בית משפחת בן חנוך-לוי מונה 6 נפשות: אמא הילה, אבא אסף, סתיו בת הכמעט 6, גור בן השנתיים ותשע, צ'ינה הכלבלבה וג'וני החתול הסיעודי. בעוד שאת אוגוסט צלחנו בהצלחה רבה בזכות העובדה שבחלקו טיילתי 4 ימים בברצלונה בשכרון חושים ושכרון סנגריה עם חברה, ובחלקו השני בילינו כל שבט לוי בבודפשט עם הילדים, את חגי תשרי בילינו כולנו בבית כשבאופן צפוי, כל בן משפחה אוחז בקונספט שונה למונח "כיף": אמא הילה אוהבת מקומות פוטוגניים וזקוקה מידי יום למעט פנאי לחבר לוריד את מנת ה בלוגיניג-אינסטגרם-פייסבוק, אבא אסף אוהב להמרח ולישון כמה שיותר, סתיו אוהבת להיות בחוץ עם חברים (או צמודה לאיזה מסך…) וגור אוהב להתגלש במגלשות, לאכול, לאכול את הראש ולעשות בלאגן ;-).  כדי לספק את צרכיהם של כל בני הבית בנינו תכנית למהלך החג במטרה לספק את החוש ההרפתקני של הילדים ולהרחיק את הגדולה ממסכים, לספק לי רגעים פוטוגניים לתעד במצלמה, ולבחור פעילויות לכל המשפחה שיתישו מספיק את הילדים כדי שילכו לישון מוקדם ולאמא ואבא יהיה קצת זמן לעצמם. לגיטימי, לא?

פעילויות לכל המשפחה – מערות בית גוברין, גרפיטי בתל אביב ולונה פארק גני התערוכה

מערות בית גוברין

מערות בית גוברין הן סוג של פלא ארכיאולוגי הכולל אינספור מערות שנבנו אי שם לפני כ 2,200 שנה וחוצבו בעבודת יד וכפיים באמצעות מוצרי חפירה קטנים שנראים יותר כמו הכלים שאיתם משחקים ילדים בשפת הים מאשר אביזרי בניה. מצד שני, בימים שבהם אין אינסטגרם, פייסבוק או נטפליקס, מה כבר נותר לעשות חוץ מאשר לזמום מזימות או לחפור ולבנות? 😉

פעילויות לכל המשפחה

גור מלא התלהבות מהפנס על רקע מערה ששימשה מקום לגידול יונים

הגן הלאומי שממוקם על כביש בית שמש קריית גת כולל מאות סוגים של מערות שחלקן מוארות באור השמש שחודרת מלמעלה וחלקן מערות "אמיתיות" וחשוכות כשגולת הכותרת עבור הילדים הייתה "מערת המבוך" שכוללת אינספור מסדרונות ומעברים שונים.

אטרקציות לכל המשפחה

גן לאומי בית גוברין

למי מתאים הטיול בגן לאומי בית גוברין

המערות המפוזרות בגן הלאומי בית גוברין מתפרשות על פני 4 מתחמים. מטיבי הלכת יכולים לצעוד בין מתחם למתחם ברגל ומטיבי הלסת או משפחות עם ילדים קטנים יכולים לנסוע לחניונים המוסדרים שבין מתחם למתחם ולרדת רק למערות השונות (ולמקרה שתהיתם, אנחנו לגמרי משתייכים לקבוצה השנייה ומזל שיש "ילדים קטנים" להשתמש בהם כתירוץ 😉).

למעט המערות שמטבע הדברים נמצאות מתחת לאדמה, הגן הלאומי בית גוברין לא מוצל, ובמדינתנו ברוכת השמש (אלא אם כן אתם ג'ינג'ים כמוני ואז פחות חווים את השמש כברכה…) מזג האוויר הוא בהחלט שיקול. בחול המועד היה חם מהרגיל בעונה ועל אף שבתוך המערות עצמן מוצל המעבר בין אחת לשניה, והעליה במדרגות בכל פעם שיוצאים ממערה, הופכים את הסיור לפחות ידידותי למשתמש בעיתות חום ונראה לי שאת המיטב מהסיור הזה אפשר להפיק בעיקר בימים קרירים.

מערות המבוך גן לאומי בית גוברין

מבחינת גילאים, הטיול אהוב במיוחד על הילדים הגדולים (בני 6) שהתרוצצו בהתלהבות רבה (מידי) ובמהירות גבוהה (מידי) בין המערות השונות כשהם אוחזים בפנסים ומחפשים רוחות רפאים תועות.

הקטנים (בני שנתיים ותשע) נהנו בעיקר מחויית הביחדנס ופחות גילו ענין בנעשה במערה וגם התעייפו מהר יותר וביקשו לחזור לאוטו. בגלל תנאי המקום אי אפשר לסייר עם עגלות אבל בהחלט אפשר לסייר במקום עם מנשא (אין צורך להתכופף ולזחול).

חוויה לכל המשפחה גן לאומי בית גוברין

משך הטיול יכול להיות בין שעתיים וחצי ועד יום שלם בסיור מקיף בין כל ארבעת המוקדים ברגל. אנחנו עשינו את הטיול ללא הדרכה וקראנו את ההסברים המקיפים שנמצאים בפתח כל מערה.

מבחינת עלויות, העלות היא 28 ש"ח למבוגר ו-14 ש"ח לילד אלא אם רכשתם מנוי של רשות הטבע והגנים שיוצא משתלם אפילו למשפחות שפחות נוטות בימים כסדרם לצאת מגבולות הרצליה-אזור השרון-תל אביב.

איפה לאכול

עם סיומו של החלק המאתגר (והחם) פנינו לחלק השני של הטיול – האוכל. הפעלנו את ידידו הטוב ביותר של הטייל הלא מאורגן הלוא הוא גוגל שגילה לנו שבקרבת מקום בקיבוץ גלאון (כרבע שעה נסיעה) שוכן לו הביסטרו של מייק ושרון שמתמחה באוכל דרום אפריקאי. לחובבי הבשר מדובר בלא פחות מגן עדן אבל גם הצמחונים שבינינו מצאו כמה מנות מצוינות ואם חשקה נפשכם במתוק, אל תוותרו על קינוח המלקטארט שהוא סוג של קינוח דרום אפריקאי כלשהו.

הביסטרו של מייק ושרון אוכל דרום אפריקאי

גרפיטיול

ציורי קיר ואמנות רחוב תמיד מצאו חן בעיני, אולם עד היום התבטאה חיבתי אליהם בעיקר לצרכי רקעים שונים לצילומים לבלוג. לאחרונה שמעתי ממי שבמשך 20 שנה חלק איתי בית חדר ליד חדר (שזו הדרך הפיוטית שלי לספר על אחי) וגר כבר שנים בפלורנטין, על סיורי הגרפיטי באזור ולכן ההזמנה של חברת גרפיטיול המתמחה בסיורי גרפיטי גם בתל אביב וגם בירושלים לקחת חלק בסיור גרפיטי בפלורנטין התקבלה אצלי בשמחה רבה וביקשתי לצרף את כל המשפחה ונענתי בשמחה.

הסיור התחיל בהסבר קצר על ההבדל שבין גרפיטי לבין אומנות הרחוב וכך למדנו שמי שחפץ להיות אמן גרפיטי ולא להסתפק רק באומנות רחוב חייב להיות בעל מוח קרימינלי כי ציור במקום ציבורי יכול להיחשב כגרפיטי רק אם הוא נעשה באופן לא חוקי. מאז רובין הוד בכיכובו של קווין קוסטנר (זוכרים??) לא נראתה הפורענות כה סקסית ;-).

סיורי גרפיטי בפלורנטין

בסיור השתתפו סטודנטים חובבי צילום, זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים כמונו והמדריכה המצוינת (אנחנו זכינו ביערה) התחשבה היטב בילדים ובעצירות השונות דאגה להטיל עליהם משימות בסגנון "למצוא את הציור…" מה שגרם לילדים לעשות את מה שהם הכי אוהבים לעשות: לחפש תשובה ואז לצעוק אותה כמה שיותר חזק …

סיור בפלורנטין

גם המבוגרים לא נשארו מקופחים והסיור כלל סיפורים מרתקים על "מלחומת הרחוב" בין כנופיות גרפיטי שונות בתוך פלורנטין ואיך אפשר לזהות את סימני ה"מלחמות" האלה. בנוסף, קיבלנו הסברים מרתקים על כמה מאמוני הגרפיטי הבולטים בפלורנטין, למדנו לזהות את המוטיבים החוזרים ביצירות שלהם ומה ה"אני מאמין" שלהם.

יצירות של האומן האשטג שעוסק בחסרונות ובסכנות הטכנולוגיה:

אמן הגרפיטי הישראלי האשטג #tag

סיור גרפיטיול

סיורי גרפיטי בתל אביב

משך הסיור הוא כשעה וחצי והוא סיור מעגלי בתוך שכונת פלורנטין ואין צורך להיות מיטיב לכת כדי לעמוד בו. הוא מתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילאים ואין בעיה לעשות אותו גם עם תינוקות בעגלה. הסיור מטיבו כולו בחוץ ולכן אם אינכם חובבי החום והלחות התל אביבית כדאי להמתין לימים מעט יותר קרירים או לקחת את הסיור של חברת גרפיטיול שנעשה בירושלים (לגמרי היעד הבא שלי!).

דברים שרואים בפלורנטין

הסיור הסתיים באופן הראוי ביותר לסיור גרפיטי: קיבלנו מיכלי צבע והוזמנו להתחיל ולרסס כאוות נפשנו (כל עוד לא חרגנו מהמתחם שהוקצה לנו) ולהטביע את חותמנו האומנותי על גבי קירות פלורנטין.

גרפיטיול מתאים גם לילדים

אמן הרחוב גור בפעולה

גרפיטיול סיורי גרפיטי לכל המשפחה

אמנית הרחוב סתיו בפעולה

פרטים על סיורי הגרפיטי של גרפיטיול

סיור גרפיטי ברחבי פלורנטין כמו זה שאנחנו עשינו עולה 120 ש"ח ומתאים לכל הגילאים. המקבילה הירושלמית שלו בשכונת תלפיות בירושלים עולה אף היא 120 ש"ח.

סיור גרפיטי שכולל גם סדנת גרפיטי בסטודיו שבה לומדים טכניקות לשימוש בספריי צבע מאמני רחוב אמיתיים עולה 150 ש"ח ומתאים לגילאי 6 ומעלה. מי שרוצה לקרוא עוד פרטים על הסיור הזה וסדנת הגרפיטי עם ילדים מוזמן לקרוא את הפוסט שכתבה עליו חברתי וקולגתי המוכשרת אביבית כהן מהבלוג "הכל טוב" שעשתה לאחרונה את הסיור והסדנא עם ארבעת ילדיה בגילאים 7 עד 18.

סיור גרפיטי לילי בתל אביב עם פנסים שנשמע סופר מגניב עולה רק 109 ש"ח.

סיורי גרפיטי לצלמים

לונה פארק גני התערוכה בתל אביב

אחת מגולות הכותרת המרגשות שחוויתי כילדה שגדלה ביבנה בשנות ה-80 ותחילת שנות ה- 90 היה "המצה"ל" שהתקיים מידי שנה בחול המועד פסח למשפחות חיל האוויר במסגרתו נמכרו כרטיסים מוזלים ללונה פארק תל אביב ובגלל שגדלתי בשכונה הצבאית וכולנו השתייכנו ל"משפחת צה"ל" נסענו גדוד חברות ליום כיף מרוכז מבוקר עד ליל בו עלינו שוב ושוב ושוב על אותם מתקנים.

קרוסלה בלונה פארק תל אביב

חלפו השנים ומאז יצא לי להיות, לבלות ולפחד עד מוות בפארקים גדולים ואטרקטיביים ברחבי העולם אבל תמיד אשמור חסד נעורים ללונה פארק גני התערוכה בתל אביב ומבחינתי הילדים הם רק תירוץ ;-). לכן אני שמחה כל פעם מחדש כשסתיו מבקשת ללכת ומבחינתי מדובר בזמן האיכות מהמוצלחים ביותר שיכולתי לבקש. סתיו בת כמעט 6 אך גבוהה מהממוצע לגילה ובזכות העובדה שהכניסה לרוב המתקנים מבוססת על גובה ולא על הגיל + העובדה שהיא נטולת כל פחד הצלחנו להנות ממרבית המתקנים האטרקטיבים בפארק כמו רכבות ההרים (למעט האנקונדה שהכניסה אליה היא מגובה 1:40), ספינת הפיראטים, ועוד שלל קרוסלות ומעוררי בחילה וסחרחורת למיניהם.

לונה פארק תל אביב

מחיר כרטיס ליחיד הוא 108 ש"ח ועד גיל שנתיים הכניסה חינם אבל בעיני לא כדאי להגיע בכלל עם ילדים מתחת לגיל 3 כי כמות המתקנים שמתאימה להם היא מאוד מאוד מוגבלת. אנחנו קנינו דרך לאומי קארד בהטבת ה 1+1 וממליצה לפני שקונים לחפש מבצעים והנחות כי מנסיוני כמעט מיד יש.

מכוניות מתנגשות

גלגל ענק

עוד משהו בקטנה

לאחרונה גילתה הגדולה (בת כמעט 6) את חדוות הטיפוס וכך מצאתי את עצמי בספורטק בתל אביב קשורה בחבל, מטפסת באיטיות ובגמלונית, ורועדת מפחד בשלב שבו צריך לעזוב את הקיר ולקפוץ אחורה א-לה מיני בנג'י ולהתפלל שהחבל ידע לתפוס אותי כמו שצריך ועוד אחרי כל ארוחות החג האלה….

אנחנו הלכנו לקיר הטיפוס של רשת iclimb שממוקם בספורטק בפארק הירקון בתל אביב. העלות היא כ- 70 ש"ח למטפס (כולל נעליים מיוחדות) לשהות בת שעה וחצי במתחם. הקטנטנים לא יכולים לטפס אבל גם הם נהנו ממרחבי הדשא והוקסמו מאינספור הילדים והאנשים שטיפסו מסביבם ובעיקר התלהבו מהמטפסים המקצועיים שעשו טיפוסים של 180 מעלות וזחלו הפוכים מעל ראשם בקלילות שלא הייתה מביישת את ספיידרמן בעצמו.

בלוגרית
מוד חופש. צילמה וישבה איתי לקפה: שירלי טמיר

איך אתם ביליתם (שלא לומר, שרדתם) את החופש ואיזה אטרקציות עשיתם עם הילדים? אשמח לקרוא בתגובות.

אפשר להציע לך חברות?

נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים ולקרוא על אטרקציות וטיולים?

רוצה להכיר מעצבי אופנה, לדעת על מבצעים, ולהשתתף בהגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג?

בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" (עוד קצת למטה, יש חלונית להרשמה) ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג. ואם החלטת שלא, לא לא, אל תרגישי רע, זה לא שאני נעלבת או משהו…;-)

מוזמנת גם לפרגן ב"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולהצטרף ל-17,800 העוקבים שלי באינסטגרם.

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת