שנה הלכה שנה באה, ורגע לפני שאני את כפי ארימה עם הצהרות והחלטות לשנה החדשה, החלטתי להקדים פיאט למכה  ולהציץ ולבחון את ההחלטות שהצהרתי כאן בבלוג קבל עם ופייסבוק עם תחילת השנה המסתיימת כדי שאדע אם מגיעה לי טפיחה על השכם או טפיחה הגונה על הראש…;-) 

באיזה החלטות אופנתיות ואישיות הצלחתי לעמוד ובאילו קצת פחות…

החלטה ראשונה – לקרוא ספרים לפחות פעמיים בשבוע

אני אוהבת לקרוא ובצעירותי הייתי נודעת כתולעת ספרים. מצד שני, באותם ימי ניינטיז נטולי מסכים לא היה סמארטפון ולא היה נטפליקס ובינינו מדובר בהחלטה שכנראה קל יותר ליישם כשאין ילדים…. לצערי לא עמדתי בהחלטה אבל שמחה ונרגשת לספר שכן חל שיפור בתחום כי שנה שעברה לא קראתי בכלל ספרים והשנה אני מוצאת יותר זמן לקרוא. מעבירה את ההחלטה הזו לשנת 2020 עם שינוי קטן (כי אין חכמה כבעלת נסיון) – לקרוא ספרים לפחות פעם בשבוע. 

החלטה שניה – להתחיל לבשל

ייתכן שלא תופתעו לשמוע (כלומר, לקרוא) שההחלטה הזו לא קוימה והיום אני יכולה לומר בפה מלא (מלא מאוכל שבישלו אחרים…) שהיא גם לא תקרה. זה לא שלא ניסיתי. ניסיתי, אבל הזמן שזה גזל, האנרגיות השליליות שזה הוציא ממני והפרצופים החמוצים של הילדים שלא התרשמו מהנסיון גרמו לי להודות בכשלוני בתחום זה ולעבור למלא מידי שבוע את המקרר בבישולים שמגיעים היישר מהמבשלים הביתיים של האתר יאמי. ובא להרצליה גואל. 

החלטה שלישית – ללמוד לאהוב את עצמי

הסעיף הזה הוא סעיף חמקמק משום שאהבה עצמית פנים רבות לה. אמנם עוד רחוקה דרכי מאהבת עצמי בכל תחומי החיים אבל חלה התקדמות לא רעה בכלל ואם לא אני יוקירי לי, מי לי? ;-). אז לא, אני עדיין לא מחוללת בביקיני מבסוטה על כל צלוליט ופיסת עור לבנה מדלדלת, אבל יחד עם הקפדה על אורך חיים בריא יותר, והקפדה על ביצוע בדיקות דם וספורט, אני גאה בדמות החטובה יותר שניבטת אלי בראי ואולי השנה אפילו אצליח לוותר בלב שלם על החלום לחזור למשקל שלפני ההריונות….  

גם בתחום האמהות אני עוברת דרך לא רעה ואני מחבקת בחום את המודל החדש של "אמא טובה מספיק" ומסלקת מסביבתי רפרנסים של אמהות מושלמות או  חצי מושלמות. 

התחום שעדיין טעון שיפור ברמה הגבוהה ביותר הוא רגשות האשם שהגיעו עם היציאה לחיי העצמאות בעקבות העובדה המצערת והלא מפתיעה שכיום אני מרוויחה הרבה פחות מבעלי ופחות ממה שהרווחתי בעבר כשכירה. הדבר הבריא נפשית יהיה להצהיר כאן כי המטרה שלי היא להפסיק למדוד את ערכי ותרומתי לבית בהכנסות שלי ביחס לבעלי אבל האמת היא, שמה שאני באמת רוצה להצהיר כאן הוא שהשנה אני הולכת לפרוץ כלכלית ובענק! עם הכנסות מספיק גבוהות, תהיה לי את היכולת הכלכלית להתחיל טיפול פסיכולוגי שיטפל בכל השאר ;-). 

החלטה רביעית – להגמל מההתמכרות לסמארטפון

באותה מידה יכולתי להצהיר על שלום עולמי או על שביבי יקח אחריות ויתפטר…..;-). אבל היי, זה עדיין נשמע טוב ברשימת החלטות לשנה חדשה. 

החלטה חמישית – להשקיע בפריטים על זמניים של מעצבים מקומיים ועסקים קטנים

גאה ושמחה להעניק לעצמי צל"ש על עמידה במטרה וביעד, ורק על זה מגיע לי להתחדש ולפרגן לעצמי איזה פריט נחשק חדש ;-). כבר תקופה ארוכה שאני עוסקת בחיים ובבלוג בכל נושא האופנה האיטית, צמצום הצריכה ומעבר לאורך חיים ירוק יותר. 

בשנה האחרונה צמצמתי משמעותית את הארון שלי ושל הילדים (של בעלי האומלל שנגזר עליו לחלוק איתי ארון, צומצם ביום בו עברנו לגור יחד….), תרמתי הרבה מאוד בגדים ותכשיטים ואת הפריטים השווים ביותר, אני מחלקת לכן הקוראות בפינת "הארון השווה שלי" בבלוג. הפריטים שכן רכשתי השנה הם ממעצבים ומעצבות שהצגתי כאן בבלוג ומבעלות בוטיקים יחודיים שמייבאות פריטים מאירופה ובוחרות אותם בפינצטה. גאה לומר שהשנה לא נכנסתי לשום סניף של זארה אפילו פעם אחת….

לחיי שנה מלאה בהחלטות ישימות (ולפחות החלטה מוגזמת אחת 😉 )!

אופנת המעצבים הישראלים שבפוסט

הבגדים המשגעים שבפוסט עוצבו על ידי רוני אוהב ציון המקסימה שבשנת 2017 הקימה מותג אופנה בשם BIR KADIN שמשמעותו "אישה אחת" בטורקית, והשם מוקדש לסבתה של רוני, שעסקה באופנה והייתה תופרת וחלמה לפתוח סטודיו משלה, היוותה השראה גדולה לרוני ומלווה ועוזרת לה עד היום. 

צילום: ורד פרקש; שמלה: BIR KADIN; 

העיצובים של BIR KADIN הם שילוב של סגנון קלאסי עם הרבה גלאם והכל תפור ברמת גימור של אופנה עילית משובחת. את הפריטים של BIR KADIN אפשר למצוא בחנות אונליין, באינסטגרם, וגם בכמה חנויות נבחרות ברחבי הארץ ואפשר ליצור עם רוני קשר דרך עמוד הפייסבוק כדי לברר איפה יש נקודות מכירה. 

בחנות יש קטגוריית SALE נדיבה ומפנקת ואפשר למצוא בה גם את חצאית הפליסה היפהפיה הזו שעולה כרגע רק 79 ש"ח.

הנעליים הנפלאות שבפוסט עוצבו על ידי ליאת לוקץ' בעלת מותג הנעליים LILU BY LIAT LUKATCH שאת הנעליים הנפלאות שבעיצובה הצגתי לאחרונה בפוסט שהציג אופנת ערב מלאת גלאם ונצנוץ

סיפור האהבה של ליאת והנעליים התחיל אי שם בגיל 5 כשהיא הייתה מזהה את החברות של אמה לפי הנעליים שהן נעלו. לפני חמש שנים היא החליטה להפוך את אהבת הילדות למקצוע ואנחנו זכינו בנעליים נהדרות, על זמניות, שמיוצרות אחת אחת בעבודת יד וברמת גימור גבוהה. 

דבר נוסף שמאפיין את העיצובים של LILU BY LIAT LUKATCH הוא העובדה שרוב הדגמים שהיא מעצבת הם על עונתיים ואפשר לנעול אותם בקיץ או בחורף עם גרביים או גרביון. 

בימים אלו עובדת ליאת על האתר שלה ועל החנות אונליין ובינתיים היא מכתתת רגליה (כשהן עטויות במיטב נעליה המעוצבות 😉 ) ברחבי הארץ בין שלל חנויות, ירידים וחנויות פופאפ ולכן ממליצה בחום לעקוב אחריה בעמוד הפייסבוק ובחשבון האינסטגרם ולהתעדכן באירועים, ירידים, מכירות והנחות. 

רוצה להישאר בקשר?

אם את לא יכולה להמשיך בשגרת יומך בלי לדעת אם אעמוד השנה במטרות ;-), או שאת סקרנית אפילו קצת, 

אם את נהנית לקרוא את הגיגי ונהנית לשמוע על המלצותי,

אם את אוהבת לקרוא ולהכיר מעצבות, יוצרות ובעלות עסקים עצמאיות מקומיות,

אז בואי ותצטרפי אלינו לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל שלי ואם התעוררת במצב רוח מפרגן (כידוע פרגון עושה טוב לעור הפנים) אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

ואם כבר הגעת עד כאן, ובא לך עוד שתי דקות של אסקפיזם לפני שחוזרים למציאות\מיילים\ילדים צורחים, מוזמנת להציץ באחד הפוסטים שמציע לנו האלגוריתם כאן תחת "כתבות קשורות". 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת