מה יציב יותר מכנסת ישראל, חיובי יותר מטוקבקים בימי בחירות בטוויטר, ורציונאלי יותר ממכחישי הקורונה? 😉

לכבוד הבחירות הרביעיות בואכה חמישיות, בחרתי לשוב ולהתנחם במוכר ובאהוב ולהתמקד בבחירות הטובות שאף פעם לא מאכזבות, בחירות אופנתיות, על זמניות, אקולוגיות ונוחות. אלה הטופ פייב שלי. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

אופנה איטית, נעליים נוחות ובדים נושמים – אלה הן הבחירות הנצחיות שלי

הבחירה באופנה אקולוגית

הידעתן שתעשיית האופנה היא התעשיה השניה המזהמת בעולם? למעשה היא במקום הלא מכובד שמגיע אחרי תעשיית הנפט. לא כל אופנה היא מזהמת, אלא זו המכונה "אופנה מהירה", כלומר אופנה שיוצרה בזול, בכמויות, במטרה לשרת את הצרכנים לתקופה קצרה ואז להצטרף לכל אותם הררי אשפה בלתי נגמרים ובלתי מתכלים. הנזק הסביבתי מגיע מכמה כיוונים: צביעת טקסטיל בחומרים זולים ורעילים שמזהמים את המים באזורי הייצור – בעיקר מדינות עולם שלישי ומדינות מזרח אסיה. שימוש בבד הפוליאסטר הזול שמזהם את הסביבה ובעיקר את המים והחומרים שהוא פולט פוגעים בדגים ורכיכות ימיות וזה מוביל לתגובת שרשרת במערך האקולוגי. זיהום אוויר ושמיים בעקבות שינוע האופנה ממדינה למדינה ומייבשת ליבשת וייצור כמויות של אשפה בעקבות השלכת הבגדים מהר. 

הפתרון לכל זה הוא להשקיע קצת יותר באופנה שלנו ולעבור למה שנקרא "אופנה איטית". אופנה איטית היא בדיוק ההפך מכל אופנת הרשתות ואלי אקספרס: בדים איכותיים יותר, ייצור בכמויות קטנות, היא אינה מושפעת מתכתיבים אופנתיים כאלה ואחרים כי המטרה שלה היא ללוות אותנו שנים רבות, ולרוב היא מיוצרת בייצור מקומי או שמדובר ביד שניה וככה היא גם עוזרת לחזק את הכלכלה המקומית ולא בעלי מניות עשירים שיושבים להם באירופה….

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

"אופנה איטית" היא הבחירה שלי בשנים האחרונות והיא ללא ספק יציבה יותר מכנסת ישראל… השקעה בפריטים של עסקים קטנים או יד שניה היא בחירה בהשקעה בכלכלה, בכדור הארץ וכבונוס, זוכים בפריטים מיוחדים שהסיכוי שנתקל במישהי שלבושה בדיוק אבל בדיוק כמונו, שווה לסיכוי שלא יהיו פה בחירות חמישיות…. 😉

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

אני באמת הכי יפה כשנוח לי

למעט אפיזודה קצרה בתחילת שנות ה-20 שלי שבה ניסיתי להתרגל להתהלך על עקבי סטילטו (עקב סיכה), בשאר הזמן, אהבתי לאופנה לא באה על חשבון נוחות. בתקופות בהן עליתי משמעותית במשקל (בעיקר אחרי ההריונות), נמנעתי מללבוש את מכנסי הג'ינס שלוחצים בעיקר כשמתיישבים איתם, נמנעתי מחצאיות קצרות שצריך כל הזמן לסדר בהליכה, מתחתונים שנכנסים למקומות שהשתיקה יפה להם 😉 או מנעליים שאינן נוחות.  

צילום: ורד פרקש; נעליים: BRONXY

נוחות באופנה ובחיים בכלל היא ענין שאין לזלזל בו. בגד נוח הוא בגד שנהנים ללבוש אותו, ואז שוכחים שהוא עלינו. נוחות היא הקלה לגוף ולכן גם לראש ולמחשבות. נוחות היא צעד חשוב בדרך לשוויון מגדרי ושחרור. ואופנה בעיני צריכה להיות נוחה לא פחו מאשר אקולוגית ויפה.  

אופנה אקולוגית

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

אין שום סיבה לסבול בשביל היופי ואין דבר יפה יותר מלהרגיש נינוחות. שפע האופנה שקיים היום מאפשר לנו למצוא פריטים משגעים ונוחים וזה תופס גם בגזרת הנעליים. הנעליים של BRONXY שבחרתי לנעול בצילומים האלה הם דוגמה מצוינת לנעל נוחות אורטופדית ומשגעת במיוחד. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

מינימליזם שנוכח

השנה האחרונה הייתה ללא ספק שנת הטרנינג והנוחות. אם בהתחלה עוד התמסרתי בהנאה מסוימת להזנחה, אחרי כמה חודשים חיפשתי את מה שיתן לי להרגיש בת אדם נאה גם בתוך הבית בסגרים ובבידודים. בשלב ראשון זרקתי את כל הטרנינגים שלא היו עוד ראויים למלבוש אדם. או חיה. השקעתי בבגדי בית חדשים וכדי לשמור עליהם במצב פלוס מינוס דומה לזה שקיבלתי אותם, הקפדתי להשתמש בסינר בכל פעולת מטבח או נקיון. 

הדבר השני שעשה לי נעימי בלב ובעין הוא להתאבזר בתכשיטים גם בבית. תכשיטים שמטיבם עדינים יותר ומחומרים שלא מפחדים מקצת מים וסבון. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה

לצחוק

ככל שאני הולכת ומתבגרת אני מתמסרת לכוחו של הצחוק. לצחוק על המצב, לצחוק על הקורונה, לצחוק על עצמי, ולצחוק כל הדרך אל הבנק דווקא בחודשים בהם היתרה בחשבון הייתה שלילית יותר מטוקבק של טרול בטוויטר.

הצחוק מרפא, מטפל, מעלה ומרומם ולרגע קט הוא נותן תחושה שאפשר להתמודד עם כל דבר. ובהתחשב בשנה שעברנו, רגע קט של תקווה זה לא משהו לזלזל בו. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

הבחירה בעצמנו

"הכל מתחיל מבפנים" וזה לא היה הופך לקלישאה אם זה לא היה כל כך נכון…לבחור בעצמי זה לא לפחד לנצנץ ולבלוט ולא להתנצל על זה. לבחור בעצמי זה להיות קשובה לעצמי, לגוף שלי ולמה שעובד לי. לבחור בעצמי זה לבחור שיהיה לי נוח, כי אחרת המשמעות היא שהבגדים שאני בוחרת מפריעים לי במקום לעזור. לבחור בעצמי זה לבחור לכבד את כדור הארץ, להשקיע בו ולדאוג לו כדי שבסוף הוא ידאג לי, לילדים ולנכדים שלי. 

קלישאה, כבר אמרתי? ;-). ולחיי הבחירות הטובות. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

האופנה הנהדרת שבפוסט

החולצות של גילה שקדי

גילה שקדי שעומדת מאחורי החולצות הרומנטיות והנעימות שצילמנו בהפקה הייתה בכלל דירקטורית טכנולוגיות בחברת תוכנה בינלאומית. במסגרת העבודה היא נסעה הרבה בעולם, פגשה אנשים, תרבויות, ונהנתה להתבונן סביבה, ללמוד ולהתלבש יפה. בהתחלה, הקפידה על קוד הלבוש המסורתי של חליפות, נעלי עקב, ותכשיטי פנינים עדינים. אבל בהמשך, החליטה להגדיר מחדש את כללי המשחק והלבוש והתחילה לחפש את הפריטים שיראו מכובדים אבל יהיו רכים יותר ונעימים יותר. על הדרך היא גילתה כשיותר נוח לה, היא יפה יותר ונינוחה יותר והפכה את זה לעיסוק ודרך חיים. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה

פתאום התעוררה בה גם חדוות היצירה והדמיון התחיל לעבוד שעות נוספות. היא קנתה בדים במקומות שונים בעולם והביאה אותם לתופרת כדי לתפור את החולצות שראתה בעיני רוחה. וכך מה שהתחיל כאהבה ותשוקה התגלגל והפך לעסק ולפני מספר חודשים נטשה שקדי את עולם ההייטק לטובת הקמה וטיפוח העסק "גילה שקדי" שמתמקד בחולצות, טוניקות, וסטים "אני ומיני מי" לאמהות ובנות. 

החולצות עשויות מבדי כותנה אווריריים ונעימים בגזרות ישרות כדי לתת לגוף להרגיש הכי נוח שאפשר. לקיץ מתוכננת גם קולקציית שמלות נשפכות מבד ויסקוזה. 

את הבגדים המקסימים אפשר להכיר, לחוש ולמדוד בסטודיו ברחוב האשל 9 במושב גנות בתיאום מראש בטלפון 0547756658, וגם דרך עמוד הפייסבוק וחשבון האינסטגרם

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

התכשיטים של תמריקה

תמר רמתי היא הצורפת שעומדת מאחורי התכשיטים היפים האלה ופועלת תחת השם "תמריקה". צורפות היא הקריירה השניה שלה והיא התחילה בלימודי צורפות בגיל 42 בבית הספר "אמנית" ובהמשך בבית הספר לצורפות של יעל שקדי והמשיכה גם ללמוד אצל שירלי בן אמוץ. תמר מספרת לי שהיא אף פעם לא מפסיקה ללמוד כי תמיד יש עוד מה ללמוד, איפה להתמקצע ולהכיר טכניקות חדשות. 

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה

הסטודיו של תמריקה נמצא בביתה הפסטורלי בראש העין ואל העסק היא רתמה גם את בעלה שאחראי על העבודה עם מכונת הליטוש. 

ההשראה של תמר מגיעה מתרבויות עתיקות ועוברת גם דרך השראות מהטבע. ההשראה מתבטאת גם בחומרים המתכתיים הטבעיים והגולמיים שאיתם היא צורפת: כסף, פליז נחושת, עלי זהב, ציפוי זהב 24K, אבני חן, אמייל ועלים טבעיים. 

את ו התכשיטים המרהיבים האלה תוכלו למצוא בפייסבוק ובאינסטגרם

כפכפי עץ של המותג השבדי

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה

נעלי הנוחות של ברונקסי

הנעליים שבפוסט שייכות למותג BRONXY שמנוהל על ידי שרית שגב המקסימה, שמייבאת את המותג האורטופדי טורפטופלן. החזון של שרית הוא שנשים תהיינה חופשיות בכל צעד שהן עושות והנוחות של הכפכפים והסנדלים היא מסימני ההיכר שלהם וגם אני התקשתי להפרד מהם בסוף הצילומים ועם אחד מהם חזרתי הבייתה וזוממת תוך כדי כתיבת שורות אלה על לפחות עוד זוג אחד נוסף… 

צילום: ורד פרקש; נעליים: BRONXY

אחד הדברים שהופכים את הנעליים לנוחות כל כך הוא המשקל הקל שלהן והשילוב של המשקל יחד עם הגילוף הארגונומי של הסוליה שמעניק תמיכה ליציבה נכונה, הם לגמרי מתכון להתמכרות. 

הנושא האקולוגי קרוב מאוד לליבה של שרית והנעליים מיוצרות בעבודת יד בהליך שנחשב הכי קרוב לטבע עם מינימום זהום תוך כדי תהליכי הייצור. המפעל של חברת טורפטופלן זכה בפרסים על תנאי העסקה הוגנים ומכובדים והוא חבר באיגוד ה- FSC המוודא כי השימוש בעץ נעשה בצורה מבוקרת ואחראית, אמון על נטיעת עצים ושמירה על משאבי הטבע ביערות. 

את הנעליים של BRONXY אפשר לרכוש בחנות אונליין וכרגע אפשר גם להנות מהנחות על מרבית דגמי הקיץ והסנדלים, ואפשר להתרשם מהם גם בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם

צילום: ורד פרקש; חולצה: גילה שקדי; תכשיטים: תמריקה; נעליים: BRONXY

שנמשיך את הרומן?

אם נהנית מהפוסט, מהגיגי וההכרות עם המעצבות,

אם את אוהבת להכיר מעצבים ויוצרים מקומיים,

אם תרצי לדעת על הנחות, הטבות והגרלות לקוראות הבלוג,

אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

מזמינה אותך גם  לקבוצת הוואטסאפ "שופינג בכיף שלנו" קבוצה שמיועדת רק להודעות על הנחות והטבות של עסקים מקומיים. הקבוצה היא קבוצה סגורה ללא יכולת להגיב וכדי לא להספים, אני שולחת במרוכז הודעות רק פעם בשבוע. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת