במתחם שוק הפשפשים ביפו ברחוב יועזר איש הבירה 6, שוכן אחד הסודות הקסומים של עורכות אופנה, סטייליסטיות ומפיקות שמגיעות מכל רחבי העולם: בוטיק הוינטאג' הייחודי של לידיה מסינג – בוטיק לוני וינטאג'. הבוטיק הוקם לפני 20 שנה על ידי לידיה מסינג, רופאה כירורגית בהשכלתה וכיום פנסיונרית שמגשימה את אהבתה הגדולה לאופנה דרך הבוטיק. נפגשנו לשיחה על אופנה, פמיניזם, דיגיטל והנושא החם ביותר (והכמעט יחיד) בימים אלה – הקורונה. 

מרופאה כירורגית למובילת דעה אופנתית

תמיד אהבתי אופנה

ספרי קצת על הדרך המקצועית שעברת במהלך השנים ואיך היא הובילה אותך לפתוח בוטיק אופנה

"תמיד אהבתי אופנה. נולדתי למשפחה דוסית בארגנטינה ושם גדלתי עד גיל 17. האופנה וקוד הלבוש בארגנטינה דומה מאוד לזה שבאירופה ובעיקר פריז ואיטליה. הנשים מתלבשות אלגנטי וקלאסי וכך גם התלבשו הנשים במשפחתי. עליתי לארץ בגיל 17 והבאתי איתי את כל הגרדרובה שלי שהייתה מאוד שונה בנוף הישראלי שבאותה תקופה היה נטול סטייל כמעט לחלוטין. 

בהמשך נסעתי לאיטליה ללמוד רפואה והתאהבתי באופנה הנהדרת שבה. כבר אז התחלתי ללקט פריטים יחודיים וטיפחתי את חיבתי הרבה לוינטאג'. חזרתי לארץ לעבוד כרופאה כירורגית. היה כמעט בלתי אפשרי להתקיים ממשכורת של רופאה והחלטתי לפתוח קליניקה בתחום האסתטיקה כי בדיוק כמו אופנה, גם אסתטיקה היא משהו שתמיד היה יקר לליבי וכך פתחתי את חברת נאטורפיל ופיתחתי את פטנט האיפור הקבוע, והפכתי אותה לחברה מאוד מצליחה בפריסה ארצית. אחרי כמה שנים מכרתי אותה ואז יכולתי סוף סוף להתמסר לאהבה האמיתית שלי: אופנת וינטאג' ופתחתי לפני עשרים שנה את בוטיק לוני וינטאג' שבו אני מציגה ומוכרת את הפריטים שאני אוספת ומלקטת מכל העולם, כולל פריטי וינטאג' יחודיים כמו תכשיטים ואוסף משקפי השמש שהיה שייך לאליזבת טיילור שאני רוכשת במכירות פומביות. במסגרת החזון שלי אני מקפידה להביא פריטים יוקרתיים ולמכור אותם במחירים הכי נגישים שיש כדי שבאמת כל מי שאוהבת אופנת וינטאג' כזו תוכל להרשות לעצמה לרכוש."

מה זה בעינייך אופנה?

"אופנה לפני הכל היא שחרור ואמצעי להרגיש אלגנטית ויפה. אופנה בעיני היא אמצעי לשקף את האישיות שלנו ואת השקפת העולם שלנו. אופנה איכותית לא חייבת להיות יקרה, בעיקר אם קונים בצורה מבוקרת. תמיד חושבים שהפריטים אצלי מאוד יקרים בגלל שרובם של מעצבי על וחלקם הם פריטים שהיו שייכים לאליזבת טיילור וגרייס קלי אבל טווח המחירים אצלי הוא רחב מאוד ואפשר למצוא פריטים משגעים במחירים מאוד נוחים. וגם הפריטים שמגיעים מבתי אופנה עילית, נמכרים אצלי במחירים מאוד נוחים בזכות העובדה שאני קונה מהם בכמויות גדולות ונהנית ממחיר סיטונאי טוב."

מה הפריט שהכי התרגשת להביא לבוטיק?

"שמלת הכלה של קרוליין נסיכת מונקו."

שמלת הכלה של קרוליין נסיכת מונקו בבוטיק "לוני וינטאג'"

מי נותנים לך השראה?

"גרייס קלי שהייתה בעיני התגלמות הסטייל הקלאסי ולשמחתי הצלחתי להגשים חלום ולהביא לבוטיק בגדים שהיא לבשה.  גם ג'קלין קנדי מעוררת השראה בעיני והיא זו שהפכה את הג'ינס לפריט שיכול להיות אלגנטי. היא הייתה לובשת מכנסי ג'ינס ומעיל פרווה והראשונה ששילבה את היוקרתי עם הג'ינס."

"גם ג'ינס יכול להיות אלגנטי". בוטיק "לוני וינטאג'". צילום: ורד פרקש

מה דעתך על איך שהצעירים מתלבשים היום?

"אני מודה שאני לא אוהבת את מה שאני רואה היום אצל הצעירים. אין סגנון בכלל. מערבבים צבעים והולכים עם הבטן בחוץ. אני רואה בנות שמצטלמות חצי ערומות כדי לקבל יותר לייקים. זאת לא אופנה בעיני. בעיני הסקסיות של האישה מתבטאת דרך קלאסיות ואלגנטיות ולא מגודל המחשוף."

מנהל הבנק לא רצה לתת הלוואה לאישה

איך היה להיות אישה בתוך סביבה גברית כל כך?

"יש הבדל בין מה שחוויתי ברמה המקצועית לבין הרמה החברתית. רפואה היא שונה ממקצועות אחרים כי ברמה המקצועית כל אחד נמדד על סמך הרמה שלו ותמיד הייתי מוערכת. ברמה החברתית המצב היה שונה והתמודדתי עם סיטואציות שהיום מוכרות בתור מטרידות רק שאז אף אחד לא דיבר על זה. למשל היה רופא אחד שחשב שזה מצחיק לדקור אותי עם מחט בישבן. לא עברתי על זה בשתיקה והדרך היחידה שהייתה אז היא פשוט להחזיר לו. 

בהמשך כשפתחתי את נאטורפיל נתקלתי ביחס מאוד מבזה ממנהל הבנק. ניגשתי לבנק כדי לבקש הלוואה לרכישת מכשיר הלייזר הראשון ומנהל הבנק אמר לי בצורה מפורשת שהוא מאמין שהדרך היחידה של אישה להתקדם היא דרך המיטה ושבגלל שאני לא כזאת אני לא אצליח והוא סירב לתת לי את ההלוואה. ניגשתי לבנק אחר שנתן לי את ההלוואה והעסק מהר מאוד הפך למצליח. אחרי שלוש שנים אותו מנהל בנק התקשר ואתחנן שאחזיר אליו את החשבון העסקי וכמובן שסירבתי."

 

איך את מסתדרת עם המעבר לעולם הדיגיטל?

"תמיד הייתי סתגלתנית. בעולם העסקים אתה חייב להיות. זה לא משנה בכלל אם אני אוהבת את הדיגיטל או לא, זה העולם וכבעלת עסק אני צריכה להתיישר. אני מנהלת את כל הדיגיטל בעצמי, מעלה את החומרים וכותבת ואם אני נתקלת בבעיה  אני שואלת את הצעירים שסביבי."  

איך את מעבירה את ימי הקורונה?

"כמו את כולם, גם אותי היא תפסה לא מוכנה. רגע לפני שהיא התפרצה באירופה עוד הספקתי לנסוע ולהזמין מלאי של סחורה של בית האופנה בלנסיאגה שכרגע תקוע בברצלונה. אני פועלת בהתאם להנחיות והבוטיק סגור אבל מנצלת את הזמן להיות פעילה יותר באינסטגרם כדי לשמר את הקשר עם הלקוחות." 

שמלה מהקולקציה החדשה בבוטיק "לוני וינטאג'"

מה הטיפ שלך למי שרוצה להכנס היום לעולם האופנה ולפתוח חנות?

"לפני הכל חשוב לדייק בתפירה ובדגמים. אין תחליף לאיכות ומי שמבין אופנה קולט את זה. הקהל הוא שלי הוא קהל בטווח  גילאים 16-80. הסיבה לזה היא קודם כל הייחודיות. מי שחשוב לה להיות יחודית תמצא את זה אצלי בשילוב איכות כמובן. בנוסף, הלקוחות שלי יודעות שהבוטיק שלי הוא המקום למצוא מציאות אמיתיות – פריטים של מעצבי על במחירים נגישים. דבר נוסף שתמיד אפיין את הבוטיק הוא טווח המידות הרחב. עוד הרבה לפני שהייתה את המודעות של היום, אני הקפדתי להביא טווח מידות רחב שיתאים לכולן. השילוב של איכות, יחודיות במחירים נוחים וטווח מידות יצר את הנאמנות של הלקוחות שלי."

שנמשיך?

מוזמנות להמשיך ולעקוב אחרי לוני וינטאג' באינסטגרם ובעמוד הפייסבוק שלה. 

ואם נהנית מהפוסט ותרצי לקרוא עוד קצת ממני, ולהכיר ולתמוך במעצבים ישראלים ויוצרים מקומיים ובעלות עסקים קטנים, 

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות ומבצעים, וגם להשתתף בהגרלות שוות שנערכות רק לקוראות הבלוג כמו אלה שבפינת "הארון השווה שלי"

אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בלשונית ההרשמה. 

אשמח לשמוע כאן למטה בתגובות מה חשבת על הפוסט, ואשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל שלי ונותנת ב"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת