כבר עייפתי ואין לי ספק שגם אתן, מלכתוב, לדבר, לספר ולקטר עד כמה פגעה הקורונה בעסק העצמאי והקטן שלי. ולכן אחסוך מכן את קיטורי החוזרים ונשנים (ושוב חוזרים, ושוב נשנים) ואתמקד בנושא לא פחות חשוב שנפגע גם הוא בימי הקורונה והגיע הזמן לתת לו את הבמה שמגיעה לו: ארון הבגדים שלי. 

אם אתן עוקבות אחרי מספיק זמן וודאי כבר נוכחתן לזהות את חיבתי הרבה לכל מה שצבעוני, מנצנץ ומתנופף באוויר. במהלך השנים, התגבש לו טעמי האופנתי שכולל הרבה מאוד צבע ונצנוץ וחיי תמיד היו מלאים בשלל הזדמנויות ללבוש ולענוד את אותם הפריטים הנפלאים גם אם ה"אירוע" הוא מסיבת הסיום בגן של הילד. 

הבלוג תלתלים

אלא שאז הגיעה הקורונה, ופתאום גם מפגשי החברות, ירידה לגינה ומסיבות הסיום של הגנים נלקחו מאיתנו, ופיג'מות, טרנינגים ובגדי ספורט הפכו למדים הלאומים, ובמשך חודשים רבים נשארנו מלתחתי ואני עם חצי תאוותנו בידינו וארוננו, טרגדיה שהפכה חמורה עוד יותר לאור העובדה שהקורונה תקפה במדינתנו שבועיים לפני שאמור היה להערך שבוע האופנה בתל אביב במרץ 2020, חגיגת האופנה השנתית. 

חצאית פליסה וחולצה בצבע קרם
מעיל "נמר"

אז לאן אפשר ללבוש את כל הבגדים המשגעים האלה? הפקת אופנה לא קונבנציונלית

קניות בסופר

עוד בראשיתה של הקורונה במחזותינו עם הסגר הראשון, הפך הסופרמרקט\מכולת\קיוסק שמוכר מזון למקום המפלט העיקרי. פתאום כל יומיים "נזכרתי" ששכחתי לקנות משהו, והיציאה לקניות בסופר מדירת שלושה וחצי חדרים, בלי מרפסת ועם ילדים קטנים הפכה למוצר הכי חיוני שיכולתי למצוא. 

אלכוג'ל שיק

הסופר הקרוב או המכולת השכונתית הפכו למקום מפגש, בילוי, התרעננות ולכן מה יותר מתאים שלא לומר מתבקש, מאשר להתלבש בהתאם?

אלכוג'ל שיק
מגפי בוקרים בצבע זהב

יציאה לרחוב

עם כלב או בלי, בגבולות 100 מטר או בלי גבולות בכלל, רחובות השכונה החליפו בחודשים האחרונים את מקומם של בתי הקפה, הפאבים ובתי הכנסת. גם את יום העצמאות בילינו בשכונתנו בהרצליה מחוץ לדירות, אוחזים דגלים וזיקוקים ומסיירים בין הבניינים בגבולות המאה מטר ותוך שמירת מרחק. 

אז כשהרחוב הופך למקום המפגש הלוהט וגם הבטוח ביותר, איך אפשר שלא להתלבש בהתאם?

חצאית וחולצה בעיצוב אסף פלג
חצאית קטיפה טורקיז וחולצה שחורה בלי שרוולים

אצא לי השוקה

אחרי תקופה שהשווקים היו סגורים, פתאום יציאה החוצה לשוק הפכה לבילוי ברמה של וויקנד באירופה. בתור הרצליינית, שמחתי להכנס לרכבי בהזדמנות הראשונה אחרי כל אחד מהסגרים, לעטות את מיטב מחלצותי, להדרים תל אביבה ולהנות מהעובדה שהשווקים בינתיים הרבה פחות צפופים מהרגיל. 

קימונו טול בעיצוב שחר אבנט

ובאותה נשימה החלטתי שמיציתי את המציאות האפרורית הזאת של החודשים האחרונים והרגשתי בשלה לגמרי לחזור ולצלול לחיים בסרט, עם עדיפות רבה לסרט פנטזיה נטול קורונה ומלא בצבעים משמחים לבב וגוף. 

קורונה היא זמנית. אופנה היא נצחית. שלא תגידו שלא אמרתי 😉

אופטימיות לימי קורונה

האופנה הישראלית שבפוסט ואירועי ה- SHOPPING IL

הבלוג הזה שחוגג כבר לא מעט שנים מתמקד לא מעט בהצגת מעצבים ישראלים ועסקים מקומיים קטנים עוד הרבה לפני הקורונה. מאז ומעולם קראי, הפצרתי, הזמנתי ודיברתי על החשיבות שבתמיכה במעצבים, יוצרים ועסקים מקומיים קטנים על פני רשתות גדולות בהיבט הסביבתי, בהיבט הכלכלי ולא פחות חשוב, בהיבט הפאשניסטי\אופנתי. 

מעולם לא היה פשוט להיות בישראל בעל עסק עצמאי קטן. ישראל מדינה שכמעט ואיננה תומכת בעסקים קטנים. כבר שנים שאין בישראל תעשיית טקסטיל מה שהופך את תחום עיצוב האופנה למורכב יותר ולמרות כל הקשיים האלה יש לנו פה אופנה נהדרת שלא הייתה מביישת את מסלולי האופנה של פריז. 

צילומי אופנה בסופר

התקופה הזאת של הקורונה היא תקופה מאתגרת במיוחד וכל הקשיים שהעסקים חווים בימים רגילים הופכים קשים עוד יותר ולכן אירועי השופינג IL שיתקיימו בימים 10-11 בנובמבר השנה הם הזדמנות חשובה מהרגיל לתמוך בעסקים האלה ולהנות מפריטי מעצבים מקוריים ומיוחדים במחירים מוצלחים במיוחד. 

שרשרת סטייטמנט של תמרה סנטוס טראובמן

התכשיטים של תמרה טראובמן

הצילומים האלה היו עבורי סוג של סגירת מעגל מרגשת. התכשיטים המשגעים שצילמנו מעוצבים על ידי המעצבת תמרה סנטוס-טראובמן שהייתה אחת המעצבות הראשונות שהתארחו אצלי בבלוג אי שם בחודש ספטמבר בשנת 2017. מאז עברנו שתינו דרך מעניינת וארוכה ולכבוד האיחוד המרגש הזמנתי את תמרה לספר במילותיה היפות את קורותיה בשלוש השנים שחלפו:

מעצבות תכשיטים ישראליות
אירועי השופינג IL 2020

"המפגש הראשון בינינו, ביום קיץ לוהט אי שם ב-2017, התרחש בנקודת זמן קריטית. את בדיוק היית במעבר בין עבודה כעורכת דין לבלוגרית אופנה במשרה מלאה ואני הייתי עיתונאית במשרה מלאה (לכלי תקשורת בחו"ל וטיים אאוט תל אביב), שבדיוק התחילה לעצב תכשיטים.

המעבר החד מעולם ההארד קור ניוז לעולם העיצוב והיופי בכלל לא היה ברור מאליו אבל התברר כמוצלח. העסק התגלגל במהירות ואמרתי בואו נתגלגל איתו ונראה לאן זה יוביל.

אחרי שנה של הנאה ופעילות החלטתי ללכת ללמוד צורפות. עשיתי בירורים רבים עד שבסוף הגעתי לאחד מהמאסטרים הגדולים שחיים היום בישראל, אוריאל בוזגלו, ואצלו ביפו למדתי יום-יום במשך כשנה וחצי.

המטרה שלי בחיים היא לתת לכל אישה את ההזדמנות לבטא את עצמה בכל קשת הצבעים שלה. אני רוצה שהתכשיטים שלי יעזרו לנו, הנשים, לברוא עולם, להאמין ש"עולם אחר אפשרי". שהם יעניקו לנשים את המרחב לפרוח, להרגיש הכי טבעיות ולהיות מי שהן, להשיל מוסכמות, סודות, וכל מה שעוצר בעדן להגשים את עצמן.

המוטיב החוזר בעיצובים שלי הוא אלמנטים של צבע ופריחה. מקורם בחיבור הטבעי שלי ליערות הגשם, ללטינו-אמריקה וברזיל, המקום ממנו הגעתי.

התכשיטים שאני יוצרת טבעוניים לחלוטין, לעולם לא תמצאי אצלי חומרים שמקורם מהחי כמו עורות, פנינים או צמר. אני מאמינה שבעלי חיים לא אמורים להיות חלק משרשרת הייצור של האופנה. כל יצור חי הוא תכלית בפני עצמה ואף אחד לא בא לעולם הזה לתועלתו הפרטית של אחר.

אני עובדת עם תשומת לב סביבתית ככל הניתן, כולל ביצירת התכשיטים עצמם שמבוססים על שימוש בחלקי וינטג', רכיבים שיוצרו לפני 30-60 שנים ונשמרו בסטוקים סגורים.

כשנחשפתי לראשונה לעולם חומרי הגלם הווינטג'ים לתכשיטים, הייתי בהלם לא רק מההיצע המרהיב של צורות וצבעים אלא גם מהכמויות המטורפות. הגעתי להאנגר עצום ממדים בדרום תל אביב, מדפים על מדפים מפוצצים באריזות סגורות של חרוזים, קבושונים, חלקי פליז, ושאר רכיבים. תכלס, גם אם מחר בבוקר כל הייצור העולמי של חרוזים וחומרי גלם לתכשיטנות היה נעצר בבת אחת – עדיין היו מספיק חומרי גלם לעשרות השנים הבאות. מעבר לזה יש כמובן את האיכות יוצאת הדופן של וינטג', איכות שכבר אין כמוה בייצור של ימינו."

מי משתתף השנה בשופינג IL

השנה משתתפת תמרה לראשונה באירועי השופינג IL במסגרתם היא מציעה 25% הנחה על כל התכשיטים באתר כולל הקולקציה החדשה. בנוסף כל קולקציית שרשראות קקדו ימכרו ב-149 ש"ח במקום 240 ש"ח ומשלוח חינם בכל קניה מעל 300 ש"ח.

את התכשיטים של תמרה טראובמן תוכלו למצוא (ולרכוש) בחנות אונליין שלה וגם לעקוב אחריה (במובן החוקי והחיובי 😉 ) באינסטגרם הצבעוני שלה

מעצבות התכשיטים בשופינג IL 2020
מתי השופינג IL השנה 2020

הבגדים של אסף פלג

קוראות הבלוג הוותיקות מכירות את חיבתי רבת השנים ועבודתי המשותפת עם המעצב המוכשר "אסף פלג", זה שמעצב לנשים. לא נערות, נשים. שילוב של אופנה צבעונית ומשגעת עם גזרות מחמיאות ומחבקות הוא בדיוק מה שחובבת אופנה בת 40 שכמותי זקוקה לו. 

מעיל ארוך בצבע מוקה

גם אסף פלג משתתף באירועי השופינג IL שיתקיימו בין ה-10.11-11.11 ובמסגרת חגיגת ההנחות נהנה מהנחה של 30% על הקולקציה החדשה שלו ופינת עודפים נדיבה שבה כל הפריטים יעלו בין 99 ש"ח ל- 299 ש"ח. 

חגיגת השופינג הזו תתקיים בחנות אונליין של אסף פלג ושווה להתעדכן גם באינסטגרם שלו

חצאית קטיפה בצבע טורקיז בעיצוב אסף פלג

שנמשיך את הרומן?

אם אהבת או אפילו רק חיבבת מעט את הפוסט, ונהנית מהגיגי, צילומי, בגדי ותכשיטי, 

אם את אוהבת להכיר מעצבים ישראלים חדשים, ויוצרים מקומיים, 

אם את אוהבת לדעת על מבצעים, הנחות, הטבות והגרלות ייחודיות רק לקוראות הבלוג, 

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח לקבל "לייק" קטן אך חינני בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" וגם לראות אותך באינסטגרם המתולתל, הצבעוני והמשעשע שלי

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת