זה אולי יפתיע כמה מכם, אבל עמוק עמוק מתחת לפיאטים, לחצאיות הטול והתיקים הבלתי פרקטיים בעליל מסתתרת ילדה פרובינציאלית שגדלה מול חולות ופרדסים, התגלגלה על דיונות חול ענקיות ובנתה בית על עץ (כלומר, העלתי כמה קרשים על עץ, קראתי לזה "בית", טיפסתי פעם אחת, זה התפרק ולא חזרתי לעץ הזה יותר…). השנים חלפו, את הבגדים המשומשים שלבשתי בילדותי וקיבלתי מבנות דודותי החליפה אופנה ישראלית משובחת, אבל הנערה שאהבה לקנות מכנסיים אצל ציפי בשוק הפשפשים וללכת יחפה ברחובות יבנה עוד מסתתרת לה אי שם ומידי פעם במסגרת איזה טיול להודו או פסטיבל היא זוקפת את תלתליה בשמחה. 

אפשר היה לקרוא לזה "ילדת פרחים" אם לא הייתי בת כמעט 40…;-)

מי שהצטרף לבלוג בשבועות האחרונים עשוי בטעות לסבור כי מדובר במשפחה מיטיבת לכת ואוהבת הבריות אלא שמתמידי הבלוג היקרים עשויים לזכור את נסיונותינו הכושלים בשנה שחלפה להדמות למשפחה שכזו ובעיקר הקטסטרופה הקלישאתית שאחזה בנו בחורף האחרון בנסיון טיפשי להגיע לחרמון בשבת עם הילדים. אבל לזמן כידוע חוקים משלו ואחרי שני נסיונות מוצלחים של טיולים עם הילדים שהיו ממש לאחרונה: הראשון טיול משפחתי למערת התאומים והשני הטיול עם הילדים לשמורת הסטף הרגשנו בשלים לדבר האמיתי – פסטיבל אשרם במדבר עם הילדים, בלי מסכים וכמעט בלי קליטה. כאלה אנחנו. חיים על הקצה.  

אשרם במדבר לכל המשפחה 

בעברי הפרוע בימים נטולי המחויבות של תחילת גיל ה-20 העברתי את חיי בין פסטיבלים לסיני (מנהג שנגדע בטרם עת כשרצה הגורל ונכחתי בפיגוע בראס א-שטן בסוכות בשנת 2004…) ומעת לעת מידי כמה שנים ביצעתי גיחה להודו לספוג קצת רוח, שקט ואוויר ריחני מתקתק ;-). אבל השנים חלפו ואיתם הבגרות, השגרה והבורגנות והנה הפכתי לקלישאה שחיה בפרוורים ונופשת במלונות. אבל כמו שיודע כל פיזיקאי מתחיל רוח אינה נעלמת, היא רק משנה מצב צבירה וכששמעתי על פסטיבל זורבה באשראם במדבר מיהרתי לקנות כרטיס והצבתי עובדה מוגמרת בפני בעלי שכל קשר בינו לבין פסטיבלים, אשראמים ושהיה בכל מקום שאין בו כמות בלתי נדלית של מגבונים היא מקרית בהחלט. 

על אף התרגשותי הרבה אני מודה שגם לי היו לא מעט חששות. את הרצון לקחת חלק בסדנאות של חיבוקים, צחוק והליכת מלאכים החליפה הציניות והעייפות וכשעיינתי בליין אפ של סדנאות כמו נשימת הגשמה, מאהבים מלידה ורפואת החיבוק אחזה בי הציניות במלוא עוצמתה וכדי לדעת מה עלה בגורלה במהלך שלושת הימים הללו, לא תהיה לכם ברירה אלא לקרוא  את הפוסט במלואו ;-).  

מה בפסטיבל זורבה והאם הוא מתאים לכל המשפחה

אשרם במדבר הוא נווה מדבר של ממש שמופעל על ידי קומונה שחיה במקום ומארחת אורחים לתקופות קצרות או ארוכות במשך כל השנה. באשרם מתקיימים במהלך השנה לא מעט אירועים ופסטיבלים כולל פסטיבל "פשוט" שחוגג את יופי הבריאה של הגוף האנושי בשלושה ימים של פסטיבל בעירום… הפסטיבל שאנחנו הלכנו אליו הוא פסטיבל "זורבה הבודהה" שאורך ארבעה ימים ופועלים בו במקביל 8 מתחמים שבהם יש לאורך היום סדנאות כולל מתחם לילדים. 

הגענו לפסטיבל ביום חמישי בערב ואחרי ארוחה צמחונית במתחם האוכל ואחרי שמילאנו קיבתנו בפחממות בילינו בריקודים סוערים ומי שעקב אחרי הסטוריז שלי זכה לצפות בגור רוקד עד השעות הקטנות של הלילה (כלומר, עד 22:00 שזה המקבילה של 4:00 לפנות בוקר אצל הורים לקטנטנים….) כאחרון הקרחניסטים במלוא המרץ ומג'נגל מעט עם חישוק תוך שהוא ממיס את לבבות כל החוגגים ובעיקר החוגגות בנות העשרים ומשהו שאכלסו את המסיבה ;-). 

בפסטיבל יש שלל סדנאות, יש כמה וכמה הופעות במתחם הופעות מרכזי, מסיבה תמידית עם דיג'יים מתחלפים, אטרקציות כמו ציורי פנים, "סולם יעקב" שזה מן נדנדת יוגה שהילדים נהנים לשחק עליה ואוכל צמחוני טעים כיד הרג'ה.

במסגרת הסדנאות שנערכו השתתפנו בשתי סדנאות במתחם הילדים, האחת בנושא "ציורי רגשות" שבה הילדים ציירו בהנאה רבה עם צבעי גואש ואני נהנתי לא פחות לצלם אותם, עד שהתיישבתי על שלולית גואש ענקית עם החצאית והתיק. לתיק שלום. לחצאית קצת פחות….

סדנה נוספת במתחם הילדים שהשתתפנו בה הייתה בשם "כנגד כוח המשיכה" שהיא שילוב נחמד של יצירה עם מדע שבה הילדים יצרו כל מיני משחקים מכוסות ונייר כסף שמבוססים על כוח המשיכה וכעת מונחים כלאחר כבוד במדף המרוחק בבית מחכים בשקט לרגע שבו אהיה בטוחה שהילדים שכחו מהם כדי לעשות כמעשה הודיני ולהעלימם. 

חוץ מסדנאות הילדים השתתפנו גם בסדנת הג'אגלינג המשעשעת והמאתגרת שבה במשך למעלה משעה ניסיתי להקפיץ 3 כדורי טניס, סדנת יוגה לנשים שאליה הלכתי עם סתיו וכך אתגרתי את המורה שהייתה צריכה למצוא דרך ידידותית להסביר למה תנוחות מסוימות ביוגה עוזרות לעורר את המיניות וגם לסדנת מיינדפולנס. 

נהננו גם מציורי הפנים הימרחות על הדשא בזמן שהילדים מתאמנים על ריקוד עם חישוק ושיא השיאים היה בערב שישי בקבלת השבת ההמונית שנערכה על ידי הזמרת הנפלאה ליאורה יצחק וקבוצת מוזיקאים וזמרים מוכשרים והרגע שבו הילדים התחבקו ספונטנית ורקדו לצלילי "מלך מלכי המלכים" הצליח לרגש ולהשתיק אפילו ציניקנית שכמוני ולמלא את ליבי באהבה והתרגשות שהחזיקו מעמד כל עוד לא ניסו להצטרף למעגל המחבקים הפרטי שלנו גם מחבקים מבוגרים זרים….;-) 

איפה מתקיים פסטיבל זורבה הבודהה ואיפה ישנים

הפסטיבל מתקיים במתחם "אשרם במדבר" שממוקם בהאחזות נח"ל היסטורית בשיטים אי שם בלב המדבר בשביל ישראל שבין נחל ציחור לנחל חיון (כאילו דה 😉 ). וקצת יותר בעברית, ליד היישוב שיטים. הפסטיבל כלל מתחם גדול של קמפינג אבל בתור רוחניקים רק למחצה החלטנו שכנסיון ראשון עם הילדים נלך לישון במקום עם מיטה ומקלחת והזמנו לינה בפונדק המיתולוגי של כושי רימון הק"מ ה-101 שנמצא כעשרים דקות נסיעה משיטים. חדרי האירוח בסיסיים וישנים אבל השקט, הנוף של המדבר ופינת החי שהעסיקה את הילדים כבר כשקמו מלאי מרץ בשש בבוקר לגמרי סיפקו את הסחורה ;-). 

למרות הנסיעה הארוכה, החום, הילדים והעייפות, הייתה חוויה נהדרת ואפילו מאירה. ולמקרה שתהיתם, לציניות שלי שלום והיא כאן כדי להשאר אבל בזכות הפסטיבל, אני מקבלת אותה בהרבה יותר אהבה ;-). 

מה עוד כדאי לדעת ולשים אליו לב

הפסטיבל הזה מתקיים בחול המועד שהוא כידוע עונה הפכפה ומזג האוויר הוא בהחלט פקטור שיש לקחת בחשבון. ביום הראשון התחוללו בדרום סופות חול, ברקים וגשם שחירב את מתחם הקמפינג של האוהלים ולכן כדאי לבדוק היטב את מזג האוויר מראש ולשקול את סידורי השינה. 

מבחינת הטמפרטורות, במהלך היום היה חם ויבש. בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות קריר יותר ולכן כדאי להצטייד גם בסט אחד ארוך של בגדים. 

דבר נוסף שחשוב לי לציין כי אני באופן אישי סובלת ממנו מאוד הוא היובש שאצלי מתבטא ביובש בעור הפנים ובשפתיים ולכן ממליצה למי שרגיש כמוני, להצטייד במוצרי לחות ולמתעניינים, אני הבאתי איתי סרום מחייה נפשות, לבב ואפידרמיס של HIPPIE & CHIC שכיאה לפסטיבל שמהלל את הטבע, עשוי כולו מחומרים אורגניים, וכמובן לא נוסה על שום בעל חיים. את המוצרים שלה הכרתי במסגרת ראיון שערכתי איתה ועוד קצת על מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים של HIPPIE & CHIC אתם מוזמנים לקרוא כאן. וכמובן הכי חשוב, לא לשכוח מקדם הגנה. מדבר וזה….

רוצה לשמוע עוד?

אשמח לשמוע כאן למטה בתגובות מה חשבת על הפוסט. ואם נהנת, ובא לך לקרוא עוד קצת על טיולים עם הילדים או לא פחות טוב (שלא לומר יותר 😉 ), על טיולים בלעדיהם,

אם יבא לך להכיר יוצרים ומעצבים מקומיים, ולסייע בקידום יצירה ואופנה מקומית

אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח גם למעט אהבת חינם (בהנחה שהמידע שצוקי אוסף עלינו נחשב "חינם" 😉 ) בדמות "לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח גם לראות אותך באינסטוש המתולתל שלי שבשעה טובה חצה לאחרונה את קו 20,000 העוקבים. ייאי. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת