אוגוסט הזה היה טוב אלי. ולא, לא הצמחתי יש מאין סבלנות עד אין קץ לילדים, ולא מצאתי פתרון קסמים לבעיה המוכרת שבה הילדים בחופש אך העבודה ממשיכה להיערם (ביחד עם ערמות הכביסה האינסופיות), אולם מה שנשתנה האוגוסט הזה מכל האוגוסטים הוא העובדה המשמחת שחלק ניכר ממנו ביליתי בחו"ל, ענין משמח שגורם אפילו לצינית שכמותי לוותר לרגע על שלל הקיטורים כנגד "אוגוסט האיום".

אוגוסט התחיל אצלי בארבעה ימים בברצלונה של שכרון סנגריה וחושים, ללא ילדים ועם הרבה שיטוטים נינוחים ושופינג, ואחרי חזרה קצרה לשגרה בילינו את השבוע האחרון של אוגוסט בבודפשט בהונגריה בהרכב מורחב שכלל את אבא תלתלים, שני יורשי העצר (סתיו בת כמעט 6 וגור בן שנתיים וחצי), סבא, סבתא, דודה ובן זוגה.

אז איפה ישנו, איפה טיילנו ומה עשינו במשך שבוע ימים בבודפשט עם ילדים, כל הפרטים לפניכם ולמעוניינים שיחזיקו עד סוף הפוסט ממתין קישור לקבלת מפה במייל.

בודפשט עם ילדים

המלצות מה לעשות בבודפשט עם ילדים וגם בלעדיהם

איפה לישון בבודפשט

טיול בבודפשט עם ילדים קטנים מכתיב אופי מסוים של טיול. הם לא מגלים ענין רב בשיטוט בעיר, במורשת המרשימה ולא מתרגשים במיוחד מאדריכלות. הם כן אוהבים מים, ג'אנק פוד ומשחקיות, לא בהכרח בסדר הזה. לכן, בחרנו ללון במלון אקווה וורלד שעמוס באטרקציות מיימיות לילדים ולילדים בנפשם וכולל גם משחקיה לא רעה בכלל.

חופשה בבודפשט עם ילדים
משקפיים: Private Vintage Collection

החסרונות של המלון הם המרחק שלו מהעיר (מרחק של כ- 20 דקות נסיעה). המלון מוציא שאטלים לעיר אחת לכמה שעות וניתן תמיד גם להזמין מונית שהעלות שלה למרכז פשט היא בין 70 ש"ח ל-100 ש"ח לכיוון. אם בחרתם ללון במלון הזה, ההמלצה שלי היא להתייחס אליו כאל "טיול כוכב" שממנו יוצאים מידי יום או מידי יומיים לטיול של מרבית שעות היום וחוזרים אליו בסוף היום.

מלון אקוואה וורלד בודפשט
טיול לבודפשט עם ילדים

טיפ קטן בנושא מוניות: גילינו בדרך הקשה שהתעריף היקר ביותר הוא כאשר עוצרים את המונית ברחוב. לכן מומלץ להזמין מונית מראש או לקחת מונית מתחנת מוניות מוסדרת. תחנות מוניות אפשר למצוא בקלות יחסית ברחובות הראשיים.

חסרון נוסף במלון הוא האוכל. ארוחת הבוקר שהמלון מציע היא בסיסית מאוד ורחוקה מלהיות טעימה. אנחנו לקחנו חצי פנסיון וגילינו שגם ארוחת הערב היא בינונית מינוס (מינוס מינוס).

מחפשים מלונות בבודפשט? כאן תמצאו את הרשימה המלאה

הכרות ראשונה עם בודפשט – סיור בפשט לאורך הדנובה, בניין הפרלמנט וגן החיות

עבור מרביתנו הייתה זו הפעם הראשונה בבודפשט ולכן אחרי שבילינו את היום הראשון בברכות במלון הרגשנו בשלים להכיר את העיר ובעקבות המלצות רבות, הזמנו מראש סיור בשם "פפריקה של סיור" שהוא סיור הכרות עם העיר של כשלוש חצי שעות שבהן עוברים בנקודות העיקריות בפשט ובין היתר בבזיליקת אשטוון הקדוש, סיור לאורך הדנובה, בניין הפרלמנט והכל בליווי הדרכה מעניינת וכיפית של המדריך בר. הסיור מתאים גם עם עגלה וגם לילדים גדולים יותר. קחו בחשבון שהילדים בגיל של סתיו (סביב 6) עשויים להתלונן מידי פעם ואולי כדאי מראש לחשוב על תעסוקה ובעיני במבה וגלידה לגמרי נכנסים לקטגורית ה"תעסוקה" ;-).

נהר הדנובה
טיול בבודפשט עם ילדים

הסיור "פפריקה של סיור" הסתיים כמיטב המסורת היהודית באוכל, במסעדה הונגרית בשם Elso Pesti Reteshaz שידועה בשטרודלים שלה, אולם סבא אלי חובב הבשר מציין שגם מרק הגולש מצוין. לחובבי ז'אנר השטרודלים, ממליצה בחום לטעום מהשטרודל דובדבנים צ'ילי.

Elso Pesti Reteshaz, Budapest, Oktober 6 u. 22

המזרקה בבודפשט

אנדרטת הנעליים בודפשט
אנדרטת הנעליים. כי אי אפשר בלי סיפור שואה אחד לפחות בטיול במזרח אירופה

מחכה לך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי עם הרבה המלצות ותוכן משעשע וכייפי 

משהו קטן וטוב:

השרשרת הכחולה שענדתי בטיול שייכת למיזם החברתי כלכלי Mirembe שמטרתו לסייע לנשים מאוגנדה להגיע לעצמאות כלכלית. הנשים המוכשרות הללו מייצרות שלל תכשיטים צבעוניים ומשגעים (כמו השרשרת הזו) שנמכרים באמצעות האתר לכל העולם וההכנסות מהמכירה מיועדות לרווחתן.

איך לטייל בבודפשט עם ילדים

לאחר שהסתיים הסיור החלטנו לשים פעמינו לבית קפה המתמחה בדואנטס ושייקים בשם  Mr. Funk  שמגדיר מחדש את המילה "שחיתות". במקום אפשר למצוא מגוון של דונאטס בשלל ציפויים וצבעים אבל גולת הכותרת היא ללא ספק השייקים המושחתים שמשלבים מגוון טעמים, קצפת, ובתפקיד ה"דובדבן שבקצפת" – דונאטס מעל הכל. נקודה נוספת לזכותם היא הקפה שיחסית לקפה ההונגרי היה לא רע בכלל ואעיז לומר שאפילו סביר פלוס, וזה לצערי הציון הגבוה ביותר שספל קפה קיבל אצלי בטיול הזה.

ואם אתם כבר שם, אל תחמיצו את השירותים כי מתי בפעם האחרונה יצא לכם לעשות פיפי בתא שכל כולו מרצפה ועד תקרה צבוע בורוד פוקסיה זרחני? 😉

Mr. Funk, Budapest, Arany Janos u. 19-21

קינוחים מושחתים בבודפשט mr funk

נחושים להתיש את הילדים עד תום (כמובן שמי שהותשו ראשונים היו דווקא אנחנו…), המשכנו את אחר הצהריים היישר אל גן חיות המרשים והמטופח. הילדים כמובן נהנו והתרגשו ולא פחות מהם (טוב, אולי קצת פחות), גם אנחנו.

ZOO Budapest, Allatkerti krt. 6-12

גן החיות בבודפשט
גן החיות בבודפשט אטרקציה נפלאה לילדים

הרובע היהודי בבודפשט

ליד בית הכנסת הגדול ברובע היהודי, התחלנו בקפה Solinfo שממוקם ממש ליד בית הכנסת ויחסית לקפה המיימי מידי בבודפשט, הוא היה לא רע בכלל והיה יכול להיות אפילו מצוין לו היה בו יותר קפה ופחות חלב אז אל תחששו לבקש שיהיה עם פחות חלב לפני שתקבלו אותו.

Solinfo Cafe, 1077 Budapest Wesselenyi u. 6

הרובע היהודי משופע במקומות לאכול ולשתות וחנויות אחרות קשה יותר למצוא בו אבל בגזרת הבגדים אפשר למצוא שם לא מעט חנויות וינטאג' שברובן יש מבחר נאה של בגדי וינטאג' וגם בגדים מעוצבים על ידי מעצבים מקומיים. אהבתי במיוחד את החנות SZPUTNYIK SHOP שיש לה שני סניפים, אחד גדול יותר ואחד קטן יותר. אנחנו היינו בסניף הגדול יותר ובילינו בו לא מעט זמן ובגזרת הרכישות התחדשתי בשתי ט-שירטס רוקיסטיות במיוחד וטבעת של צ'ופקה מ"מלחמת הכוכבים" כי בתוך תוכי תמיד אשאר הגיקית ששיחקה D&D והייתה (ועודנה) חובבת מושבעת של סרטי מדע בדיוני וסרטי אימה.

SZPUTNYIK SHOP, Dohany u.20

חנות וינטאג' בבודפשט
שופינג בבודפשט

משם המשכנו ל- SZIMPLA שהוא מעין מתחם מדהים של ברים שבנוי כולו בתוך בנין ישן ויש בו עיצוב ואווירה שקשה להסביר במילים ואפילו בתמונות. אפשר לבלות שם שעות להתבונן בעיצוב ובחללים השונים שחלקם מוארים וחלקם חשוכים כמעט לגמרי ולהנות ממגוון גדול של בירות ואלכוהול (אני הלכתי על ג'ין ומיץ חמוציות) ואינספור פינות חמד שמצטלמות נהדר לפייסבוק ולאינסטגרם.

בימי ראשון מתקיים במתחם שוק אוכל עד השעה 14:00 ולצערי אנחנו הגענו בשעה 14:10 והספקנו להנות רק מתפוח מבושל ממולא במילוי של תותים ובוטנים שהיה לא פחות מאלוהי.

SZIMPLA, Budapest, kazinczy u. 14

איפה לבלות בבודפשט
איפה לשתות בבודפשט

צמוד ל-SZIMPLA יש שוק אוכל שפתוח כל השבוע כולל דוכן טבעוני תחת השם הגאוני לאס ויגאנס.

לאחר טוב ליבנו באוכל ובאלכוהול פצחנו בשיטוט חסר תכלית שהוביל אותנו היישר לגן עדן לסוכר תחת השם הממצה The Sweet ובאותו אזור יכולים חובבי ז'אנר מסעדות השף למצוא את הפיצרייה של ג'ימי אוליבר.

The Sweet, Budapest, Dob u. 21

קינוחים בבודפשט

ארכיטקטורה ברובע היהודי

סיור רגלי בבודפשט
גם הרוח פה פוטוגנית יותר. עליונית: MEWS

בודה

העיר המוכרת כ"בודפשט" היא למעשה שני אזורים המופרדים על ידי נהר הדנובה: האחד, פשט שבו ממוקמים הרובע היהודי, בנין הפרלמנט, האוניברסיטאות, גן החיות, הקרקס, הגלגל הענק ומרבית אזורי הקניות, והשני, בודה, שהחלקים המעניינים בו הם בעיקר הארמון, מצודת הדייגים וכנסיית מתיאש הפוטוגנית (טוב נו, והקדושה). סיור נינוח בבודה יכול בהחלט להתפרש על פני יום שלם, בעיקר אם משלבים בו גם כניסה למבנים הללו ובעיקר לארמון שמשמש כיום כגלריה וכרגע מוצגת בו גם תערוכה של הציירת פרידה קאלו שלצערי לא זכיתי לראות כי מסיבה שאינה ברורה לי סירבו הילדים לזרום עם הצעתי זו ;-).

התחלנו את היום בסיור במצודת הדייגים, מבנה יפה שבנוי ממש מעל הדנובה, עמוס במרפסות (ועמוס לא פחות בתיירים) שמספקים תצפית נפלאה אל העבר השני של הנהר (פשט).

מצודת הדייגים בודפשט
סתיו לובשת עליונית של הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

צמודה למצודת הדייגים נמצא כנסיית מתיאש (MATTHIAS Church ) שמספקת רגעי קודאק מלבבים. אנחנו לא נכנסו פנימה אבל חובבי הכנסיות והקתדרלות (לא אני) יוכלו להנות גם מחלקה הפנימי של הכנסיה המעוצבת לעילא ולעילא כיד השחיתות הנוצרית ועושק העם של אותה העת שבה היא נבנתה.

כנסיית מתיאש בבודפשט
אזור בודה בבודפשט

משם נכנסו פנימה לסמטאות הציוריות של בודה אל עבר בית הקפה RUSZWURM CONFECTIONERY ששימש כמקום אליו הגיע המלך להתנחם כדרך כל בשר במתוקים ופחמימות והפך ברבות השנים כמוכר בעיקר בזכות הקרמשניט שלו שמכונה "הקרמשניט האלוהי" ומצדיק בהחלט את השם.

 RUSZWURM CONFECTIONERY, Budapest, Suzentharomsag u. 7

איפה לאכול בבודפשט
סמטאות ציוריות בבודה

עמוסי פחמימות, לקטוז וסוכר המשכנו בסמטאות הציוריות אל עבר הארמון המרשים שמשמש כיום כגלריה לאומית לאומנות. בעוד אני התלהבתי מכל פיסת אבן ציורית וקיר צבעוני הילדים התלהבו בעיקר מהנוף שנשקף למטה והמדים שלבשו החיילים (כי אין גיל מוקדם מידי ללמד את הילדים טעם אופנתי מהו).

גשר השרשראות בבודפשט
סמטאות ציוריות בבודה
פשט

Budapest eye ו – Zoo cafe

להפתעתנו ה(לא) רבה ובניגוד אלי שסבורה שאין כזה דבר יותר מידי סמטאות ציוריות, הילדים איבדו ענין די מהר והדבר היחיד שהחזיק אותם (חוץ מערמות הסוכר הלא מבוקר שנצרכו במהלך הטיול) הוא ההבטחה שאחרי שנסיים כאן, ניקח אותם לגלגל ענק. וכך, אחרי שהרגשנו שמיצינו את אזור הארמון (כלומר, כשנגמר לי המקום במצלמה), לקחנו מונית חזרה למרכז פשט אל גלגל הענק המתנשא לגובה של כ-60 מטרים וידוע בשם Budapest eye.

גלגל הענק בבודפשט

משם המשכנו נישאים על אדי האדרנלין של הגדולה שעזרו לה לצעוד עוד כקילומטר עד ה- Zoo Cafe, אטרקציה חביבה ביותר לילדים וילדים בנפשם שנהנים מכוס קפה לא רעה בכלל כשצב, שרקן, איגואנה ונחש מטיילים להם על השולחן במקביל.

zoo cafe בבודפשט

משם הלכנו לאכול ב- padtahay wokbar שנמצא מרחק של דקה הליכה מ – Zoo cafe והבנו איך מסעדת הווק המצוינת הזו קיבלה ביקורת של 4.6 (מתוך 5) בגוגל.

padtahay wokbar, Budapest, papovelde u. 10

מה יש לאכול בבודפשט

רכבת הילדים בבודפשט והרכבל

אחת האטרקציות המעניינות בבודפשט היא רכבת הילדים, רכבת שנוסעת בתוך יער קסום ופוטוגני והכרטיסנים הם ילדים בגילאי 14-18. נקודת העלייה לרכבת ממוקמת אחרי בודה ולקח לנו שלושת רבעי שעה להגיע לשם עם מונית.

לרכבת יש כמה תחנות ואפשר לעשות סיבוב מעגלי של הלוך חזור או לקנות כרטיסים רק לכיוון אחד. אנחנו קנינו לכיוון אחד כי את הירידה למטה רצינו לעשות ברכבל ולכן ירדנו בתחנת יאנוש שמובילה לרכבל.

 1021 Hűvösvölgy‬ | Gyermekvasúthoz vezető út

רכבת הילדים בבודפשט

מתחנת יאנוש עד לרכבל ישנה הליכה ביער שכולה עליה ואורכת כ-15 דקות. אפשר לעשות אותה גם עם עגלה ולגבי הילדים הגדולים יותר, כדאי להכין אותם מראש שיש קצת טיפוס אבל שזו הדרך היחידה להגיע לרכבל ולקוות שזה יפחית אפילו ולו במעט את קיתונות הקיטורים שנשמעו במהלך העלייה….

אחרי ששיחקנו עם הילדים בגינה שבסוף העלייה ליד הירידה ברכבל (ועל הדרך גילינו שילדים בעייתיים והורים שקועים עמוק בסלולרי בזמן שהילד הגדול מידי זורק חול אל כל עובר ושב יש בכל השפות והלאומים…) הלכנו לכיוון הרכבל כדי לעשות את הירידה המרהיבה בתוך היער עד לסוף המסלול המרהיב הזה שבסופו ישנה תחנת אוטובוס אחת לכיוון העיר.

רכבל בבודפשט

עוד כמה דברים בקטנה

גלידת פרח

אחת התמונות המוכרות לכל חובב אינסטגרם היא תמונה של גלידת הפרח המפורסמת. מדובר בגלידריה שהפכה לאגדה הממוקמת ממש מול בזיליקת אישטפן הקדוש. הגלידה שמעוצבת ביד אומן לכדי צורת פרח בעל שני צבעים טעימה אפילו יותר משהיא יפה ומבחר הטעמים המיוחדים (שוקולד אוכמניות הוא רק דוגמה טעימה אחת) מרשים וכולל גם טעמים טבעוניים.

Gelarto Rosa, Szeent Istvan ter 3

שייט לילי על הדנובה

בודפשט היא עיר יפהפייה. אבל יופייה האמיתי יוצא בלילה ושייט לילי על הדנובה הוא חוויה מקסימה לילדים ולמבוגרים כאחד. לאורך הדנובה פזורים רציפים רבים ובעקבות המלצה הלכנו לרציף 7, רכשנו כרטיסים והמתנו כ-40 דקות לבואה של הסירה. הסירה משייטת לאורך הדנובה תוך כדי הסברים על המבנים המופלאים שלצידה כשההסברים מוצעים בשלל שפות וגם עברית. רבים לא ידעו זאת אבל הכרטיס כולל גם משקה חינם מהבר של הסירה.

שייט ליילי בדנובה

שופינג

שום טיול בחו"ל אינו שלם עבור כותבת זו ללא ספורט הקרדיו האהוב עליה ביותר, הלוא הוא שופינג. בגלל שהטיול הוקדש לילדים שופינג לא היה מרכיב גדול בטיול אולם בכל זאת הקדשנו מראש חצי יום לאאוטלט Premier outlet שנמצא בחלק מרוחק בבודה. על אף כמות החנויות המרשימה יחסית, למעט מותגי ספורט מוכרים לא מדובר באאוטלט של מותגי פרימיום ואת מרבית החנויות לא הכרנו. בגזרת בגדי הספורט ונעלי הספורט מצאנו מבחר לא רע בכלל של כל הרשתות המוכרות אם כי לטעמי לא מצדיק נסיעה עד לשם.

קניון שדווקא מצאתי כנחמד ושהגענו אליו לגמרי במקרה על הדרך הוא קניון WestEnd הממוקם בפשט לא רחוק מאקווה וורלד. בקניון אפשר למצוא את הרשתות והמותגים שאנו מכירים גם בארץ כולל מותגי הקוסמטיקה הגדולים במחירים מעט יותר זולים מאשר כאן. את מירב הזמן שלי ביליתי בחנות הלבשה תחתונה בשם Intimissi lingerie (בקומת הכניסה) שממקומת במקום טוב באמצע בסקאלה שבין ויקטוריה סיקריט לג'ק קובה. בנוסף, חזרו איתי הביתה זוג נעלי אולטסטאר בצבע סגול מטאלי שיוכתרו כאחד הזוגות המגניבים בתבל ואם לא בתבל, אז לפחות בהרצליה.

התמונה להמחשה בלבד. 😉

אשמח לשמוע בתגובות מה חשבתם על הפוסט ואם יש לכם תוספות, המלצות, תיקונים וכל הגיג שהוא, אנא שתפו למטה בתגובות לטובת הקוראים שיסעו בקרוב ומתכוונים להסתמך על חלק מהדברים שנכתבו כאן.

מפה של בודפשט עם כל ההמלצות

לכל המעוניין והמעוניינת, עמלתי והשקעתי במפה של בודפשט שבה מסומנים כל אחד מהמקומות שציינתי בפוסט. מי שרוצה לקבל את המפה למייל שלו, מוזמן ומוזמנת להכניס כאן את המייל ולקבל את המפה.

בודפשט – עוד מידע וסיפורים

"אפקים מטיילים" מספרים לנו בפוסט "בודפשט – בין הגולש לקומוניזם" למה ההונגרים חמוצים כל כך.

הבלוג "שמתי לב – טיולים, אמנות, אנשים" מציע לנו שני פוסטים על בודפשט: "בודפשט – זכרון וחסד" ו"מה מסתתר מאחורי חזיתות הבתים והשערים הכבדים של בודפשט?"

עוד המלצות על טיול בבודפשט עם ילדים מוזמנים לקרוא גם בבלוג "מתוך עולמי"

אפשר להציע לך חברות?

נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים, להמשיך לטייל איתי עם הילדים או עם חברות ולהכיר מעצבים חדשים ולשמוע ראשונה על ההנחות הכי שוות? בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג. תגללי עוד קצת למטה ותמצאי חלונית להרשמה  (שימי לב שישלח אליך מייל אישור ורק אחרי שתאשרי אותו תצטרפי לרשימת הדיוור. אם לא מצאת תבדקי גם בתיקיית ה promotion ואפילו ב- spam).

מוזמנת גם לפרגן ב"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולהצטרף ל-17,000 העוקבים שלי באינסטגרם.

חופשה משפחתית
עד החופש הבא…

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת