התצוגות, המעצבים, הבגדים של שבוע האופנה של תל אביב 2019

ב- 9.11.12 נולדה סתיו, הבת הגדולה שלי. בתיאום מושלם באותו השבוע נולד דבר מה נוסף: שבוע האופנה של תל אביב שהתחיל יומיים אחר כך ב-11.11.12. אני מצאתי את עצמי ישובה בוכיה, כואבת ודולפת במלונית בתל אביב צמודה לטלוויזיה ומרגישה הכי בסרט שרק אפשר. שנה אחר כך הקמתי את הבלוג אבל איך לומר, עולם האופנה לא נפל מרגליו ואחרי כמה שנים של עבודה קשה והרבה חזון ויצירתיות קיבלתי בפעם הראשונה הזמנה לשבוע האופנה בשנת 2015 אליו דידדתי (שלא לומר, התגלגלתי) עם בטן של חודש שמיני, ומאז זכיתי להגיע ולסקר גם בשבוע האופנה 2017 ושבוע האופנה 2018, והנה חלפה לה עוד שנה ובקול ששון וקול שמחה הגיע שוב שבוע האופנה. אז מה היה, מי היה ולא פחות חשוב, מה לבשתי, קבלו את הסקירה ה(כמעט) מלאה ולפני שאתם שואלים, לא, לא ראיתי את התצוגה של בגדי הים עם נטע ברזילי אבל אם תהיו ילדים טובים, ובעיקר סבלנים, תוכלו לראות ולזהות לתמונה של איזה סלב התפרצתי….

היום הראשון של התצוגות

תצוגת האופנה של לארה רוסנובסקי בשבוע האופנה של תל אביב

יש לי חיבה רבה לבגדים של לארה רוסנובסקי שיודעת לשלב בגאונות פריטים בעלי ניחוח שאנטי יוקרתי משולבים באופנת ערב עם פיאטים וחצאיות טול שהם כידוע מוצרי הצריכה הבסיסיים מהם מורכב ארוני. הקולקציה שהוצגה כונתה The impossible dream והיא הנציחה חמישה עשורים בחייה של המעצבת החל ממוסקבה המנוקדת והנאיבית שבה היא נולדה, דרך המוזיקה הנצחית של הביטלס, לונדון של שנות ה- 70 ומסעותיה של לארה בהודו. במילה אחת: מוש! בשתי מילים: מוש-לם!

תצוגת האופנה של לארה רוסנובסקי בשבוע האופנה 2019

צילום: רותם ברק

דוגמנית בשבוע האופנה 2019

צילום: רותם ברק

תצוגת האופנה של שנקר בשבוע האופנה של תל אביב

פעם אי שם בשנת 2004 הרחוקה מעבר להרי החושך והילדים חשקה נפשי לשים קץ ללימודי המשפטים ולהוציא החוצה את בשורת דמיוני הפרוע וטעמי האקסטראווגנד באופנה לאור ולנסות מזלי להתקבל לשנקר, אחד מבתי הספר המובילים בעולם בעיצוב אופנה. אלא שהספיקו לי מספר ספור של לימודי רישום ואיור כדי להבין שכשרון בתחום אין וכך חזרת חפוית ראש לתלם וללימודי משפטים. לכן בתור מי שמעולם לא הצליחה לממש תשוקתה, אני נלהבת כל פעם מחדש לגלות את כשרונות הדור הבא ולעקוב כאחרונת הסטוקריות באינסטגרם.

תצוגת האופנה של שנקר בשבוע האופנה 2019

שמלה בעיצוב הסטודנטים אבירם פימה, גל קלדרון ואלונה ברקוביץ'. סמנו לכם. צילום: אבי ולדמן

התצוגה נפתחה בפרויקט שחזור בגדים תקופתיים מהמאות ה-16 עד תחילת המאה ה-20 שעוצבו על ידי הסטודנטים בשנה ב' שחקרו בגדים מהמאות הקודמות ויצרו שחזור מדויק וברמת גימור מרטיטת לב אך עם פרשנות עדכנית מבחינת הצבעים ובמקום הצבעים המקוריים, בחרו צבעים עזים מסקאלת צבעי הקשת.

צילום: אבי ולדמן

בהמשך, הוצגו 30 דגמים שעוצבו על ידי סטודנטים בקורסי האופנה השונים במגוון סגנונות וביניהם סגנון מחוייט, אופנת גברים, בגדי ספורט, אופנה בערכי קיימות ועיצוב תלבושות. חלק זה של התצוגה הוקדש על ידי שנקר לתמיכה בקהילה הלהט"בית ודרישה לשוויון זכויות.

צילום: אבי ולדמן

תצוגת האופנה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה של תל אביב

מעצה האופנה דרור קונטנטו התפרסם בעבר כשעיצב שמלה לגברת הראשונה (יש לקוות שלא לאורך זמן…) של עולם התרבות מירי רגב והפך למציג קבוע בשבוע האופנה של תל אביב. אם שנה שעברה במסגרת התצוגה הציג קונטנטו בעיקר שמלות בצבעים של שחור, השנה חגג הצבע ואני מצאתי כמה וכמה פריטים שמצדיקים בעיני תרומת איבר פנימי לרכישתם כי מדוע ניתנו לנו מראש שניים מהם אם לא לצרכים חיוניים שכאלו?? ;-).

צילום: אבי ולדמן

הקולקציה שהועלתה מלאה בנגיעות לטיניות ולוקחת אותנו לטיול בין קובה לספרד. בתור אחת שרואה עצמה לא אחת כחיה בסרט, אני תמיד מעדיפה קודם כל סרט של אלמדובר…

צילום: אבי ולדמן

תצוגת האופנה של אלון ליבנה בשבוע האופנה של תל אביב

אפצח ואתחיל בכך שמדהים בעיני שאלון ליבנה, עלם הפלא של עולם האופנה הישראלי, מעצב שדגמיו חורכים את מסלולי האופנה של ניו יורק ומלביש את ביונסה, ליידי גאגא ושאר ירקות ופבלובות, ממשיך להציג גם בשבועות האופנה של תל אביב כדי שפרובינציאליות כמוני יוכלו להתלהב ולתעד ולחוש מעט אבק כוכבים בעל ניחוח חו"לי.

צילום: אבי וולדמן

הקולקציה נעשה בהשראת אגדה סקוטית עתיקה המספרת על קבוצת נשים שהונהגה על ידי אגנס סמפסון שהואשמה על ידי המלך במעשי כישוף שגרמו לספינת צי של המלך לטבוע. הנשים הוצאו להורג והאגדה מספרת שרוחה של אגנס שבה לרדוף את הארמון. הקולקציה קרויה על שם הפרח המוכר בשם "גלימת השטן", פרח יפה ורעיל מאוד בעל עלי כותרת בצבע ארגמן עמוק שמאבקניו נהגו להכין רעלים בימי הביניים. תודו שזה בדיוק הסיפור לשעת בוקר מאוחרת שבא טוב עם הקפה ;-).

צילום: אבי וולדמן

מה לבשתי ליום הראשון של שבוע האופנה בתל אביב

למרות שמדובר באירוע אליו אני מחכה ומצפה כל השנה, לא תכננתי מראש מה ללבוש וכך יצא שאת ההחלטה מה ללבוש לקחתי חצי שעה לפני שעת ה-ש וזה עוד מבלי לקחת בחשבון בעיות חניה… רציתי מאוד לפרגן ללארה רוסנובסקי עם גלביית הפיאטים שלי שהוצגה בתצוגה שלה בשבוע האופנה של תל אביב 2018 שהולך נהדר עם קומבינזון תחרה מתחת ושילבתי אותה עם נעל עקב אלגנטית אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד וכשיצאתי החוצה תפסה אותי רוח עזה ומיהרתי פנימה להחליף את הקומבינזון בחולצה חמימה, את הגרביון השקוף במכנס שחור ואת נעלי העקב העדינות במגפןני פיאטים ללא עקב א-לה מייקל ג'קסון ובעודי דוהרת באיילון הבנתי שלא הסתכלתי בראי לפני שיצאתי ותהיתי לעצמי על הסקאלה שבין 1 -ל10 כש-1 הוא סופר סטייל ו-10 הוא תחפושת, האם אני נמצאת על ה- 11 או על ה-12….מזל שכשרון הצילום של הצלמת לימור יערי + העובדה שהגלביה הזו של לארה רוסנובסקי כל כך כל כך יפה, אפשרו להוציא כמה תמונות לא רעות בכלל…

צילום: לימור יערי

היום השני של התצוגות בשבוע האופנה של תל אביב 2019

upcoming desiners  -מפעל הפיס

תצוגת האופנה של מפעל הפיס שבוחר מידי שנה באמצעות ועדה מיוחדת כמה וכמה מעצבים צעירים שמקבלים מלגה להרים תצוגה, הייתה תצוגת האופנה הראשונה שהייתי בה כשלראשונה הוזמנתי לשבוע האופנה של תל אביב ב- 2015 עם בטן הריונית עצומה. התצוגה הקסימה אותי לגמרי ושם גיליתי לראשונה את מותג האופנה MEWS שהפכתי מאז לאחת מלקוחותיו המעריצות והאדוקות. גם השנה היה מענין ומרתק בזכות המעצבים המוכשרים קימקה סטודיו, "פטי פואה", מיכל ירסאנש מנגיסטו, שאדי עבד, KAETE DAN, mamo ו- aner 5777.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

בית האופנה "משכית"

פעם, כשכולם כאן לבשו סנדלים תנ"כיים וכובע טמבל, אישה אחת בעלת חזון – רות דיין שמה, הקימה את בית האופנה הציוני הראשון. שמו בישראל: "משכית". על אף שבאותם ימים לא היה אינסטגרם לתייג בו (האימה!), פרשה השמועה בעולם כנפיים ונשות החברה הגבוהה משלל מדינות הגיעו כדי לרכוש גלביות קוטור מיוחדות. "משכית" פעלה עד 1994, נסגרה, ובשנת 2013 הושק המותג מחדש ביוזמת המעצבת של שרון טל שאפילו הצליחה לגייס את רות דיין בכבודה ובעצמה. מאז בית האופנה חי ובועט והקולקציה שהוצגה בשבוע האופנה של תל אביב 2019 כונתה "תחילת עונת החיזור" וסיפרה את סיפורה של עונת החיזור בטבע תוך התחקות אחר הציפור הלאומית והססגונית – הדוכיפת.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

תצוגת האופנה של Yvel ועמותת "רוח נשית" בשבוע האופנה של תל אביב 2019

חברת תכשיטי היוקרה Yvel חברה השנה לעמותת "רוח נשית" עמותה שלקחה לעצמה כמטרה לסייע לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית. התצוגה נפתחה על ידי דודתו של בעל המותג Yvel – אישה צעירה בת 95 😉 ובהמשך צעדו נשות תקשורת, אמניות ומובילות דעת קהל שענדו את התכשיטים המרהיבים, ונחתמה על ידי מורן אטיאס שהייתה לא פחות ממהפנטת.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

מה לבשתי ליום השני של שבוע האופנה של תל אביב

למרבה השמחה, שבוע האופנה הוא השבוע היחיד בשנה שהוא לא פורים ועדיין אפשר להעמיס בו את כל פריטי הפיאטים שאפילו עורבנית חובבת נצנץ כמוני לא מוצאת לרוב לאן ללבוש. וכך עוד לפני השעה שבע בבוקר מצאתי עצמי עטויה חצאית פיאטים מהסוג שגורם לכדור דיסקו להראות חיוור וליוויתי בתחושת תעופה עצמית קלה את ביתי לבית הספר, תחושה שהתנדפה כהרף עין כנשאלתי על ידי אחת המורות אם היום זה היום שבו מתחפשים אצלי בעבודה… כדי להעניק מעט מנוחה לעין המתבונן, ציוותתי לחצאית חולצה מחויטת סגלגלה נפוחת כתפיים של המעצבת הישראלית המוכשרת GUILLAIN ונעליי אולסטאר סגולות בעיקר בשביל הנוחות. בגזרת התכשיטים בחרתי בענק שהכינה בכישרון רב גלית רונדין ועגילי קליפס מהסוג שמשמיט לסתות של MEWS.

בהמשך הערב חשקה נפשי במעט גלאם ועליתי למדי א' טקסיים שכללו חליפה כסופה של MEWS ומגפונים כסופים (ואפילו נוחים באופן יחסי) של United Nude.

היום השלישי של התצוגות בשבוע האופנה של תל אביב 2019

התצוגה של שחר אבנט

טרם הומצאו המילים שיש בכוחן להעביר ולו שבריר מהחוויה מרטיטת הלב של התצוגה של שחר אבנט. שחר הכשרונית (והמקסימה! תכונה שאינה מובנית מאליו ונדירה במחוזותינו לא פחות מכשרון שכזה) החליטה לוותר על המבנה הקלאסי של תצוגה עם דוגמנים צועדים הלוך ושוב ובמקום זה העלתה מופע מחול עם רקדנים וכוראוגרפיה שהשאירה אפילו אותי פעורת פה ושתקנית, והכל בעיצוביה המרהיבים, עתירי הטול, הצבע וכל החומרים שמהם עשויים חלומות. מה הפלא שאפילו ביונסה חשקה בשמלה בעיצובה??

צילום: לימור יערי

צילום: לימור יערי

התצוגה של קום איל פו בשבוע האופנה של תל אביב

בנות קום איל פו תמיד ידעו לשלב בתבונה ובחינניות מסרים חברתיים עם אופנה איכותית ועל זמנית וגם הפעם עשו זאת שוב עם הקולקציה "האדישות היפה". "אדישות יפה" היא מונח מעולם הפסיכיאטריה הבא לתאר מטופל המראה אפטיות וניכור כלפי ההפרעה הפסיכוסומטית שלה. קום איל פו ביקשו לקחת את "האדישות היפה" בהקשר הפוליטי של החברה שלנו והן מבקשות מאיתנו שלא להכנע לה. בהתאם עוצבה הקולקציה באופן לא קונבנציונלי תוך שימוש בחומרים לא מקובלים, מפגש של צבעים עזים עם שחור לבן והכל כדי להטיל ספק במה שהתרגלנו לחשוב עליו כ"נורמאלי".

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

מה לבשתי ליום התצוגות השלישי בשבוע האופנה של תל אביב

ליום השלישי והמרגש ולכבוד התצוגה של שחר אבנט, החלטתי להגיע עם בגדים בעיצובה: קימונו משי בצבע אפרסק ומעליו קימונו טול שחור.

צילום: לימור יערי

כמוני היו עוד כמה מפרגנות לשחר ונראה מי מכם מזהה את המפרגנת המפורסמת, הכשרונית והיפה שהתפרצתי לה לתמונה (והפרצוף המבועת שלה אומר הכל)…

צילום: לימור יערי

צילום: לימור יערי; תיק: לארה רוסנובסקי; צמיד: נטע ליבנה; טבעת צ'ובאקה: חנות יד שניה בבודפשט

תכננתי לסיים את הסקירה עם משפט מחווה לדאגלס אדמס (ההוא מ"המדריך לטרמפיסט לגלקסיה") "היו שלום ותודה על הבגדים" אבל החיים זימנו לי סיומת מרהיבה בהרבה: כשיצאתי ממתחם התצוגות בהאנגר 11 ביום האחרון לכיוון הרכב שאל אותי בדרך החוצה המאבטח וככל הנראה הסטרייט היחידי באיוונט, אם אני אחת הדוגמניות. השבתי לו ש"אני 10 ס"מ נמוכה מידי, 10 קילו יותר מידי, ו-20 שנה באיחור" ויצאתי עם חיוך ענק מאוזן לאוזן…

ואם כבר מדברים על לחיות בסרט, אוטוטו מתחיל המחזור הבא של הקורס "חיות (ב)רשת"

כמו שכתבתי בהתחלה, שבוע האופנה של תל אביב שנערך בשנת 2012 היווה את נקודת ההתחלה שהובילה לדרך הארוכה שעשיתי מאז השקתי את הבלוג לראשונה. מחובבנית, טכנופובית עם חלום קטן, הפכתי לבלוגרית במשרה מלאה, חיית תוכן ויצרנית תוכן איכותי עבור עצמי ועבור לקוחות. אחת הסיבות שהדרך שעברתי הייתה כל כך ארוכה היא כי לא היה לי ממי ללמוד איך עובדים נכון ברשת, איך מגדילים חשיפה באופן אורגני, איך מייצרים תוכן טוב ואיך עושים שיתופי פעולה מוצלחים.

בדיוק מהמקום הזה פתחנו האישה הכי מצחיקה בפייסבוק (ואולי גם בעולם) – בלוגרית האמהות ומלכת הסרטונים שירלי טמיר ואנוכי, את הקורס "חיות (ב)רשת", קורס שמתנהל במשך 8 שבועות ברשת בקבוצת פייסבוק סגורה באופן אינטרקטיבי. המחזור הבא (והאחרון לבינתיים) מתחיל ב- 2.4 והעלות היא 340 ש"ח.

עוד פרטים על הקורס ועל הנושאים וקישור להרשמה תוכלו למצוא בקישור הזה. 

בתמונה: שיינא קייט בלוגרית אופנה וביוטי למגזר החרדי ובוגרת המחזור הקודם של הקורס "חיות (ב)רשת" ואני, חיות ביחד בסרט (וברשת)

אשמח אם תכתבי לי כאן בתגובה מה חשבת על הפוסט, על הסקירה, ועל התמונה שלי עם לינה מחול (הנה נחשפה התשובה לשאלה שלמעלה), ואם את חשה עצמך נדיבה, אשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים". ואם בא לך להמשיך ולקבל גם את הפוסטים הבאים, לשמוע על הנחות לקוראות הבלוג ולהשתתף בהגרלות מפנקות, מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" בחלונית עוד קצת למטה.

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת