לא צריך להיות היפוכונדר גמור כדי לחוש את בהלת הקורונה מסביב. הקורונה משפיעה על חיינו בהרבה מאוד מובנים ואני בתור עצמאית חוששת כרגע לפרנסתי לא פחות מאשר לבריאותי. מכל עבר אירועים מתבטלים ואחרי שאתמול יצאה הודעה על חולה נוסף שישב בבית קפה לא רחוק מביתי וקריאה לכל מי שישב באותו בית קפה להכנס לבידוד, גם יציאה החוצה לקפה הפכה להיות פעולה שאני חושבת פעמיים לפני שאני יוצאת לעשות אותה. 

ומצד שני פורים, אביב, חופשים, ילדים ונסיון להמשיך ולשמר סוג של שגרה ולהמשיך לשמור על אופטימיות גם כשקרן ההשתלמות שלי ירדה בכמעט 40%… (נושא מענין בפני עצמו שאותו אני שומרת לפוסט נפרד). אז איך בכל זאת שומרים על אופטימיות? בגדים בצבעים משמחים, מקום מפלט אסקפיסטי ומפגש עם חברות תמיד עשו בשבילי את העבודה אבל I'TS NOT ABOUT ME וברוח התקופה אני מארחת בפוסט הזה שלל יועצות, מומחיות ומטפלות שיתנו לנו טיפים במגוון תחומים איך לצלוח את משבר הקורונה בשלום ורוגע יחסי. 

נמצאים בבידוד, נמצאים בסטרס או עצמאים שסובלים מירידה בנפח העבודה? – הנה מה שיש למומחים להגיד 

משפחה בבידוד? 

שיר דרור MSW, מטפלת רגשית לילדים, נוער ומבוגרים ובעלת מרכז לטיפול רגשי דרור לנפש מציעה כמה טיפים למשפחות ששוהות כרגע בבידוד וחוות לחצים ומתחים טבעיים:

"הכל עניין של פרשנות – להיות בבידוד יכול להיתפס כמשהו נורא, מפחיד, מעיק, מגביל, מדאיג ומאידך- כהזדמנות לזמן משפחה שאין שני לו (מתי פעם אחרונה 2 ההורים והילדים שהו יחד 24/7 בלי הפסקה?). השתדלו להכיל את הפחדים והחששות שלכם (בענייני הפרנסה, הבריאות, העתיד…) ונסו לראות בתקופה זו הזדמנות לבלות יחד, להכיר טוב יותר, לייצר חוויות משותפות ולנצור זיכרונות של חוויות משותפות.

  • מה עושים עם הזמן? כשנמצאים יחד ללא מטרה במשך שבועיים, יכולה להיווצר תחושה כאוטית של חוסר גבולות, דכדוך, וחוסר מעש. לכן חשוב לייצר גבולות שיהוו מסגרת שבתוכה תוכלו להשתולל. למשל- שעות מסוימות לארוחות, שעת השכבה ואפילו מגבלה מסוימת על שעות מסך.
  • זה הזמן להגשמת חלומות. תמיד חלמת ללמוד סינית? לצייר? לשפר כישורי אפייה עם שמרים או דווקא עם מחמצת? לקפל אוריגמי?… טוב, הרעיון ברור, יש אינספור דברים יצירתיים שאפשר לעשות בין ארבע קירות, ואין זמן טוב מעכשיו.
  • ונטילציה – תנו לילדים לדבר את הפחדים והחששות שלהם, להביע כעס ותסכול על המצב, אל תיבהלו מזה. לכם בוודאי קשה, ולילדיכם לא פחות, אז כהורים, תפקידכם להוות משענת ולאפשר לילדים לבטא את כל מה שהם מרגישים. ואגב, אפשר גם לצייר את זה, לפסל את זה, לעשות על זה מלחמת כריות. ביטוי רגשי הוא דבר משחרר
  • ממה כדאי להימנע? מתרחישי אימה, מצפיית יתר בחדשות או מחשיפה בכלל של ילדים צעירים לחדשות; מייאוש ושריצה במיטה מבוקר עד לילה ללא תכלית וחשיבה על הגרוע מכל. כמו כן, השתדלו להימנע ממריבות בין ההורים, נסו להוות דוגמה חיובית להתמודדות עם סיר הלחץ של השהות המשותפת הממושכת.
  • ספורט אפשר גם בבית. הליכה או ריצה במקום, קפיצות, כפיפות ועוד- ובקיצור, פעילות גופנית indoor שומרת על שפיות, על חיוניות ומעלה את מצב הרוח. תמיד אפשר להיעזר באפליקציות כמו 7 minutes workout.
  • טכניקות להרגעה – יש מגוון רחב של טכניקות להרגעה, למי שנלחצים, ולילדים בפרט ישנו האתר "מקום בטוח" שבו תכנים רבים תומכים. למשל הרפיית ג'ייקובסון לילדים שטובה לכל גיל. באתר תוכלו למצוא עוד כלים רבים שיסייעו להסביר לילדים באופן מיטיב איך להתמודד עם מתחים."

איך להתמודד עם החרדות והסטרס

ענת נוי עזריאלי, מטפלת-מתקשרת, מורה ומנחת סדנאות עוזרת לנו להרגע בימי קורונה אלה: 

"כמטפלת רגשית, אני ממליצה קודם כל לקחת רגע פסק זמן ולשים לב מהן בדיוק התחושות והרגשות שלנו בימים אלו. המצב באמת שונה מכל המוכר ולכן תשומת לב פנימה חשובה.
להיות מודאגת, לחוצה, היסטרית – זה טבעי בזמנים כאלו. הכרה בתחושות וברגשות במקום הדחקתן, היא כבר צעד ראשון בהתמודדות.
מה עושים אחרי ההכרה? מאזנים. בודקים מה עכשיו ירגיע? מה ייתן תחושת בטחון? מה ייתן שקט? מנוחה?
חשוב לזכור שדברים קטנים יכולים לאזן ואין צורך בצעדים דרמטיים.
שיר שעושה לנו טוב, ריקוד לצליליו. מי שאוהב את הים יכול לעצום עיניים ל-3 דקות ולדמיין את החוף האהוב עליו, ואפשר גם להעזר ביוטיוב ולמצוא צלילים של ים. בזמן הפעולות האלו מתחילים תמיד עם תחושת חיבור של הרגליים לאדמה (קרקוע) ונשימה עמוקה ולא מאומצת.
ברשת יש מגוון סוגי מדיטציות, שירים, וזה הזדמנות להזכר שאפשר ואפילו כדאי להעזר ברשת כדי להרגע ולא רק כדי להתעדכן בחדשות ולהילחץ."

גם גליה נתן אפשטיין, מטפלת אנרגתית וארומתרפיסטית מציעה תרגילים שיעזרו לנו לקחת חזרה את המושכות במצב הלחץ הנוכחי:

"אנרגיה זורמת בגוף שלנו באלכסון: צד ימין של המוח שולט על צד שמאל של הגוף ולהיפך. לכן חשוב להניע את האלכסונים בגוף. זה עוזר להניע את האנרגיה וגם לריכוז ולמרכוז. קודם כל זו הנשימה שמכניסה חמצן, ובכך מתחילה להניע את האנרגיה בגוף. כשאנחנו בלחץ, הנשימה הופכת שטוחה יותר ופחות אנרגיה וחמצן נכנסים לגוף. זו גם הסיבה שאנו מרגישים בלחץ, אין מספיק חמצן ופחות אנרגיה נכנסת ואנו מרגישים את התקיעות בגוף. לכן הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להניע את האנרגיה בגוף ולהתחיל לנשום עמוק לבטן, כדי להכניס יותר חמצן ולהניע את האנרגיות בצורה מיטבית. לאחר מכן, ליצור הצלבות ואלכסונים עם הגוף: יד ימין נוגעת ברגל שמאל ולהיפך; לצייר את סמל האינסוף – שמונה שוכב, ולחזור עליו מספר פעמים, על נייר, או על הגוף היכן שכואב, ואפילו לצייר אותו באוויר. סמל האינסוף הוא מצוין ל"תפירת" האנרגיה, היכן שהיא דולפת, למשל כשיש פצע או כאב במקום מסוים בגוף. בנוסף, מומלץ להריח את השמנים האתריים הבאים או לשים במבער בחדר: לבנדר, ברגמוט, לבונה, סנדלווד, הדרים למיניהם."

נמצאים בבידוד? אלא שתי האפליקציות שממש כדאי לכם להכיר

אירית ברקן, מטפלת ברפואה סינית, דיקור וצמחי מרפא מציעה למי שנמצא כרגע בבידוד וחש שעמום, חרדה, לחץ או בדידות לנצל את הזמן הזה כדי לחזק את הגוף, הראש ומערכת החיסון ולעשות RESET למערכות:

"אני ממליצה להוריד אפליקציה בשם headspace ולפתוח את הגרסה החינמית שלה. באפליקציה אפשר למצוא מגוון של מדיטציות וההמלצה שלי היא לעשות 2 מדיטציות מודרכות מידי יום. זה מרגיע, ממלא מצברים ומחבר אותנו לעצמנו. בנוסף, זה מחדד את המוח והמחשבה ואפילו משפר את הזכרון. בקיצור, לא רע בסך הכל ;-). 

בנוסף, ממליצה להכין מידי יום חליטה של אסטרגלוס ג'ינג'ר ליקוריץ שאפשר למצוא בחנויות טבע ולשתות שתי כוסות ביום. זאת חליטה שמחזקת את מערכת העיכול, מערכת הנשימה ומערכת החיסון והיא אפילו טעימה. 

דבר נוסף שאפשר וכדאי לעשות זה התעמלות גופנית. פעילות גופנית עוזרת להפיג מתחים ומשפרת את מצב הרוח הכללי. לפי הרפואה הסינית, סטרס ומתח יוצרים תקיעות של הכבד, ותנועה מזרימה אנרגיה ומפיגה את התקיעות. ממליצה להוריד אפליקציה בשם "7" שיש בה מגוון של תרגילים ופעילויות שאפשר לעשות במשך 7 דקות וכמובן שאפשר גם להיעזר בחברנו משכבר הימים – יוטיוב."

עצמאים ועצמאיות – הנה מה שכדאי שתעשו

עצמאים ועצמאיות רבים מרגישים היטב את משבר הקורונה בעסק, בין אם כי הם נמצאים בבידוד ולא יכולים לעבוד כמו שצריך או בכלל ובין אם הם חווים ירידה בעסקים בגלל המצב. סמדר אליתים, מאמנת לחיים מאוזנים ולצמיחה מציעה לנצל את הרגיעה בעסקים או השהיה בבידוד לצמיחה, לפעולות אופרטיביות לקידום ושיווק של העסק:

"בפן האישי, הייתי ממליצה לכל מי שעובדת בתקופה זו מהבית ובכלל, לקום בבוקר, להתלבש יפה, להתאפר,להתבשם ממש כמו לפני פגישה עם לקוח. הנוכחות, הבטחון ומצב הרוח שלנו ,עוברים כמסר ישיר ללקוח מעבר לקו הטלפון וגם אלינו באופן אישי.
חשוב שהעבודה מהבית, תהיה נעימה ומזמינה. גם אם היא מאולתרת במטבח, בממ"ד או אפילו בחדר השינה שלנו/הסלון.
ואז כשאנחנו מוכנים ורעננים ליום עבודה חדש, מצויידים באנרגיה מתאימה – למרות הכל אפשר להתחיל לעבוד:
1. לקיים שיחות יזומות עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.
2.לקיים שיחות וידיאו במקום פנים אל פנים.
3.ליזום שיחות/הודעות/מיילים יזומים ללקוחות שהתעניינו בשרות, הורידו או הפסיקו פעילות.
4.לשוחח עם לקוחות קיימים ופעילים-לשמור על קשר.
5.להתחיל לעבוד על מבצעים מיוחדים לקראת פסח, חבר מביא חבר וכו.
5.לנצל את הזמן כדי להשקיע בכתיבה שיווקית, פיתוח מוצר חדש או "מוצר מתחדש"- לרענן מוצר קיים.
6.לארגן את הקליניקה ,המשרד,החומר -אפילו ברמת התכנון.
7.לתת ערך, בונוס כמו פגישה מקוצרת, טיפול מתנה, ואם מדובר במוצר שהוא סחורה או שרות , אפשר לתת בונוס כמותי.
ולגבי הילדים שנמצאים בבית, להוציא את כל משחקי הקופסא שמעלים אבק  ולשחק,קריאה, ארץ עיר, חידונים, סידור ארונות, צעצועים ועוד."

הטיפים של המעצבות והצלמת שהשתתפו בהפקה

הטיפ של שרית לוי בעלת בוטיק לונה

שרית לוי בעלת בוטיק LUNA מציעה לנו "להכניס קצת צבע להופעה היומית אל תפחדי מקסימום זה יצליח ומיד ישפר את מצב הרוח ואם ממש אין ברירה, להיכנס למיטה למשוך את השמיכה על הראש עד שיעבור זעם 😉."

בוטיק LUNA ממקום ברחוב ששת הימים 32 בראשון לציון ואפשר למצוא אותו (ואותה 😉 ) גם בפייסבוק ובאינסטגרם

הטיפ של מעצבת התכשיטים נעמי דוד

מעצבת התכשיטים נעמי דוד בעלת מותג התכשיטים NAOMI D DESIGN מציעה לנו לנצל את הזמן ליצירה: "בזמן שאתם יותר בבית פתחו לעצמכם תחביבים חדשים הקשורים ליצירה: סריגה, מקרמה, או דברים פשוטים יותר כמו יצירת כרטיסי ברכה מעוצבים ועוד מלא רעיונות שאפשר למצוא ביוטיוב או לחפש סדנאות אינטימיות ליצירת תכשיטים/תפירה או משהו אחר שאתן אוהבות."

נעמי בעצמה מעבירה סדנאות עיצוב אופנה ותפירה וכל מי שמחפשת קייטנה כזו לחופשת פסח, יכולה למצוא עוד פרטים כאן. 

את התכשיטים המשגעים של NAOMI D DRSIGN אפשר למצוא בחנות שלה ב Etsy וגם לעקוב אחריה (במובן החוקי כמובן 😉 ) בפייסבוק ובאינסטגרם ולהתעדכן במכירות שבהן היא משתתפת ובתכשיטים החדשים שהיא מכינה. 

הטיפ של מעצבת התיקים POLA V

מעצבת התיקים פולה ובעלת מותג התיקים הססגוניים POLA V מציעה להפיג את המתח עם פעילות גופנית: "זה זמן מצוין לעשות פעילות ספורטיבית בחוץ: הליכה, ריצה, טיול. מזג האוויר מצוין, בחוץ יש ריח של פריחה. הטבע עוזר לנו להתנתק קצת מהמציאות והספורט מעלה את האנדורפינים שזה תמיד מצוין."

את התיקים של POLA V מוזמנים למצוא באתר שלה ולעקוב אחריה גם בפייסבוק ובאינסטגרם הצבעוני והיפהפה שלה שבו היא מעדכנת על מכירות שהיא מקיימת ובכלל מה חדש. 

צילמה: ענת קזולה; שמלה: בוטיק LUNA; עגילים: Naomi D. Design; תיק: POLA V

ענת קזולה מציעה לנו לשתות

הצלמת ענת קזולה שגם צילמה את התמונות המקסימות שבפוסט, מציעה "במקום לחשוב על קורונה, לשתות קצת בירה קורונה כי אחרי שני בקבוקים העולם נראה מקום קצת פחות מאיים אפילו ואולי במיוחד בימי קורונה ;-)".

רוצה להמשיך להיות איתי בקשר?

אם נהנית מהמילים, התמונות, הטיפים והעצות, ותרצי להמשיך ולקרוא עוד קצת ממני,

אם את נהנית להכיר מעצבים ומעצבות מקומיים ולהכיר בוטיקים שווים ומיוחדים,

אם את רוצה לדעת על הגרלות, הנחות ומבצעים שיחודיים רק לקוראות הבלוג כמו ההגרלות שנערכות בפינת "הארון השווה שלי",

אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה, ותהני מתוכן איכותי שאפשר לקרוא בכיף גם בימי בידוד ;-). 

ואשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות ואשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" וגם לראות אותך באינסטגרם המתולתל שלי. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת