה של 10% על הטיפול הראשון בקליניקה של ד"ר אסתי גפן, יהא הטיפול אשר יהא. כל מה שצריך להגיד הוא שהגעתן בעקבות הבלוג ולבקש את ההנחה. 

הקליניקה של ד"ר גפן נמצאת ברחוב בן יהודה 77 בכפר סבא ואפשר לפנות אליה דרך עמוד "צור קשר" באתר שלה או בטלפון 052-2201822.

לפני ואחרי סקין בוסטר בצוואר

לפני הטיפול (שתי התמונות מצד ימין) ושלושה שבועות אחרי הטיפול (מצד שמאל)

רוצה לדעת ולשמוע כשיש הטבות לקוראות?

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ השקטה, קבוצה בלי יכולת להגיב כדי לא להספים ולא להעיק, ובה אני שולחת פעם בשבוע באופן מרוכז את כל ההנחות, ההטבות והמבצעים המיוחדים לקוראות הבלוג או הנחות או הטבות שוות במיוחד שאני נתקלת בהם בשיטוטי ברשת. 

לקבוצה מצטרפים מכאן. 

Summary
Review Date

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת