תמיד התייחסתי לאופנה כאל אומנות ואני גאה לכנות את עצמי אספנית של אופנה כשבארוני יש לא מעט פריטים שאספתי וליקטתי במהלך השנים שבעיני ראויים להיות מוצגים במוזיאונים לצד המונה ליזה. לכן תמיד מרגש אותי לפגוש מעצבת אופנה שכל פריט שהיא מייצרת הוא לא פחות מיצירת אומנות, וכשזה מגיע עם אג'נדה פמיניסטית מעצימה ומגוון מידות רחב ונדיב זאת בהחלט סיבה לחגיגה ולראיון חדש בבלוג. 

מעצבת האופנה שכל פריט שלה הוא יצירת אומנות

תגידו שלום לאלכסנדרה רודשטיין, בת 31, בוגרת בצלאל ובעלת מותג האופנה  ALEXANDRA – מותג ייחודי לנשים עוצמתיות בכל מידה וגיל.

בודי פוסיטיב

ספרי על ההתגלגלות המקצועית שלך עד שהגעת ל"ALEXANDRA"

"הדרך המקצועית שלי כמעצבת עברה בהרבה מקומות בתחום האופנה והעיצוב עד השלב שבו החלטתי ליצור את ALEXANDRA. 

אחרי לימודי התואר באופנה וצורפות בבצלאל התחלתי לעסוק במקצוע וצברתי ניסיון, מתחום התלבושות, דרך עיצוב חלונות ראווה וחנויות ועד מותגים מסחריים ותחום הכלות. אחרי כל זה הרגשתי שחסר לי משהו בעשייה ובעולם האופנה, הרגשתי את החוסר בבית אופנה לנשים באשר הן על מגוון מבני הגוף שלהן ומגוון גילאים. באותו הרגע התחלתי להתנסות וליצור את הפריטים שלי, לבדוק ולחקור לעומק את הגוף הנשי עד שבניתי חזון וראיתי את זה, את מותג האופנה העוצמתי שאני רוצה לבנות וכך נוצר ALEXANDRA." 

שמלת פליסה שחורה גם במידות גדולות

מאיפה מגיעה ההשראה שלך?

"מכל מקום! ההשראה שלי היא בליל של הכל, כנראה שלא סתם אני אוהבת סלט טוב שיש בו מגוון ירקות 😉. אני מקבלת השראה מדברים יומיומיים, מאומנות, מנשים, מלקוחות, מהטבע, מאוונגרד, מהיסטוריה ובעצם ממש מכל דבר סביבי. לפעמים אני יכולה לעצור באמצע הרחוב כי הבחנתי בפינה יפה או אור מעניין שנוצר עם החלון. כשאני מכניסה את כל המחשבות שלי למחברת שם מתחילות להיווצר צורות שממשיכות ונבנות להיות צורות סביב הגוף, במחשבה תמידית על נשיות ועל משחק. 

צווארון אדום
אופנה אורבנית במגוון מידות

יש משחק שאני כאישה אוהבת לעשות ביום יום שלי: לשחק עם הבגדים בלי חוקים כמו ילדה בחנות ממתקים ובעיקר להרגיש בהם מדהים. לבגדים יש כוח עצום! הם יכולים להשפיע על ההרגשה האישית שלנו, העמידה שלנו, האנרגיה שלנו וכיוצא מכך את ההתנהלות היומית שלנו משתנה."

מעיל מפוסל לבן ארוך ומיוחד

העסק שלך הוא עסק חדש יחסית. מה קרה לו בתקופת הקורונה?

"הקורונה הגיעה ויצרה מצב חדש לחלוטין. תכננתי לשנת 2020 הרבה ימי מכירות מרוכזות ופגישות פרונטליות עם הלקוחות, השתתפות בירידים ובאירועים וכל זה נעצר. 

תחילה לקחתי רגע, עצרתי ועשיתי שינוי בתוכניות. קודם כל התחלתי את תהליך בניית האתר המכירתי של המותג, זה מהלך שדורש זמן והקורונה אפשרה את זה. 

המעצבת הישראלית שמעצבת לפלאס סייז

אחרי בקשות רבות מהלקוחות יצאתי גם עם קולקציית מסכות ברוח ALEXANDRA- מסכות ברמת גימור גבוהה ובסטייל. היה לי חשוב להקפיד גם על הפרט הקטן ביותר בבחירת הבדים ובאיכות הגזרה, ההתאמה והתפירה. מתחילת הקורונה ועד היום אני עדיין בוחרת כל פעם בד חדש ומחדשת בתחום המסכות. לדוגמה השבוע, בזכותך הילה, אני משיקה באתר את הפאוצ'ים למסכות -נרתיקים שמתחברים לכל תיק. 

מסיכות פנים רב פעמיות מבד

מעבר למסכות עיצבתי וייצרתי פריטים חדשים שיכולים ללוות את האישה העוצמתית בכל ימות השנה ובכל מאורע. פריטים על זמניים בדגש לצורות השימוש השונות."

אופנה על זמנית במגוון מידות ובעיצוב ישראלי

איך לדעתך ישפיע משבר הקורונה על עולם האופנה בישראל ובכלל בעולם?

"שאלה מעולה וכמובן שלקורונה יש השפעות רבות על תחום האופנה. אני מזהה כבר עכשיו שתי מגמות שונות.
הראשונה היא האטה, צמצום ודיוק. זה מתחיל בחברות אופנה ומעצבים שמצטמצמים, מבינים את המצב ויחד עם זה גמישים ומשתמשים ביצירתיות שלהם. כלומר, יש הבנה שהמצב משפיע ומצריך שינוי וזה בדיוק מה שמביא את המעצבים או חברות האופנה לזקק את עצמם – להבין מה חשוב להם לעומת על מה אפשר וצריך לוותר.
מותגי על המציאו את עצמם מחדש גם בתצוגות האופנה ושבועות האופנה – למשל דיור בתצוגת האופנה לחורף 2020 הציגו סרטון של דגמים מיניאטוריים ורק חלק קטן מהם היה גם בגודל אנושי. דוגמה נוספת הוא כרסטיאן סירינו שהפך את המפעל והסטודיו שלו לייצור מסכות ותמיכה בצוותים האמריקאים.
אצל הלקוחות המגמה מתבטאת בשימוש חכם של המצוי ושל כוח הקנייה שלהם. פתאום יש זמן לעצור ולהתבונן על מה שיש לנו בבית, איזה בגדים ולמה יש לנו כל אחד מהם ועם זאת אותן לקוחות ממשיכות לקנות אבל ביותר דיוק ומחשבה- חשוב להן איך הבגד יוצר ואיפה, הן רוצות להבין את התהליך שלו וגם את הדרך שהוא ייכנס לחיים שלהן ועד כמה יתרום להן בכל מצב ובכל מאורע.

חליפת חצאית מחמיאה

המגמה השנייה היא העמסה ושפע כמותי.
משעמם להיות בבית בתוך ארבע קירות עם מרפסת או גינה במקרה הטוב וזה גורר את כולם להיות כל הזמן ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
לקוחות רוצות להתפנק גם אם מצבן הכלכלי נפגע וכך בעצם מגיעים למצב של העמסת קניות זולות. הרבה רכישות זולות יוצרות תחושה של שפע, דבר שמרומם את מצב הרוח של רבים במיוחד בשנת קורונה שיש פחות שפע חיצוני ברחובות כמו תיירות ומסעדות.
העולם העיסקי זיהה את המגמה ופתאום כל חברות האופנה הזולות פורחות! ואפילו צצות עוד ועוד חברות אופנה LOW COST.
אישית כבעלת עסק בתחום האופנה ומעצבת אופנה חבל לי שמאוד קל לשכוח מה זה אומר לקנות בגד ב40 ₪, כמה זול הוא באמת מאחורי הקלעים ומה הוא עובר בדרך עד ללקוח. תעשיית האופנה היא התעשייה השנייה המזהמת בעולם וכשקונים בגדים בעשרות שקלים מאוד קל לקנות עוד ועוד ועוד גם אם הבגד לא מתאים או לא ילבש כלל – כלומר העמסה והגדלה של תעשיית האופנה המזהמת."

אופנה אורבנית לפלאס סייז

לאן פנייך מועדות?

"לאחרונה עברתי לסטודיו חדש, בחיפה, והמטרה היא לפגוש כמה שיותר לקוחות שלי, פגישות פיזיות ולא רק וירטואליות. כולן מוזמנות לסטודיו לפגישה אישית ואני מקווה שבקרוב יחזרו ימי מכירות, ירידי אופנה ואירועי אופנה – הכל במטרה להביא את ALEXANDRA לנשים שמחפשות אופנה מוקפדת ועל זמנית במחשבה על הגוף הנשי.

מותג האופנה האורבני אלכסנדרה

לפני תקופת הקורונה הייתי מגיעה לימי לקוחות מרוכזים בסטודיו התל אביבי ואני מתכוונת להחזיר את זה בתחילת 2021.  

שנת 2021 נשמעת לי כמו מספר טוב! זו תהיה שנה שנלמד הרבה מתקופת הקורונה, נתפתח ונגדל. יש הרבה תכנונים ודגמים מטריפים שמתוכננים לשנה החדשה. אני מתרגשת!" 

מותג אורבני חדש גם לפלאס סייז

איפה אפשר למצוא את המותג והבגדים של אלכסנדרה?

 

צילומי אופנה פלאס סייז
בלוג אופנה שמתמקד במעצבים ישראלים

שנמשיך בינינו את הרומן?

 אם נהנית מהפוסט ומהתמונות, 

אם את אוהבת להכיר מעצבים ויוצרים חדשים, ולשמוע את הסיפור שלהם ואיך הם הגיעו לא שהגיעו,

אם את רוצה לדעת על הנחות, מכירות שוות, הטבות והגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג (כמו ההגרלות שבמדור "הארון השווה שלי"),

אז בואי ותצטרפי אלי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

חוץ מזה, אשמח לשמוע מה חשבת כאן למטה בתגובות, ואשמח לראות אותך בעמוד האינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי וגם ל"לייק" קטן ומחמם לב בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

 

 

Summary
Review Date

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת