לפני שבוע חגגתי יומהולדת של הגיל הלא פוטוגני 38. להלן כמה מסימני הגיל: פיתוח חיבה לסודה, שהיות ארוכות בפורומים של זריקות בוטוקוס וחומצות היאלורניות ועליה הולכת וגוברת בריכוז האנדורפינים בגוף מנוכחות של תכשיטי יהלומים. כשגיל 40 נמצא ממש מעבר לפינה אני מתנחמת במחשבה על קניית יהלומים ותכשיטי יוקרה שעם קצת מזל ינצנצו מספיק כדי להסתיר את סימני הגיל המתהווים…. לכן שיתוף הפעולה עם דיאנו'צה – חברי בורסת היהלומים שמייצרים תכשיטי יהלומים ומוכרים אותם במישרין ללקוח, הגיע בטיימינג הולם. בדיאנוצ'ה דוגלים במדיניות של שקיפות מתוך מטרה להראות לנו שאפשר לקנות איכות במחיר טוב ועל הדרך, לימדו אותי דבר או שניים על בחירת יהלום (ספוליר: מסתבר שגם כאן, הגודל לא קובע 😉 ), בחירת טבעת יהלום, האם קיים מחירון יהלומים ומה כדאי שנשאל לפני שאנחנו פותחות את הארנק ומרסקות איזו קרן השתלמות לטובת החלום המנצנץ.

טבעות אירוסיןצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה. מחירי טבעות מלמעלה למטה: טבעת סיטרין – 2,648 ש"ח, טבעת אבן אדומה – 2,999 ש"ח, הטבעת השלישית נמכרה, טבעת אבן בצבע תכלת – 2,999 ש"ח, טבעת משובצת – 2,663 ש"ח, טבעת יהלום – 2,685 ש"ח

צבע יהלוםצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה

מה חשוב לדעת לפני שקונים תכשיט עם יהלום

קראט יהלומים

קראט הוא משקל היהלום. קראט אחד של יהלום שווה 200 מ"ג (חמישית גרם). הקראט הוא אחד הגורמים המשפיע על מחיר היהלום. משקל היהלומים מחולק לקבוצות לפי קראט כאשר בין קבוצה לקבוצה יש פערים משמעותיים. לכן עדיף לבחור ביהלום בגודל קראט הקרוב לסוף קבוצה אחת מאשר בתחילת קבוצה אחרת.

אוברול ורוד וג'קט ג'ינסצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה; אוברול ורוד: גילדת המעצבים, נראה גם בפוסט שבוע האופנה;  ג'קט ג'ינס: דזיגואל

תכשיטי זהב וינטאג'צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה

שתי קבוצות המשקל הנפוצות ביותר בישראל לטבעות אירוסין הן הקבוצה של 0.30-0.39 קראט, והקבוצה של 0.40-0.49 קראט.

באמריקה כמו באמריקה הכל גדול ונוצץ יותר והמשקל הממוצע של יהלום בטבעת אירוסין בארה"ב הוא 0.70 קראט. מסקנה: אם כבר להתארס בחו"ל, עדיף שזב יהיה בארה"ב ;-).

המדריך לקניית יהלומיםצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה; מניפה: Fancy Hand Fans. מחירי טבעות מימין לשמאל: טבעת ויטאג' – 1900 ש"ח, טבעת זהב וינטאג' – 2,200 ש"ח, טבעת יהלומים – 4,914 ש"ח, טבעת בצורת וי – 2,369 ש"ח, טבעת פתוחה – 1,900 ש"ח, טבעת עגולה – נמכרה, טבעת אבן – 790

תלתלים ותכשיטיםצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה

האם למוכר יש תעודה

כיאה לתחום שממותג כתחום יוקרה, לאמינות יש תפקיד חשוב במערכת היחסים הזו שבין היהלום, אלינו ולחשבון הבנק ולפני שאנחנו שוברות את קרן ההשתלמות כדי לממש את ההתאהבות בצמיד היהלומים שמככב בחלומותינו הורדרדים אנחנו רוצות לדעת שלא עוקצים אותנו ולכן ליהלומים יש תעודה שמפרטת את הפרמטרים של היהלום ומדרגת אותם לפי סקאלה בינלאומית. הבעיה היא, שהמעבדות השונות פועלות באופן עצמאי וכל אחת יוצקת תוכן שונה לאותיות ולמספרים. זה יכול להתבטא בדירוג צבע היהלום (מעבדה מקלה תיתן לאותו יהלום דירוג צבע גבוה יותר מאשר מעבדה מחמירה), בנקיון היהלום וכיו"ב.

ג'קט ג'ינס וטבעות יהלומיםצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה; ג'קט ג'ינס: דזיגואל

קניית יהלומיםצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה. מחירים: צמיד זהב – 6,000 ש"ח, טבעות יד עליונה (מלמעלה למטה): טבעת אירוסין: 5,947 ש"ח, טבעת אמצעית – 4,500 ש"ח, טבעת אבן סיטרין – 2,648 ש"ח.

אז מה עושים? בדיאנוצ'ה ממליצים לסמוך רק על תעודות מהמעבדת GIA האמריקאית הידועה בקרב מביני דבר כמחמירה ביותר ולכן האמינה ביותר.

הנערה עם עגיל יהלוםצילום: ורד פרקש; תכשיטים: דיאנוצ'ה. עגיל יהלומים: 5,628 ש"ח

עגיל משובץ יהלומיםצילום: ורד פרקש; עגיל יהלומים: דיאנוצ'ה

דרגת נקיון היהלום

הא לכם רגע פעוט של כימיה: יהלום הוא מיניראל טבעי שנוצר בטבע ולכן כמו הרבה דברים אחרים שנוצרים בטבע (או שיוצאים כדרך הטבע 😉 ) בעת היוצרותו נכלאים בתוכו שלל חומרים אחרים כמו בועיות של אוויר, שריטות פנימיות ושאר פגמים.  הפגמים הללו מטיבם פוגמים בערך היהלום ויותר חשוב, מפריעים לו לנצנץ.

לכל יהלום יש פגמים אך השאלה היחידה היא כמה הם בולטים. לכן, כדאי לבקש להסתכל על היהלום דרך זכוכית מגדלת ולראות בצורה טובה יותר את הפגמים.

שרשרת זהבצילום: ורד פרקש; שרשרת וטבעות: דיאנוצ'ה; צמיד: FRIDA Handmade Jewelry; ג'קט פיאטים: פקטורי 54

ליטוש היהלום

כדי שהיהלום ימצה את פוטנציאל הבלינג בלינג שאותו אנו חושקות, יש צורך ללטש אותו כדי להביא  אותו לדרגת הנצנוץ המקסימלית.

שרשרת עם יהלוםצילום: ורד פרקש; שרשרת וטבעות: דיאנוצ'ה; אוברול ורוד: גילדת המעצבים. מחירי תליונים: תליום יהלום עליון (רבע קראט) – 1,079 ש"ח, תליון פרח – 578 ש"ח, שרשראות זהב – לפי משקל. טבעות (משמאל לימין): טבעת סיטרין – 2,648 ש"ח, טבעת אמצעית – 4,500 ש"ח, טבעת יהלום ימנית – 5,947 ש"ח.

איכות הליטוש משפיעה כמובן על מחירו (ועל נצנוצו) והציון הניתן לאיכות ליטוש של יהלומים עגולים נחלק לשלוש תת קטגוריות: חיתוך, פוליש וסימטריה.

דירוג הצבע של היהלום

הצבע האידיאלי ליהלום הוא למעשה שקוף. יהלומים שקופים לגמרי הם נדירים ורוב היהלומים הם בעלי גוון צהבהב קל עד כבד. הגוון של היהלומים מסומן לפי סקאלת האלף בית הלטיני אולם קשה מאוד להבחין באמת בהבדלים בין יהלומים הסמוכים האחד לשני בדרגת הצבע.

בואו נודה על האמת: אם אנחנו משקיעות ביהלום איכותי, אנחנו רוצות שכולם יראו אותו, ואם אפשר, מרחוק. אה לכן טיפ חשוב: יהלום בגוון צהבהב יבלוט יותר על זהב לבן ואילו יהלום לבן יותר יבלוט על זהב צהוב.

צמיד ומניפהצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה; צמיד: FRIDA Handmade Jewelry; מניפה: Fancy Hand Fans

אופנת רחובצילום: ורד פרקש; עגיל יהלומים וטבעות: דיאנוצ'ה; נעליים: פריז (לפוסט ההמלצות שלי על שופינג בפריז כולל חנות הנעליים הזו)

יהלום שחורצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה

איך אפשר לבדוק את היהלום?

חדר תצוגה אידיאלי לבדיקת יהלום הוא חדר שבו יש תאורת פלורסנט שלא מסתירה פגמים ואינה משנה את צבע היהלום, מכשיר הנקרא לופה שמאפשר הגדלה עד פי 10 ושבאמצעותו אפשר לבחון את היהלום, נייר צבע ותעודה אמריקאית ואם אין, אז אבני בוחן אמריקאיות.

גרביונים של זהרהצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה; גרביון: זהרה; נעליים: ELLEN RUBEN; שמלה (ישנה מאוד): אלף אלף

מחירון יהלומיםצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה

איך אפשר להוזיל את עלויות היהלום

רגע של נוסטלגיה מתוך הבדיחות שהיינו מקבלים עם "בזוקה" המיתולוגי:

בזוקה ג'ו: "אבא, מה יותר קשה מיהלום?"

אבא: "לשלם עבורו". 🙂

כמו בהרבה מאוד תחומים גם בתחום היהלומים אחת הדרכים להוזיל עלויות היא לוותר על המתווכים שבדרך ולקנות את היהלום ישר מיצרן התכשיטים. אל חשש, אין צורך לכתת רגלים במכרות בדרום אמריקה ודי להגיע ליצרני תכשיטים שרוכשים את היהלומים ומשבצים אותם בתכשיטים שהם צורפים בעצמם. המשמעות היא לוותר על החנות המפוארת בקניון, או חדר תצוגה שנראה כאילו נלקח מסדרות הדוניסטיות של האלפיון העליון, ובמקום זה, להגיע למשרדי היצרן לפגישה כשאתן מצוידות בידע ובכלים שקיבלתן בפוסט הזה ולהנות משפע התכשיטים שמיוצרים על ידו במחירים אטרקטיביים.

ג'קט פיאטים שחורצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה; צמיד: FRIDA Handmade Jewelry, ג'ינס: מרק ג'ייקובס; ג'קט פיאטים: פקטורי 54

איכות יהלומיםצילום: ורד פרקש; עגילים: דיאנוצ'ה

רגע של גילוי נאות. אינני בעלת ידע גמולוגי ועד לכתיבת שורות אלו הדבר היחיד שידעתי למלמל בהקשר של יהלום הוא שהגודל כן קובע ;-). הפוסט הזה הוא פרי שיתוף פעולה ביני לבין חברת דיאנוצ'ה ובניצוח הצלמת הנהדרת ורד פרקש. בדיאנוצ'ה מעצבים את התכשיטים, משבצים את האבנים ומציעים את הפריטים למכירה ללא עלויות תיווך ובמחירים אטרקטיביים. בדיאנוצ'ה דוגלים בשקיפות מלאה משום שלמרבה הצער בענף הלא מפוקח הזה אנשים רבים משלמים סכום לא פרופורציונאלי ביחס למה שהם מקבלים ובכל זאת, לא כל יום אנחנו מוציאות אלפי שקלים על פריט כל כך קטן.

מוזמנים ליצור קשר עם דיאנו'צה בטלפון 03-7208843 או במייל: dayandnight@dianoche.co.il ולהגיע לפגישה בבורסת היהלומים ברמת גן.

ואם מתחשק לכם להעשיר עוד קצת את הידע שלכם בתחום הגמולוגיה, מוזמנים לצלול לאתר הזה שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת על דירוג יהלומים.

נקיון יהלומיםצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה

טבעות זהב מבורסת היהלומיםצילום: ורד פרקש; טבעות: דיאנוצ'ה

אם אהבת ונהנת, מוזמנת להמשיך ולעקוב אחר דיאנוצ'ה ולפרגן בלייק בעמוד הפייסבוק שלהם, לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם שלהם ולשוטט באתר ובחנות המקוונת.

ועכשיו, אשמח מאוד לשמוע מה חשבת על הפוסט בתגובה מטה, אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" אז זה הזמן, כי בימים אלו אני שולחת מידי שבוע הודעה על מתנות והגרלות ייעודיות לקוראות הבלוג ולמנויות במייל. רק עוד קצת למטה ותמצאי חלונית להרשמה.

אישה צוחקתצילום: ורד פרקש; טבעות, שרשרת ועגילים: דיאנוצ'ה; צמיד: FRIDA Handmade Jewelry, ג'ינס: מרק ג'ייקובס; ג'קט פיאטים: פקטורי 54

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת