סוף סוף התחילו כאן קולות של סתיו אבל גל החום שהיה כאן עד לפני שניה וחצי הוא תזכורת לזה שלמרות שאנחנו אוהבים להחשיב את עצמנו כ"אירופה", עם כל הכבוד לאירוויזיון, אירופה, אנחנו לא, אבל מה לעשות שאנחנו כל כך כל כך אוהבים אותה? אז הדבר ההגיוני לעשות הוא לטוס אליה כל אימת שאפשר אבל כל מי שכמוני מתקשה לעשות את הצעד מוזמנת לדמיין ביחד איתי ובעיקר, להתלבש בהתאם. הנה כמה הצעות לאופנת סתיו שיעלו פחות גם מטיסת הלואוקוסט האטרקטיבית ביותר וישארו איתנו הרבה יותר זמן מהאריזות של הדיוטיפרי. 

הבגדים – ישראל, התחושה -אירופה

כמו בפריז של שנות ה-20

שנות ה-20 של המאה העשרים היו שנים מכוננות בחברה המודרנית ואופיינו במגוון שינויים בתרבות, באומנות, במעמד האישה וכמובן באופנה. התקופה אופיינה בתחושת אופטימיות וניצחון שהתחילו לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה שהובילו לסגנונות לבוש וריקוד של ג'ז וצ'רלסטון וביחד עם התפתחות המכוניות, הופעתו של הרדיו ותעשיית הקולנוע שצמחה, כולם הרגישו שהכל אפשרי ובארצות הברית אפילו הגדילו לעשות והעניקו לנשים את זכות הבחירה. מי היה מאמין? 😉

שנות ה-20 של המאה העשרים בפריז היו השנים בהן שגשגו בעיר פיקאסו, דאלי והסופר המינגווי ובאותן השנים צמחה גם מעצבת אנונימית אחת שייתכן ששמה יצלצל מוכר – גבריאל (קוקו) שאנל ;-). שאנל שאם נתעלם לרגע מנטיותיה האנטישמיות ונסיונה להדיח את שותפיה העסקיים דאז – משפחת וורטהיימר, אחראית במידה רבה לשחרור האישה ממגבלות אופנתיות, פיזיות ומחשבתיות והכניסה אל חיינו את הלבוש השיקי אך המשוחרר ואת הפנינים ואם אפשר, כמה שיותר מהן. 

ומה יותר שאנלי מאשר שמלת נקודות אוורירית, פנינים, נעליים בעלות עקב קטן ותיק ערב מיוחד? ולא פחות חשוב, תגידו לי אתן איפה עוד תוכלו למצוא בלוג אופנה מענג שגם מלמד דבר או שניים על היסטוריה, או לפחות היסטוריה על פי ויקיפדיה עד כמה שזו מדויקת….

הכי קרוב לאיטליה

איטליה זה פסטה, איטליה זה פיצה, איטליה זה למברוסקו, איטליה היא פנטזיה על ירח דבש בונציה, איטליה היא סופיה לורן, נשים חושניות עם מבנה גוף עגלגל ואיטליה זאת השמלה הקלאסית הצמודה, התפורה למשעי ובשחור לבן.  

ואם באיטליה עסקינן, היש איטלקי יותר מג'קט מחויט מוקפד ועטור נקודות? ועכשיו כל שנותר הוא לאבזר את האאוטפיט הזה בבחור איטלקי מסוקס להשלמת המראה. 

קלאסיקה אנגלית מוקפדת

אולי זה כי בדיוק סיימתי לראות את העונה השלישית של "הכתר" אבל לפתע המראה האנגלי המעט חסוד נראה לי סקסי מתמיד. ואם לא סקסי אז לפחות מלכותי כי מראה שכזה הוא כנראה הדבר הקרוב ביותר שיהיה לי לחוש נסיכה אמיתית או להתקרב ללימודים גבוהים בקיימברידג'. 

שמלה בגזרה ישרה עד מעל הברך, הצווארון הלבן והפפיון השחור מעולם לא נראו כל כך פאשניסטים וביחד עם התיק הסרוג והעגילים הגאומטריים אין לי אלא להזהיר: קייט מידלטון, מאחוריך 😉 (אבל אל תדאגי, הרבה הרבה מאחוריך….).

לשבוע האופנה במילאנו. או פאריז. או תל אביב

אם יש אירוע אחד שאליו אפשר להתלבש באופן זהה בכל העולם, וב"זהה" אני מתכוונת למוגזם, נפלא וחלומי, הרי שזהו שבוע האופנה. 

אמנם חלומי האמיתי הוא לשוטט בתצוגות של שבוע האופנה במילאנו, או פריז או ניו יורק או כולם יחדיו, להגניב איזו תמונה עם אנה ווינטור ופרצופה החמצמץ ולהתגלות סוף סוף על ידי אחד מצלמי האופנה הגדולים בעולם שיבין שהגיע הזמן לוותר על עידן דוגמניות העל ושישראלית אחת בת כמעט 40, תלתלים ואדיטוד היא הדבר החם הבא. מה כבר ביקשתי?? 😉 

אז עד שהפנטזיה ההגיונית בסך הכל תתממש, או עד שיהיה שלום עולמי (התרחשות בעלות סיכוי זהה…), אסתפק בללבוש את בגדי הטול שלי לסיבובים אקראיים ברחובות תל אביב ולקוות שמגלה הכשרונות של דיור הוא במקרה האיש שחלף על פני באופניים ברחוב קינג ג'ורג' בעודי חוצה במעבר חציה ושהצחוק המתגלגל שיצא ממנו בזמן שהוא ניסה להבין באיזה סרט אני חיה הוא למעשה צחוק של התרגשות ;-). 

האופנה הישראלית-אירופאית שבפוסט

התיקים הסרוגים של שליו

התיקים הסרוגים ויוצאי הדופן שבפוסט נסרגו אחד אחד בעבודת יד על ידי שליו שאול שהקימה מותג בשם Slav&SO. שליו היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה עם רקע במחשבים ופיתחה קריירה מרשימה בתחום הקמעונאות בחברות הגדולות במשק. אלא שהעבודה התובענית והשעות הארוכות שלא נגמרות הביאו אותה עד קצה גבול היכולת והיא הייתה זקוקה לרגיעה וככה הגיעה אל עולם היצירה הנינוח והשקט שהטעין אותה באנרגיות שלהן הייתה זקוקה כדי להמשיך. במקביל, ילדה את בנה ובמקביל לגידולו צמח לו גם העסק שלה שאליו התמסרה באופן מלא בשנים האחרונות. 

במהלך השנים התנסתה שליו בהרבה מאוד סוגים של טכניקות וחומרים אבל מצאה את עצמה חוזרת שוב ושוב לסריגה בבד שמשמת כטכניקה העיקרית לתיקים יוצאי הדופן שלה. החלום של שליו הוא להקים מרכז שבו נשים יפגשו, ייצרו יחד או לבד וגם ימכרו את פירות יצירותיהן אז אם אתם מכירים מישהו שיכול לסייע להוציא את החלום הזה לפועל, הנה ההזדמנות שלנו לעזור ולהיות אישה לאישה מלכה! 

וברוח הפוסט, ביקשתי משליו שתספר לנו מהי בשבילה אירופה והנה מה שהיה לה לספר:

"אירופה בשבילי היא קודם כל משפחה כי בצעירותי נסיעה לאירופה הייתה במסגרת ביקורי המשפחה.
אירופה בשבילי היא סיבוב הופעות עם להקת המחול שרקדתי בה.
אבל יותר מהכל, אירופה בשבילי היא שווקי פשפשים.
אין דבר שמפעים אותי יותר מאשר לפשפש ולמצוא מציאות. יש לי פטיש לפריטים ישנים והבית שלי מלא בפריטים שנאספו בשווקים לאורך השנים ועברו שיפוץ על ידי.
יש לי דודה אהובה באנטוורפן, ואנחנו מתכננות את הביקורים אצלה לפי מועדי השווקים. זה הפך להיות הבילוי האולטימטיבי שלי וכל נסיעה לאירופה אני יוצאת  לשוק הקרוב לבדוק מה קורה."

את התיקים המשגעים האלה אפשר למצוא ולרכוש בחנות אונליין של SLAV&SO ואם בא לכן לעקוב, לפרגן, לעזור ולתמוך (כל "לייק" משפיע 🙂 ) מוזמנות גם לעמוד הפייסבוק שלה ולאינסטוש

בוטיק האופנה האירופאית AUDREY BY RELY

 

הבוטיק AUDREY BY RELY הוא תיבת אוצר שמסתתרת לה בהוד השרון וחלקכן אולי זוכרות אותו מפוסטים קודמים ובעיקר מההפקה יוצאת הדופן שעשיתי ביחד עם רלי בעלת הבוטיק – מחווה לאודרי הפבורן שעל שמה אף קרוי הבוטיק. 

כל הפריטים בבוטיק AUDREY הם פריטים שנבחרים על ידי רלי בקפידה משואורומים שווים באירופה ובבוטיק שלה אפשר למצוא גם פריטים של מעצבי על כמו ורסאצ'ה ופורלה וגם פריטי בייסיק איכותיים ומוקפדים של מותגים פחות מוכרים ובמחירים של החל מ-100 ש"ח. 

ביקשתי מרלי לספר מה זה אירופה בשבילה והנה מה שהיה לה לומר:

"8 בבוקר הוד השרון
אמא מלווה את הילדה לגן.
פיג׳מה, כפכפים שיער אסוף ברישול קליפס מנומר.
פוגשת חברה או יושבת עם הלפטופ בקפה השכונתי
(מתאפקת עם הקרואסון, בדיוק התחילה דיאטה)
.
8 בבוקר רובע המארה פריז
חצאית עיפרון עם שסע מאחור
גרביונים בצבע של הסטילטו.
סריג גולף קשמיר שרוול קצר ומעיל רכוס ברישול.
(לא רואים אבל יש מתחת קומבינזון משי )
הילדה עם תיק גב ורוד ומעיל פטיט בטוֹ.
נפרדת מהילדה בחיבוק כשההסעה מגיעה ונכנסת לפטיסרי השכונתי
היא מבקשת פחמימה שאך יצאה מהתנור עם הקפה וכשתחזור לצהרים עם הבעל היא תשתה יין.
.
פעם חשבתי שמדובר במצב חשבון הבנק אחר כך סיפרו לי שיש חנויות יד שנייה באירופה שמוכרות שמלה שחורה קטנה או חצאית טובה ב- 10,20,30 יורו
חלק לא נלבשו והכל במצב מצויין.
אפשר לבנות מלתחה אקלקטית בפריטים קלאסיים ולהשקיע בהלבשה תחתונה ובנעליים טובות.

אני טסה לאירופה כל 3 שבועות
הייאוש שם יותר נוח
(לפחות בעיניי כתיירת)
הסתיו -יפה בפריז
הגברים ברומא -אין מספיק מילים לתאר
המחירים במילאנו -לא לבעלי לב חלש ודופק מהיר
הפפנאש הכי טעים נמצא בבוקרשט"

צילום: ורד פרקש; שמלה: AUDREY BY RELY; עגילים: STUDIO UNDERLINE

הבוטיק הקסום AUDREY BY RELY ממוקם ברחוב שער העמקים 15א' בהוד השרון וניתן להגיע אליו כמעט בכל עת, אפילו בסופי שבוע. עוד קצת ממנה אפשר (וכדאי) למצוא גם בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית מהתמונות ומהסיפורים, ואת אוהבת להכיר מעצבים ויוצרים חדשים

אם תרצי לקרוא ולקבל גם את הפוסטים הבאים

אם את אוהבת ורוצה לדעת על הנחות, הטבות והגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג, אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

ואשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולראות אותך גם באינסטוש המתולתל שלי

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת