אופנה, בדומה למוזיקה, עוזרת לחבר בין אנשים, בין עולמות, בין לבבות. ואין כמו סיפור ההכרות שהפך לסיפור אהבה (אבל שומרות נגיעה…;-) ) בין בלוגרית הביוטי והאופנה למגזר החרדי שיינא קייט, חוזרת בתשובה ומקיימת תורה, מצוות ומידות טובות לבין עבדתכן המתולתלת שעבורה "מידה טובה" היא לחזור אחרי הלידות למידה 36 ;-).

כשבלוגרית אופנה חילונית ובלוגרית אופנה ולייף סטייל חרדית נפגשות

שיינא ואני נתקלנו האחת בשניה באחת מקבוצות הפייסבוק של בלוגרים. שיינא שאלה שאלה, אני השבתי תשובה, ובהמשך נרשמה שיינא לקורס שמעבירות בלוגרית ההורות שירלי טמיר ואני בשם "חיות (ב)רשת". אני מודה שכששיינא נרשמה עברו לי כמה וכמה תהיות סטיגמטיות בראש: האם יפריע לה שיש לי קעקוע גדול על היד, שאני מתעסקת הרבה בחיצוני והאם היא תדרוש שקבוצת הפייסבוק שבה מתנהל הקורס לא תפעל בשבת. עם יד על הלב: אני לא אוהבת לטעות. אוהבת להיות צודקת. אבל מבין כל הטעויות שהיו לי, זאת הייתה המתוקה ביותר ותחת הפיאה (או כמו ששינא קוראת לה: "השועל המת על הראש"), גיליתי נשמה ענקית שהפכה לחברת נפש, אחות לסטייל ופארטנרית נפלאה להשתכר איתה בשבוע האופנה כמעט עדלאידע. 

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

מי את שיינא קייט

תגידו שלום לשיינא קייט, בת 29, אמא לפעוטה הורסת בת שנה ואחת עשרה, גרושה, תל אביבית ובעלת תשובה – דוסית גאה, אבל מדגישה שלא זה מה שמגדיר אותה, כי למרות שהיא מקיימת תורה ומצוות בגאווה, היא לא שוכחת מאיפה באה – תל אביב.  

שיינא קייט. דוסית תל אביבית גאה. צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

ספרי לנו על התהליך שעברת

"בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא חזרתי בתשובה ממקום רע. לא עברתי שום טרגדיה או משבר. החיבור הזה לרוח הגיע אצלי דווקא מהחומר כי בסוף הכל אחד. אני לא באה מבית דתי ומאז שאני זוכרת את עצמי עסקתי בשאלה למה אנחנו קיימים. תמיד חיפשתי תשובה. הייתי בבודהיזם, יהודיים משיחיים, תמיד חיפשתי אבל לא נתפסתי לשום דבר. כשהייתי בת 14 היה לנו שכן שהתחיל ללמוד את ספר הזהר (קבלה) והתחלתי ללמוד אצלו במקום ללכת לביה"ס. למדתי קבלה 7 שנים והוקסמתי אבל הרגשתי שזה גבוה מידי וזה מתמוסס לי בחיים. 

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my; תיקים: פזית-רקמה בעבודת יד

אז חייתי את חיי. הייתי אמנית בתחום האופנה, ציור ושירה והיו לי תערוכות בכל רחבי העיר ובין היתר ב"חתול והכלב". הפקתי מסיבות היפ הופ. החיים שלי היו טובים ובגלל שהרוח לא התחברה לי ליום יום אז עזבתי את זה. אז יום אחד מישהי בשם מיטל סינה כתבה בפייסבוק בקבוצה של פלורנטין על שיעורי תורה בחינם ושאלתי אותה אם זה בסדר אם אגיע עם שיער סגול ופירסינגים היא אמרה כמובן שזה בסדר והגעתי לבית של הרב עדי אלפנט ומייד התחברתי. מה שבעיקר קסם לי זה החיבור בין הלמעלה ללמטה שמגיע דרך המצוות. המצוות הן הכלי להחיל את העולם הזה ולחבר בין הגבוה ליומיומי. השיעורים היו איך להפוך לאדם טוב יותר, איך להשיל מעצמי את השכבות הפחות טובות שבי."

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

ומה הלאה?

"למדתי במדרשה "בית שושנה" בתל אביב ולאחר מכן עברתי לצפת למכון אלטע ללימודי נשים בקונספט ישיבתי. השתדכתי, התחתנתי, התגרשתי וחזרתי לתל אביב בעודי בהריון. אני מודה שבעולם החרדי לא תמיד יש מספיק זמן לבדוק את הזוגיות. שנינו היינו באופוריית החזרה בתשובה והתחושה שמצאנו את אור ורצינו מהר להקים בית בלי שעצרנו לשאול שאלות כמו האם זה נכון לנו אבל האמת היא שלא באמת התאמנו האחד לשניה." 

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

איך הגיבו בקהילה שלך על הגירושין?

"זה לא היה פשוט. הייתה שם איזושהי התנפצות של בועה והקהילה שבה חייתי לא הגיבה טוב אבל אני מבינה אותם. הצעד שעשיתי היה צעד מאוד לא פשוט לתפיסת העולם שלהם וצריך לזכור שגם הם בני אדם. הרגשתי מאוד בודדה בשלב הזה עד שחברה הזמינה אותי לארוחת ערב בבית חב"ד בכרם התימנים ושם התקבלתי בזרועות פתוחות והתקרבתי לבית חב"ד פה בתל אביב שנקרא "ממעל ממש". הם עושים הרבה מאוד פעילויות לצעירים ופעילות לקירוב לבבות." 

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

מבחינתנו החילונים יש כיפה סרוגה ויש דוס. בואי תעשי לנו סדר

"באמת יש המון סטיגמות בנושא ובמבחן המציאות הסטיגמות האלה לא עובדות. קחי אותי לדוגמה: אני לא נראית "חרדית קלאסית" אבל במעשים שלי אני הכי חיה את זה. אני שייכת לזרם חב"ד שמחבר לי את השכל למעשה. בסופו של דבר גם "דתיות" היא ספקטרום ולא בינארית כמו שנהוג לקטלג."

אנחנו שומעים על הרבה התנגדויות של זרמים כאלה ואחרים לרשתות החברתיות ויש רבנים שממש יצאו נגד הפייסבוק. איך זה מתיישב עם הבחירה שלך לנהל בלוג דרך הפייסבוק?

"בהקשר הזה חשוב לי להדגיש את הרבי מליובאוויטש שתמיד תמך בזכותן של הנשים למימוש עצמי ובכלל של כל איש שרוצה לממש את יעודו. הוא דגל בגישה שאומרת שהכשרונות שלנו הם הכלים שקיבלנו למימוש השליחות שלנו בעולם. הגישה שלו הייתה מאוד חדשנית והוא היה בעד טכנולוגיה וקדמה. לתפיסתו הכל כלי והכל אחד. אי אפשר להגיד רדיו כן, פייסבוק לא. אפשר כמובן לראות איפה הפייסבוק הוא מקום לא בריא ולמדר לעצמנו אבל לא לפסול מראש את כל המדיה. הקהילה שלי היא קהילה שנמצאת בפייסבוק ובאינסטגרם ומוצאת לעצמה כמו כל אחד, את המקומות, הקהילות, הקבוצות והתכנים שמתאימים לה."

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

בואי נדבר רגע על לבוש. את תל אביבית, הפקת מסיבות והסתובבת במקומות בילוי תל אביביים טיפוסיים. השינוי שעברת הביא איתו גם שינוי בסגנון הלבוש שלך. את לא לובשת היום בגדים שהיית לובשת למסיבות שהפקת. 

בתור תל אביבית, מפיקת מסיבות וחיית לילה חייתי במשך שנים בתוך אנרגיה מאוד מוחצנת שהתבטאה גם באיך שהייתי מציגה את עצמי לעולם. בדיעבד, האנרגיה הזאת זימנה לי הרבה חומר מחשבה לשינוי. יש משהו בלבוש הצנוע ששומר את האנרגיה הזאת פנימה, לבית ולבן הזוג." 

גם אני חייתי היטב את חיי הלילה של תל אביב ומבינה על מה את מדברת ואפילו מתחברת אבל מה שמפריע לי בעולם שבו בחרת, לאישה אין באמת בחירה. קחי לדוגמה את אוגוסט. חם ולח בעיקר בתל אביב. לא מתחשק לך לפעמים להוריד רגע את הפאה ולשים גופיה אוורירית?

"אני עושה את זה כי בחרתי בדרך אחרת, שאולי לאנשים מבחוץ נראית תמוהה, אבל ברגע שאת עושה משהו שאת שלמה איתו זה הפך להיות חלק ממך וכל כך התרגלתי אליה שהיום אני כבר לא מרגישה נוח להסתובב אחרת, אפילו אצלי בתוך הבית. אני לא מרגישה שאין לי בחירה, זו הדרך בה בחרתי וזה חלק ממה שמאפיין אותה, אנשים חושבים שיש לנו הרבה חוקים וזה כולא אותנו אבל זה בדיוק ההפך הגמור, זה נותן לנו חופש להתחבר לאין סוף באמת."

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my; תיקים: פזית-רקמה בעבודת יד

איך נולד הבלוג?

"דווקא מהמקום של הגירושין, רציתי להתחיל להראות במיטבי והתחלתי להתענין באיפור. רציתי ללמוד להתאפר כמו מאפרת מקצועית. בנוסף,  הרגשתי שיש לי פה שליחות – לתת לנשים אופציה להראות טוב בזול ובזכות הנסיון שצברתי כסטיילסטית למעלה מעשור, רציתי ליצור עולם בו כל אחת יכולה להראות ולהרגיש טוב בלי להיות מומחית בתחום. בתקופה הזו של הגירושין, הייתי מרוסקת ממש – גירושין זו טראומה לא משנה איך הם נגמרים. הייתי בהריון, הייתי לבד והבלוג גם נתן לי מקום לריפוי. הייתי עסוקה בו. החזון שלי הוא ליצור מקום שנשים יכולות לברוח אליו  לרגע מהיומיום, לשאול שאלות, ולראות את עצמן באור חיובי ותוך כדי זה לראות את האור אצלי כי הריפוי שלנו תמיד עובר דרך העזרה לאחר. חשוב לי להראות לנשים שהן לא צריכות להיות מאפרות מקצועיות כדי לדעת לאפר טוב את עצמן, שהן יכולות להיות זוהרות בחדר שלהן בבית ולהרגיש נפלא ושלא להוציא המון כסף על מותגי איפור ושלא צריך להיות סטייליסטיות כדי לדעת להתלבש. הנושא של low cost הוא חשוב בסביבה שלי ואני בעצמי לא יכולה להרשות לעצמי איפור יקר ובכלל אני לא אכתוב על משהו שאני לא יכולה להרשות לעצמי ולא אמליץ על מה שאני לא עומדת מאחוריו.

לאחרונה פתחתי גם קבוצה בפייסבוק לנשים בשם "פאשניסטה – פשוט לגלות את היופי שבך" שבה אעלה טיפים על סטיילינג, מדריכי איפור ולייבים כדי שכל אחת תוכל להתחבר לטיפוח ולייפסטיל. מזמינה את כולן לקחת חלק  בפעילות ובקבוצה ולפנות אלי בכל שאלה."  

מי עיקר הקהל שלך?

אני פונה לכל הנשים אבל כרגע באופן טבעי עיקר הקהל שלי הוא נשים מהמגזר הדתי אבל אני מקווה שזה ישתנה והייתי רוצה שהקבוצה שלי תהיה קהילה של נשים נהדרות מכל המגזרים."

מה מפספסות הנשים החילוניות אצל הנשים החרדיות?

"מפספסות עומק וחברות אמיצה. יש סטיגמה מאוד גדולה מהצד החילוני על הצד החרדי – שזה מאוד חנוק, מאוד סגור. יש סטיגמה מאוד גדולה והדדית משני הצדדים, אם נפתח את הראש ונראה את החיבור במקום את השוני אני בטוחה שתופתעו לטובה

את יכולה להבין מאיפה זה בא

"אני משתייכת לחב"ד ואני לא מכירה זרמים אחרים. כל מי שהיה בבית חב"ד בהודו או ברחבי העולם יסכים איתי שמקבלים יפה את כולם, מתייחסים בכבוד ולא שופטים. אני הדוגמה הכי טובה כי אני לא ה"דוסית הקלאסית" אבל אני חיה את התורה והמצוות בכל רמ"ח איברי. נשים בחסידות של חב"ד כן רוצות שיח עם נשים לא דתיות ורוצות להכיר ולשמוע בלי שיפוט. בית חב"ד בכרם התימנים עושה המון פעילויות וחגים ושבתות ולא מבקשים מאף אחד להתחיל להתפלל או להתלבש באופן צנוע. אוהבים את כולם ומזמינים את כולם." 

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

עם איזה מסר את רוצה שנשים יצאו מהבלוג שלך?

"ברגע כשאת מרגישה טוב עם עצמך מבפנים זה מקרין החוצה והמטרה מאחורי הבלוג היא קודם כל להוציא את האור הפנימי החוצה. ואולי זה עובד גם הפוך: מישהי שתתחיל להשקיע בעצמה ותתחיל להרגיש טוב יותר עם עצמה וכתוצאה להיות אדם טוב יותר. אני רוצה שנשים יצאו מהבלוג עם עצמן כשהן מעריכות את עצמן יותר ובאופן בלתי תלוי באחרים. באינסטגרם שלי אני שמה יותר דגש על אימון אישי. משתדלת בל מדיה לתת תוכן שהוא קצת שונה. כשאת מרגישה טוב עם עצמך, זה מקרין החוצה וכל היום שלך נראה אחרת." 

אני מאוד מתחברת למסר הזה. ככה אני מרגישה לגבי בגד עם פיאטים: נצנוץ בעיניים, מהעיניים ללב ומהלב החוצה לעולם, ואנשים מסתכלים עלי מוזר של "את תיכף בת 40, אולי תסתובבי עם קשת של חד קרן" אבל זה בדיוק התחושה הזאת שאת מתארת. 

"אבל זה בדיוק ככה. אני הייתי בנקודה רגישה בגלל הגירושין, התחלתי להשקיע יותר בנראות שלי, להרים לעצמי ואת עצמי ומשם השמיים הם ממש לא הגבול, ואני ממשיכה בדרך הזו בקידום ועזרה לנשים אחרות לעשות את אותו הדבר.

הבגדים, התכשיטים, התיקים והלוקיישן

את ההפקה הזו הרימה שיינא מאלף עד תו ואני רק הגעתי לאן שהיא אמרה לי להגיע, לבשתי מה שהיא אמרה לי ללבוש, ענדתי את התכשיטים שהיא בחרה בשבילי והתאמתי את התיקים שהיא הביאה. אז חוץ מהקרדיט הענק לשיינא שהרימה כזאת הפקה, היא אפשר שלא להרים גם לכל אחד מהמעצבים של הפריטים ההורסים שצילמנו כאן. הבגדים הם של סלון ברלין, מותג שחוץ מהבגדים היפים והלא יקרים שלו, ראוי לציון כי בזכות העובדה שהמודליסטית שבאתר היא בעלת מידות גוף שהולמות הרבה יותר את המידות של הישראלית הממוצעת מאשר מודליסטיות שהתרגלנו לראות וחוץ מזה, היא גם מתולתלת. 😉

צילום: סון ליבמן; בגדים: סלון ברלין; תכשיטים: Lilla my

התכשיטים שייכים למעצבת Lilla my שמשלבת בגאונות בין סגנון רוקיסטי למתקתק מעולם הפנטזיה. התיקים הנפלאים שייכים למעצבת פזית בן אדוה שמעצבת ורוקמת בעבודת יד תיקים צבעוניים מרהיבים לנשים שאוהבות להרגיש מיוחדות. כל תיק מיוצר פעם אחת בלבד. את התיקים של פזית תוכלו לרכוש בסטודיו שלה ברחוב אלנבי 94 בתל אביב.

צילום: סון ליבמן; תיקים: פזית-רקמה בעבודת יד

הזדמנות אחרונה להפוך איתנו ל"חיית רשת"

שיינא היא חיית רשת אמיתית, מפוצצת כשרון, אנרגיות ואמונה. מי שמחפשת אמונה תוכל למצוא אותה אצל שיינא אבל אם חשקה נפשכן בכישורי חיית רשת, בהגדלת נוכחות בפייסבוק, באינסטגרם או ביוטיוב, בקבלת כלים על צמיחה אורגנית, חשיפה לקהלים חדשים, ניהול קהילות בפייסבוק. אם אתן רוצות ללמוד איך לשפר את פיד האינסטגרם שלכן, איך לשפר את נראות פיד האינסטגרם שלנו, איך לערוך תמונות באפליקציות חינמיות וסרטונים בתכנה חינמית, מוזמנות להצטרף אלינו לקורס "חיות (ב)רשת" שמתחיל ממש עוד כמה ימים ב- 2.4, מתנהל בקבוצת פייסבוק סגורה במשך 8 שבועות (עם הפסקה קלה בחג הפסח). מידי שבוע נעלה לשיעור בלייב בקבוצה שאותו אפשר יהיה לראות גם בכל זמן אחר, ניתן טיפים ומשימות בכל שבוע הנושא השיעור, נשתף מידע, נתרגל ונתמוך לכל אורך הדרך. את רשימת הנושאים המלאה של הקורס תוכלו למצוא למטה בקישור הזה וקישור ישיר להרשמה תוכלו למצוא כאן. 

בתמונה מסתתרת חיית רשת 😉

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית ואת רוצה לקרוא גם פוסטים אחרים

אם את אוהבת לקרוא על אופנה ישראלית ולהכיר מעצבים חדשים ובוטיקים סודיים ושווים

אם את רוצה לדעת על מבצעים והנחות שוות ולשמוע על הטבות והגרלות בלעדיות לקוראות הבלוג,

מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים". עוד קצת למטה, תמצאי חלונית הרשמה. 

מוזמנת גם להצטרף אלי לאינסטגרם המתולתל והצבעוני ואשמח מאוד לפרגון קטן ב"לייק" בעמוד הפייסבוק

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת