השנה אני מציינת (כי קצת קשה לי הפעם עם המילה "חוגגת"….) 40 אביבים להיוולדי וכחלק מההתמודדות עם הגיל, אני מתעניינת יותר ויותר בתחום הביוטי והקוסמטיקה שמתמקד בטיפולים ומוצרים יעודיים לאנטי איג'יינג. בתור אחת שכותבת ועוסקת ביצירה מקומית ובעלות עסקים קטנים אני פחות מגלה ענין במוצרי מדף של חברות ענק ומתעניינת הרבה יותר במוצרים בוטיקים שנרקחים בעבודת יד, מיוצרים בכמויות קטנות, ללא חומרים משמרים וכמובן שלא נוסו על בעלי חיים. 

לאחרונה קיבלתי המלצות על מוצרים שכאלה משתיים מיקירות הבלוג: מעצבת האופנה ורד גרבלסקי והצורפת ובעלת מותג התכשיטים "תכשיט במלעיל" תמי צור שהמליצו בחום על המוצרים של HIPPIE & CHIC שמיוצרים על ידי שירה דהן. נפגשנו לראיון ורקיחה הדדית של מוצרים בבית הנפלא שלה במושב ולשיחה על קוסמטיקה טבעית, חומרים פעילים ואנטי אייג'ינג. 

מה זה קוסמטיקה טבעית ובמה היא שונה ממוצרים תעשייתיים

ספרי לנו עליך שנכיר אותך

"קוראים לי שירה ואני בת 42. נשואה לגיל ואמא לנינה, בת 11, ליהי בת 9, גור בן ה-7 ואמה בת ה-3.
אנחנו גרים במושב חדיד בשפלה ואני עובדת כל השנים מהבית. יש לי נסיון של 19 שנה כמטפלת ברפואה סינית שממנה באה האהבה והידע בצמחי מרפא. למדתי גם רוקחות טבעית וב-3 השנים האחרונות אני רוקחת מוצרי טיפוח טבעיים. את המותג שלי "היפי אנד שיק" הקמתי מתוך אהבה לטבע מצד אחד, וחיפוש אחרי קוסמטיקה איכותית ופעילה מצד שני. היה חשוב לי למצוא עבורי ועבור נשים אחרות מוצרים שיהיו בריאים ובלי חומרים מזיקים וגם יעילים לעור בכל שלבי החיים."

מה זה אומר "קוסמטיקה טבעית" ומה ההבדל בין המוצרים שלך למוצרי מדף?

"קוסמטיקה סטאנדרטית תעשייתית מכילה מעל 20,000 סוגי כימיקלים, חלקם ידועים ומוכרים כמזיקים ואפילו גורמי סרטן. למשל טרטזין, s.l.s, ופארבנים. כמו כן קוסמטיקה מכילה בשמים מלאכותיים שממש לא כדאי למרוח על הפנים, וכן אלכוהול. קוסמטיקה טבעית, ובמיוחד קוסמטיקת בוטיק בעבודת יד היא קוסמטיקה שחורטת על דגלה את דגל הבריאות של חומרי הגלם בהם היא משתמשת. אין שום שימוש בכימיקלים. אין שימוש בחומרי שימור. אורך חיי המדף של המוצרים קצר בהרבה- שנה לעומת 5-7 שנים. לצרכנית של מוצרי קוסמטיקה טבעית אין שום צורך שהקרם יישאר על המדף מעבר לכמה חודשים עד שייגמר. כמובן שלא 7 שנים.

המוצרים שלי מיועדים לעור הפנים, וההתמחות שלי היא במוצרים לעור פנים שעבר את גיל 30. למדתי וחקרתי יצירת סרומים, קרמים ומסכות שגורמים לעור שינויי ממשי במרקם ובמראה של העור. המוצרים מזינים, מלחחים וממצקים."

מה צריך לשים לב ברגע שעוברים את גיל 30 מבחינת שגרת הטיפוח?

"החל מגיל 30 צריך לשים דגש על חומרים פעילים כדי למנוע או לפחות לצמצם את הזדקנות העור. חומרים פעילים עושים עבודה חשובה על העור ואינם מסתפקים בלחות בלבד. כלומר, שימוש בקרם לחות בלבד לצערי אינו מספיק. כדי להתחיל להשתמש גם בסרום ובמסכות. דוגמא לחומרים פעילים אהובים עליי במיוחד; חומצה היאלרונית, שמן זרעי רימון, פפטידים, שיקונין ו- Q10."

ומה לגבי שגרת הטיפוח החל מגיל 40?

"החל מגיל 40 חייבים לטפח את העור באינטנסיביות רבה יותר. כלומר לפחות בוקר וערב, סרום וקרם מזין מספיק ובעל איכויות אנטיאייג'ינג, ולהשתמש גם במסכה כמה פעמים בשבוע. צריך להמנע מייבוש יתר ולהמעיט ככל הניתן את השימוש בסבון. כדאי להאיץ את תהליך מיצוק וחידוש העור על ידי שימוש בפילינג המסיר את תאי העור המתים ומכריח את העור להתחדש, ומומלץ מאוד להשתמש בקרם לילה עשיר וממצק, כזה שעשיר בפפטידים, ובויטמין סי שידועים כחומרים שיעילותם בהפחתת קמטים מוכחת מחקרית. בגיל 40 אפשר להפסיק לדאוג משומניות יתר ולחשוב יותר על מניעת והעמקת הקמטים לכן הכלל הוא יותר הזנה, פחות ניקוי וייבוש."

מה נשים בהריון צריכות לשים לב בשגרת הטיפוח?

"נשים בהריון, לדעתי צריכות להשתמש אך ורק בקוסמטיקה טבעית ולהזהר יותר מהרגיל מהכימיקלים המסוכנים שישנם בקוסמטיקה רגילה. העור סופג את החומרים ושימוש ממושך בחומרים כימיים הוא מסוכן ויש רכיבים שיכולים גם לעבור לעובר.
כדאי לשמור על מאזן הלחות בעור, לשתות הרבה וכמובן להרוות את העור בלחות ובהזנה (סרום/מסכה) ככל הניתן. לאחר הלידה יש צניחה הורמונאלית שמובילה לדלדול בעור הפנים ואפשר לצמצמה ע"י הזנה בזמן ההריון.
אני ממליצה להשקיע בעור בזמן ההריון כדי לא להצטער אח"כ. וכמובן לטפל עם קרם מבהיר ומונע פיגמנטציה כבר בהריון וגם לאחר הלידה. לידות מחמירות את הפיגמנטציה."

מה זה אומר "חומרים פעילים" ואיך הם משולבים במוצרים שלך?

"חומרים פעילים מהווים את החלק העיקרי במוצרים שלי. "חומרים פעילים" הם כאלה שמוכרים לעולם המדע והקוסמטיקה כבעלי איכות אנטיאייג'ינג. למשל חומצה היאלרונית הגורמת לניפוח של הנקבוביות מבפנים ולכן העור נראה מלא ומתוח יותר בעזרתה,שמן זרעי רימון הידוע כמצמצם קימטוטים, שיקונין שהוא צמח אנטי דלקתי ומנקז לימפטי, פפטידים חיוניים הגורמים למיצוק בעור, ועוד ועוד…
אני משתמשת באחוזים גבוהים מהחומרים הפעילים משום שכך המוצר הסופי יוצא באמת אפקטיבי משום שכאשר בקרם יש 10% חומר פעיל זה שונה לגמרי מאשר יש בו 1.5% כמו בחלק ניכר ממוצרי המדף המוכרים. אני משתמשת ברכיבים הנפלאים שלי בנדיבות."

צילום: מיכל כהן; טבעות מימין לשמאל: תמי צור – "תכשיט במלעיל", סטודיו 108, טבעת נישואין של יובל קרייתי, 2 טבעות הכסף על יד שמאל של תמי צור – "תכשיט במלעיל", טבעת שחורה גדולה של שרון ויזר

ספרי לני על שגרת הטיפוח שלך

"שגרת הטיפוח שלי משתנה לפי העונה ולפי צרכי העור באותו יום. באופן כללי אני משתמשת ב-3 סרומים: סרום חומצה היאלרונית, סרום עיניים, וביוטי בוסטר שמכיל קוויאר שחור. אם אני לא יוצאת מהבית אני מסתפקת בהם. אם אני יוצאת מהבית אני מורחת גם קרם פנינים.

בערב אני מנקה את פניי עם מי הפנים, בזמן המקלחת אני משתמשת בפילינג במקום סבון ואז מורחת שוב את הסרומים, ובסוף את קרם הלילה המבהיר.
את מסכת הקוויאר השחור אני אוהבת במיוחד. כשהעור עייף אני מורחת אותה לרבע שעה, וזה מספיק כדי שהוא יקבל חיים, ברק ואור. וגם מבחינת המרקם הוא נהיה נעים למגע. 
אם מופיעים לי פצעונים אני משתמשת במסכת הספירולינה והחימר הירוק שסופחים את עודפי השומן וכך המראה האחיד חוזר.
אני לא משקיעה אנרגיות בלהתבאס מסממני הגיל, אני מקבלת את עצמי כפי שאני, ועושה מה שאפשר כדי לטפל ולטפח את עורי מבלי לצפות לניסים, ועם קלילות והומור. אני חושבת שלהיות עם מראה שיקי ומטופח אבל נטול מאמץ זה אחד הדברים היפים והסקסיים ביותר לאשה." 

האם האמהות שינתה את שגרת הטיפוח שלך?
"האמהות לא שינתה את שגרת הטיפוח שלי אלא הגיל הוא ששינה אותה. ילדתי את ביתי הבכורה לפני כמעט 12 שנה. שגרת הטיפוח שלי התפתחה והתרחבה מאז ללא קשר לילדים. שגרת הטיפוח שתארתי לוקחת לי פחות מ-3 דקות. אני מגוונת בין המוצרים ולא רואה בשגרת הטיפוח לעולם "תיק" או "טירחה".
גם מיד אחרי הלידה מעולם לא הזנחתי את הטיפוח שלי. זה חשוב לי וגורם לי להיות שלמה עם עצמי יותר."

איזה מוצר תיקחי איתך לאי בודד?

"מוצר אחד?? לאי בודד אקח איתי את כל המוצרים! "בית המרקחת" שלי נוסע איתי לכל הטיולים שלנו, אני מעבירה הכל לאריזות קטנות ומקפידה על הטיפוח בכל מקום. אני אוהבת את זה ולא רואה שום סיבה לוותר על משהו חשוב, במיוחד כשהוא מסב לי הנאה."

מה החזון שלך?

"החזון שלי הוא שהאישה הישראלית תשקיע יותר זמן בטיפוח שיהיה נכון לה, לעור שלה ולשלב בחיים בו היא נמצאת. בהרבה נשים שאני פוגשת עוסקות יותר בהסתרת העור על ידי איפור כבד במקום להשקיע בטיפוח הנכון לו.

אני מאחלת שנשים יאהבו את עצמן מספיק כדי להשקיע את ה- 5 דקות ביום האלו, בעזרת מוצרים טבעיים ובריאים, ופחות יצטרכו להגיע לניתוחים פלסטיים לאחר שנים ארוכות של הזנחה. מניעה מתחילה ברגע זה ממש!"

באיזה מוצרים התחלתי להשתמש ומה חשבתי עליהם

מוצרי קוסמטיקה פעילים לשימוש יומיומי

לטיפול יומיומי בוקר וערב התחלתי לפני כשבוע להשתמש בקרם הפנינים ובסרום העיניים הפעיל עם הנחיה להשתמש בו על כל הפנים והצוואר ולא רק על העיניים. 

סרום העיניים מכיל חומצה היאלרונית, שיקונין, סקוואלן, אקסטרקט רימונים, ג'ל אלוורה טבעי, פפטידים חיוניים ושמן אתרי רוז שמזינים את העור וגורמים לו להראות מעט יותר מתוח. אני אמנם משתמשת בסרום פחות משבוע אבל הספיגה המהירה שלו והברק הטבעי שהוא מעניק לעור כבר גרמו לי להתמכר ואני חושבת שאחרי המריחה הקמטוטים בחלק של העור הדק שמתחת לעיניים קצת מטשטשים. את הסרום לקחתי איתי השבוע גם לשלושת הימים שביליתי במדבר בפסטיבל "אשרם במדבר" (הפוסט הבא בבלוג אז שווה לעקוב. רק אומרת 😉 ) והוא עזר לי להמנע מהיובש שחששתי ממנו. 

קרם הפנינים עשוי מפנינים שנטחנו בטחינה דקה מה שמאפשר להן להספג טוב יותר בעור. חוץ מפנינים יש בקרם שמן תמנו אורגני ופפטידים חיוניים שיחד עם הפנינים מקנים לעור תחושה חלקה ופועלים להבהרת כהויות ונמשים וכבר לאחר שימוש של כמה ימים העור נראה לי קצת יותר אחיד ובכל מקרה הקרם פועל נפלא גם כקרם בסיס שעליו אפשר למרוח את המייק אפ ולחסוך את הצורך בפריימר. 

מוצרים לטיפול בפיגמנטציה

בתור ג'ינג'ית בארץ השמש הכמעט נצחית, אני נאבקת כבר שנים בפיגמנטציה ובנמשים שהתכהו עם השנים. לטיפול בפיגמנטציה התחלתי להשתמש בצמד המוצרים פילינג משמש ולימונענע וקרם לילה מבהיר. 

הפילינג עשיר בויטמין c המסייע להבהרת פיגמנטציה קלה עד בינונית והוא מנקה את הפנים ביסודיות ומסיר תאי עור מתים ומחליף את הצורך בשימוש בסון לניקוי הפנים והיתרון הגדול שאני חוויתי עד כה מהשימוש בו הוא שהוא מנקה את הפנים היטב אבל לא מייבש אותן. 

קרם הלילה המבהיר עשיר בתמציות אתרוג, ליקריץ', ובשמנים מעולים להבהרה: שמן דלעת, זרעי מלפפון, תמנו ואבוקדו. הקרם טיפה עיקצץ לי בימים הראשונים אבל טיפול בפיגמנטציה כידוע הוא טיפול ארוך ולכן עוד מוקדם מלדווח על המוצר הזה אבל במשך השבועות הקרובים אני אמשיך לדווח על השימוש במוצר במסגרת הניוזלטרים שלי אז שווה להמשיך ולעקוב. רק אומרת ;-). 

איפה אפשר למצוא את המוצרים של HIPPIE & CHIC

את כל המוצרים של HIPPIE & CHIC אפשר לרכוש בחנות אונליין שלה.

בנוסף מוזמנים למצוא אותה ולקרוא עוד על המוצרים ולמצוא ביקורות של לקוחות גם בעמוד הפייסבוק.

רוצה לשמוע עוד?

אם נהנית מהפוסט ותרצי לשמוע ולקרוא עוד,

אם תרצי לקרוא גם את הסקירות הבאות ולראות עד כמה אפקטיבים המוצרים נגד פיגמנטציה, 

אם את נהנית לקרוא על לייף סטייל, אופנה וטיולים ותרצי להכיר עוד יוצרות מקומיות,

אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

וכמובן שאשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט ואשמח ל"לייק" מפרגן בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לא פחות לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל שלי שבשעה טובה חצה לאחרונה את קו 20,000 העוקבים. ייאי. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת