הרומן שלי עם המעצבת נטע ווינשטוק מגלריית FRIDA הוא רומן שמתחיל עם הימים הראשונים של הבלוג, כשנטע הייתה בעלת גלרייה חדשה במתחם שוק הפשפשים ביפו ואי הייתי בלוגרית בתחילת דרכי. נטע הייתה מהראשונות שהאמינו בעשיה שלי ובבלוג והתמיכה שלה באותם ימים נתנה לי המון מוטיבציה להמשיך.

התכשיטים המרהיבים של נטע כיכבו בבלוג לא מעט פעמים, ולפני שנה וחצי, אז לרגל יומהולדת 60 של נטע אירחתי אותה בבלוג ושמעתי ממנה את הסיפור המדהים איך בגיל 12 נאלצה לברוח מעיראק אחרי שאחיה הוצא להורג באשמת ריגול לישראל, וכל הדרך שעברה מאז דרך הטכניון, העיסוק בהנדסה, האומנות, היצירתיות ופתיחת הבוטיק ביפו. 

שנה וחצי אחרי, זכיתי לפגוש אותה שוב, לשמוע ממנה על הקולקציה החדשה, על החיבור בין היצירה שלה לבין שמירה על כדור הארץ וקיימות והחיבור של הגלריה לעולם הוינטאג' והיד שניה ובסוף הפוסט יש גם הטבה מיוחדת לקוראות

בוטיק האופנה והתכשיטים FRIDA

אופנה עילית, אקולוגית ושילוב של יצירה חדשה עם וינטאג' ויד שניה

המטרה: למזער את כמות הפסולת

את החיבור שלך לאופנה אני מכירה. מאיפה מגיעה האג'נדה הסביבתית והאקולוגית?

"המטרה שלי היא פשוטה: למזער את הפסולת על כדור הארץ ודווקא האתגר הזה מוצאים ממני יצירתיות שמפתיעה אפילו אותי. תמיד אהבתי להכין תכשיטים שהם יחידם ומיוחדים ושיש רק אחד מכל סוג וכשמשלבים את הרעיון הזה עם מחזור ושימוש חוזר זה קורה באופן טבעי. למשל השרשרת שהכנתי ממכנסי ג'ינס ישנים. במקום לזרוק אותם לפח, הפכתי אותם לשרשרת וככה מנעתי השלכה של אשפה וגם יצרתי תכשיט ייחודי שיש רק אחד ממנו. 

שרשרת אקולוגית ממכנסי ג'ינס ישנים

שרשרת אקולוגית ממכנסי ג'ינס ישנים וחלקי מתכות וינטאג'. צילום: ורד פרקש

דוגמה נוספת היא שרשרת שהכנתי מחלקי מנורה ישנה. היה לי אהיל מתכת לבן ישן זרוק במחסן וידעתי שאני חייבת לעשות ממנו משהו. ניסרתי את המתכת והפכתי אותה לחרוזים מוארכים במראה תחרה יפהפה והפכתי אותם לשרשרת ייחודית, אחת ויחידה. 

שרשרת ממוחזרת מאהיל מתכת

שרשרת על בסיס אהיל מתכת לבן שהפך לחרוזים. צילום: ורד פרקש

בזכות העובדה שאני עובדת כמהנדסת מכונות, יש סביבי שפע מתכות שאני יכולה לקחת במקום שסתם יזרקו ולהפוך אותם לתכשיטים באמצעות טכניקות הקיפול שאני כל כך אוהבת. 

החיבור של ישן לחדש הוא חיבור שתמיד ריגש אותי. אני אוהבת לקחת דברים ישנים ולהפיח בהם חיים חדשים או לתת להם פרשנות חדשה. לכן, החרוזים שאני משתמשת בהם בתכשיטים שלי הם כאלה שאספתי במהלך השנים בשווקי פשפשים או מכל מיני תכשיטים ישנים שמצאתי, או כאלה שאני מקבלת מחברות שאוספות בשבילי תכשיטים ישנים שלהן כי כולן סביבי יודעות שזה מה שאני עושה. אותם אני משלבת עם המתכות מהמפעל והתוצאה לא מפסיקה להפעים אותי כל פעם מחדש. אני מרגישה שזאת זכות גדולה ליצור מצד אחד ולעשות את זה באופן ששומר על הסביבה מצד שני."

תכשיטים אקולוגיים

ומה לגבי הבגדים?

"תמיד אהבתי בגדים יד שניה. עד הקורונה, בכל פעם שנסעתי לחו"ל, תמיד ביקרתי גם בשווקי פשפשים וחיפשתי חנויות יד שניה. בחרתי בפינצטה את הפריטים והבאתי אותם לבוטיק. גם כאן הקורונה יצרה הזדמנות חדשה כי התחלתי שיתוף פעולה עם בעלת בוטיק בגדי היד שניה "שניה אחת" וגם את הבגדים שלה אפשר למצוא אצלי בגלריה ביפו." 

"היצירה הצילה אותי"

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"תקופת הקורונה הייתה תקופה קשה מאוד, תקופה של בידוד חברתי ובמידה מסויימת נלקחה מאיתנו שמחת החיים. אני ידועה כאדם מחבק, מתרגש ומוקיר וזה היה יוצא כמעט בכל מפגש שלי עם לקוחות בגלריה על כך שהן מעריכות את היתירה שלי ורוכשות תכשיט.

זה היה חסר מאוד.

ומה שעזר לי בכל התקופה הקשה הזו הוא היצירה – שקעתי והתנחמתי ביכולת ליצור ממה שקיים בסטודיו ושאבתי השראה מאיפה שרק יכולתי. מהתבוננות בסדרות נטפליקס משנות השלושים ומהמאה הקודמת נחשפתי לתכשיטי וינטג' והדמיון התחיל לעבוד. ביליתי שעות בסטודיו בין חלקי תכשיטי העבר לבין מתכות שאספתי והתחלתי ליצור.
ובאמת שאת הילה היית השראה בשבילי – עיצבתי לך עולם ורוד, ירוק עם הרבה אופטימיות ושמחת חיים. ומה שדמיינתי קרה והתמונות שצילמנו הוכחה לזה …"

ואיך השפיעה הקורונה על העסק?

"כמו אצל מרבית העולם גם אצלי, העסק היה בסוג של עצירה, קפאון. אבל השתדלתי לא לחשוב על זה ופשוט להשאב אל תוך היצירה ולכן המשכתי ליצור פרטים one of a kind."

תכשיטי סטייטמנט מיוחדים

"הגיל מביא איתו שחרור"

פעם קודמת שנפגשנו, זה היה ביומהולדת 60 שלך, החלפת קידומת וזה היה לפני יותר משנה וחצי… איך את מרגישה עם העשור השביעי הזה?

"ככל שחולפות השנים אני רק נהיית יותר משוחררת ובטוחה בדרך שלי. עם השנים, למדתי להסתכל על החצי כוס המלאה, להאמין בטוב ויהיה טוב.
מה שכן, אני מרגישה שיש לי עוד הרבה מה להראות בתחום עיצוב התכשיטים וארצה להחשף יותר וכאן אני מרגישה שהגיל פועל לרעתי כי בגיל 61 בואכה 62, אני לא יכולה להגיד שעוד יש לי את כל הזמן שבעולם…."

בהנחה שהשגרה מתחילה לחזור, מה בתכנון?

"הוזמנתי להשתתף בתערוכת תכשיטים בינלאומית במילנו וזה מאוד מאוד מרגש אותי. אני מאוד מקווה שזה יצא לפועל כי זה מתוכנן לחודש יוני. חוץ מזה, הגלריה ברחוב רבי פנחס 4 ביפו, פתוחה, ואני מתרגשת כל פעם מחדש מהמפגש פנים אל מול פנים." 

איפה אפשר למצוא את התכשיטים של FRIDA וגם הטבה מיוחדת לקוראות

הגלריה הקסומה של FRIDA ממוקמת במתחם שוק הפשפשים ברחוב רבי פנחס 4, ביפו ולטייל בה זה לא פחות מחוויה אסתטית תרבותית. בגלריה ישנם התכשיטים שמעצבת נטע, בגדי יש שניה ווינטאג' וגם נעליים ובגדים של מעצבים ישראלים שהיא נותנת להם במה. 

חלק מהתכשיטים אפשר למצוא ולרכוש גם דרך אתר האינטרנט של FRIDA ואם ראיתן תכשיט שאהבתן כאן בפוסט, או באינסטגרם או בפייסבוק של FRIDA, אתן יכולות לפנות אליה בוואטסאפ או בטלפון במספר 0549995910 ולרכוש ישירות מולה. 

ויש גם הטבה מיוחדת לקוראות: הנחה של 10% על כל התכשיטים. ייאי! את ההנחה אפשר לממש ברכישה בחנות (לציין שראיתן אותה בבלוג "תלתלים"), או בפניה ישירה לנטע בטלפון 0549995910 או באתר עם הקוד Noya2021 שיהיה בתוקף עד ה-2.4.21. 

שנמשיך? 

אם נהנית מהפוסט ואת אוהבת להכיר עוד מעצבים ויוצרים מקומיים, או לשמוע על אופנה אקולוגית או יצירה מקומית,

אז אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" שאליה תוכלי להרשם עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לראות אותך גם בקבוצת הוואטסאפ הסגורה שבה אני שולחת באופן מרוכז פעם בשבוע הנחות, קופונים ומבצעים של מעצבים מקומיים או עסקים מקומיים בתחומי האופנה, הטיפוח והלייף סטייל. לקבוצה מצטרפים מכאן. 

אשמח מאוד לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי ול"לייק" מפרגן בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת