בימי התיכון הקודרים שלי אי שם באמצע סוף שנות ה-90 נחשפתי ללהקת "נושאי המגבעת" ולשירה המצוין "מתנה לחג". מהשיר למדתי שחבר הלהקה והמשורר הראשי אוהד פישוף הולך לקבל מתנה לחג בגבולות הסביר ועוד הוא לימד אותנו שדברים זולים עולים פחות (וגם שהוא "לא חברה ולא משחקת" אבל זה כבר בכלל מסיפור אחר 😉 ). 

וכמו שמרמז הפתיח הזה, הפוסט הזה יעסוק כולו במתנות לחגים וכיאה לבלוג שעוסק ביצירה מקומית, אופנה ישראלית, יוצרים ומעצבים ישראלים לא תמצאו פה המלצות על ואזות או גיפטקארדים. אם חיפשתם מתנה קצת אחרת, מקורית שנעשתה בעבודת יד ושרכישתה תתמוך ביוצרות מקומיות קטנות הגעתם למקום הנכון. 

תיק לסירים, עציץ עם מילה טובה ותכשיטים מפוסלים – כאן תמצאו את המתנות הכי שוות לחג

לזאת שאוהבת לבשל

נדיר לראות אותי מסתובבת עם סירים ותבניות ומכרי ומשפחתי מכירים אותי היטב כדי לדעת שלכל מקום אליו אני מוזמנת, עדיף שלא לבקש ממני להכין משהו לאכול כי טרם נמצאה חברת הביטוח שמוכנה לבטח את זה…;-). אבל מרבית האנשים נוטים להיות אורחים מעט יותר מוצלחים ממני ומעת לעת הם נדרשים להגיע לאירוע כזה או אחר מלווים בסירים גדולים או תבניות עמוסות כל טוב. מעבר לעובדה שלא נוח לסחוב אותם ושלרוב זה דורש מאיתנו את שתי הידיים מה שמקשה עלינו לקחת את תיק הקלאצ' החדש שממש רצינו להציג לראווה, תמיד קיים הסיכוי שבגדי החג היפים יתלכלכו מהסיר, וכדרכו של מרפי זה קורה דווקא ביום היחיד בשנה שבו החלטנו להעיז וללבוש בגד לבן… 

בדיוק בשביל זה המציאה תרצה, אחת הנשים היצירתיות שיצא לי לפגוש או כמו שחברה קוראת לה: "סטארטאפיסטית של טקסטיל", את מנשא הסירים ומנשא התבניות שלא תופסים מקום בארון, מתקפלים, וכמובן מתכבסים. 

לאלו שאוהבים עציצים

שנה שעברה עשיתי טעות גורלית וברגע של התרוממות נפש והתרגשות מעלייתה של הגדולה שלי לכיתה א', הצטרפתי לועד….לדאבונם של חברי לועד במהלך השנה לא גיליתי מעורבות רבה והמורשת שהותרתי אחרי כללה שתי פעולות. הראשונה הייתה הצעתי להקציב חלק קטן מהתקציב שאספנו לפעילויות במהלך השנה לרכישת אלכוהול להורים שיחולק בפעילויות. להפתעתי, ההצעה נדחתה…. הדבר השני שעשיתי הוא לקנות את מתנת סוף השנה למחנכת ופה לשמחתי הצלחתי קצת יותר ועציץ הבטון שהזמנתי מ- "JAME-TAR יצירות מבטון" ועליו נכתבה בצבע כחול משגע המילה "תודה" גרר התלהבות רבה והפך בן רגע אותי ואת ביתי לפייבוריטיות של המחנכת.  

לזאת שאוהבת תכשיטים

כדי לקנות תכשיט כמתנה לחג נדרשת רמת הכרות מסוימת וגם רמת אינטימיות יותר מבסיסית. אבל בהתקיים שני התנאים האלה, להביא מתנה תכשיט יכול לשמח יותר מכל מתנה אחרת כי בינינו בעוד ששאר המתנות הן מתנות שהן יותר "מתנות בית", תכשיט הוא מתנה שמיועדת למי שבאמת עובדת קשה כדי לארח אותנו ולכן מן הראוי שהיא זו שתתפנק עם מתנה רק עבור עצמה. הנה כמה הצעות מסגנונות שונים. 

Galush תכשיטים מפוסלים

בחנות אונליין של Galush אפשר למצוא תכשיטים עדינים אך מלאי נוכחות שיתאימו במידה שווה גם למי שאוהבת ללכת עם תכשיט עדין אחד וגם למי שכמוני בעלת חיבה רבה להעמסה ויש שיאמרו העמסת יתר…;-). 

התכשיטים עשויים בעבודת יד מכסף ומגולדפילד איכותי ולרגל החג והשקת האתר נמכרים התכשיטים ב-20% הנחה ומשלוח חינם בקניה מעל 200 ש"ח. 

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: Galush

התכשיטים הצבעוניים של ANIKA

חובבות החרוזים והאבנים ימצאו בחנות התכשיטים של ANIKA במרמלדה מרקט גן עדן אמיתי של שרשראות בוהו שיק מקסימות צבעוניות יותר או פחות כולל שרשראות פנינים בשלל אורכים. לרגל החג אפשר למצוא בחנות הנחות של עד 70% על חלק מהתכשיטים. 

צילום: ורד פרקש; שרשראות: Anika Jewelry

התכשיטים של נטע ליבנה

מעצבת התכשיטים נטע ליבנה היא אחת ממעצבות התכשיטים הורסטיליות שיש ובאתר שלה אפשר למצוא שלל סגנונות וקולקציות עבור אישה אישה וטעמה, והכל בטווח מחירים נדיב החל מ-100 ש"ח. בין הקולקציות אפשר למצוא את "קולקציית התכשיטים עם מסר", "הקולקציה הבוהמית", הקולקציה הקלאסית", "הקולקציה האורבנית" ומחלקת סייל נדיבה. 

שרשרת רצועות ארוכה מתוך "הקולקציה האורבנית" של נטע ליבנה. צילום: ורד פרקש

עגילי חישוק בשיבוץ אבנים מתוך "הקולקציה הקלאסית" של נטע ליבנה. צילום: ורד פרקש

לחובבות ספרי האווירה

מאז ומעולם הייתה לי חיבה שלא לומר חולשה, לספרי אווירה מהסוג שמקשט את שולחן הסלון ונעים לעלעל בהם עם כוס קפה או טוב יותר, כוס יין. אחד הספרים המצוינים בז'אנר הזה הוא הספר "פינה משלך" של עמנואלה בינר בעלת הבלוג "מיס מנדלה". הספר, בדומה לבלוג, מציג עשיה של נשים עצמאיות תוך התמקדות בפינת העבודה של כל אחת מהן ומציג 30 נשים ובהתאם, 30 פינות. ספר נפלא להשראה גם למי שפינת העבודה שלה היא הספה מול הטלוויזיה…

פינת עבודה  מתוך הספר "פינה משלך"

לרגל החג נמכר הספר במחיר 94 ש"ח במקום 110 ש"ח וניתן לרכוש אותו באתר "מיס מנדלה"

על מה ממליצות אלה שיודעות

הפוסט הזה הוא חלק מתוך פרויקט של 10 בלוגריות ישראליות שממליצות על מתנות מיוחדות ואחרות לחג. מדובר ביחידת העלית של הבלוגריות בארץ וממליצה בחום רב להמשיך את הכיף הזה ולקרוא גם את ההמלצות שלהן. 

לרשימת ההמלצות של בלוגרית העיצוב וההום סטיילינג לימור אורן

לרשימת ההמלצות של עמנואלה בינר מיס מנדלה. 

לרשימת ההמלצות של תמר מור. 

לרשימת ההמלצות של מעצבת הפנים KAREN B. 

לרשימת ההמלצות של איילה CV "שוקעת בחן". 

לרשימת ההמלצות של לובה "fashion tails. 

לרשימת ההמלצות של אביבית "הכל טוב". 

לרשימת ההמלצות של נועה קליין "I AM ON LEAVE". 

לרשימת ההמלצות של קרן שביט "טוב ויפה". 

אפשר להציע לך חברות (או ידידות)?

אם נהנית מהפוסט מההמלצות ואת רוצה ואוהבת להכיר עוד מעצבים ויוצרים מקומיים,

אם את רוצה לדעת על הנחות, מבצעים, מתנות והגרלות שפתוחות רק לקוראות הבלוג כמו אלה שמתפרסמות מידי חודש בפינת "הארון השווה שלי",

מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של הבלוג כאן למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח מאוד לשמוע את דעתך גם למטה בתגובות ואם התעוררת במצב רוח נדיב, אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אותך גם באינסטוש המתולתל והססגוני שלי שאוטוטו מגיע כבר ל-20,000 עוקבים חובבי לייף סטייל והרבה צבע. 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת