לאחרונה יצא לי להכיר את בלוג ההורות המצוין בפייסבוק של שירלי טמיר וסרטון מצוין אחד שהיא הכינה ליום האישה ועוסק בציפיות הלא ריאיליות שיש כיום מנשים דיבר אלי במיוחד. שירלי מבטאת באופן שנון אך כל כך מדויק את מה זה אומר להיות אישה ואמא כיום, על הציפיות שיש מאיתנו להיות גם אמהות מעורבות, גם להצליח בעבודה וגם להראות הכי זורמות למרות שלל הקשיים שבדרך וכאלו כידוע, יש בשפע! בתור מי שבחרה לחשוף חלקים נרחבים מחייה ברשת, בנוסף לכל הקשיים והדילמות שכל אמא מתמודדת איתם מידי יום, אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם שלל דילמות וקשיים נוספים שלקוחים מעולם הרשתות וקשורים במידת החשיפה שאני בוחרת להעניק לחיי ברשת כאשר הנושא הרגיש ביותר הוא החשיפה של הילדים והצגת תמונות של הילדים בפייסבוק, באינסטגרם ובבלוג. אין כמו חג שמתקרב כדי להרהר ביחד איתכן בנושא, לשתף בדעותי,לעורר את השיח החשוב הזה, לשתף אתכן גם בקשיים הפרטיים שלי שאינם עוסקים דווקא בתמונות של הילדים ברשת ולשמוע גם את עמדתכן בנושא כאן למטה בתגובות ובפייסבוק

אך בכל זאת בבלוג אופנה עסקינן, ואת הדיון החשוב הזה ואת עמדותי בנושא תמונות של הילדים באינסטגרם (מוזמנים לנחש מה הן ;-)), תלוונה תמונות של הפקה אביבית שצילמתי אליה את סתיו חוגגת את האביב ברחבי הרצליה שנראית בתמונות הרבה יותר ציורית ממה שהיא באמת, בשמלות של מעצבת השמלות הדס שטרנברג מתוך החנות אונליין שלה.

שמלת פסים לבנותשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות; עליונית: של סתיו מהבית 😉

שמלה אביבית לבנות עם פרחיםשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

תמונות של הילדים בפייסבוק ותמונות של הילדים באינסטגרם

אחד הדיונים הסוערים הוא האם ראוי שהורים ישימו תמונות של ילדים ברשתות החברתיות. אני עצמי אף חטפתי ביקורת בעבר בנושא תחת הטענה כי לילדים אין חופש אמיתי לבחור האם הם מעוניינים בכך (טענה חסרת טעם בעיני לאור העובדה שאנחנו לא שואלים את הילדים שלנו שאלות שבעיני הן הרבה יותר אקוטיות כמו לאיזה גן הם רוצים ללכת, ברית מילה כן או לא והאם הם בעד או נגד חיסונים…). טענה נוספת ויותר מטרידה היא העובדה שאי אפשר אף פעם לדעת לאן מתגלגלות התמונות של הילדים ברשת. כמו בהרבה דברים אחרים בהורות, גם בנקודה הזו, אין בעיני תשובה אחת שהיא "נכונה" ולכן גם הביקורת של המקטרגים בעיני אינה במקומה, אם כי כנראה שהדרישה להיעדר ביקורת מצד אחרים היא טיפ טיפ טיפונת נאיבית אבל היי, אין כמו החג כדי להתכסות במעט אופטימיות קוסמית 😉.

שמלה לבנה חגיגית לילדותשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות; עליונית: של סתיו מהבית 😉

שמלה פרחונית לילדותשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

בתור משפטנית ועורכת דין בהשכלתי ומקצועי (מודה באשמה😉) אני לא יכולה להימנע מהמסגרת המשפטית הזו שהמקור שלה הוא בחוק הגנת הפרטיות, חוק צילום ילדים וחוק הגנת ילדים. חשוב לדעת, שלכל אחד יש זכות לצלם אותנו ואפילו את ילדנו כל עוד אנחנו במקום ציבורי (כמו למשל פפרצ'י). ההבדל הוא, שאסור לשים תמונות של ילדים ברשת (אך לצלם בהחלט מותר) מבלי לקבל את רשות ההורים. העולם היום בחלקו הניכר הוא העולם שקורה ברשת והילדים הם חלק מזה וגדלים לתוך זה ולכן, אני לא מוצאת מקום להימנע מזה בכל הנוגע לילדים בדיוק באותו האופן שבו לא מנעו מילדים בימים עברו לצאת לשחק מחוץ לבית על אף שכולם ידעו שארבו שם סכנות. אני דוגלת בלשתף את הילדים ולחשוף אותם בהדרגה ובמקביל, ללמד אותם להשתמש בזה בתבונה וכמובן, ללמד אותם להיזהר מהסכנות ברשת ולא פחות מזה, להיזהר בעצמנו. 

קישוט כוכבים ליום הולדת

מגרש משחקיםשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

קנאה

רגע קטן של גילוי: בבסיסי אני קנאית להחריד. בבית הספר היסודי קנאתי ב"מלכות הכיתה", בחטיבה קינאתי במי שהייתה הנמסיס שלי בכל הנוגע להצלחה בלימודים (ויש שטענו שגם חלקנו דמיון פיזי מסוים…), בתיכון קינאתי בכל מי שפניה היו חלקות מפצעונים ונקיות מסימני שמנוניות (רעה חולה שסבלתי ממנה עד שגיליתי את פרח לב הזהב שלי  – תרופת הרואקוטן השנויה במחלוקת) וכך הלאה. היה רגע קטן בחיי שסברתי לתומי שעם ההתבגרות תם שלב הקנאה בחיי אולם מודה ומתוודה שהרשת מביאה עימה שלל סיבות להתקנא באחרות: אימהות שילדו 3 ילדים ונראות כמו דוגמניות של בגדי ים (אתן יודעות מי אתן 😉), בלוגריות שפתחו בלוג אחרי ויש להן כמות גולשים כפולה ומכופלת משלי, צלמות מוכשרות ממני, נשים באינסטגרם עם פידים מעוררי השראה\קנאה, כל ילדה בת 17 שעם מעט מאוד מאמץ עוקפת אותי בסיבוב עם כמות העוקבים באינסטגרם, יצרניות תוכן שהשיגו את מה שעבורי הוא בגדר חלום ופנטזיה והגיעו לפינה או תכנית משלהן בטלוויזיה והרשימה עוד ארוכה ומכובדת. מודה שלא תמיד זה פשוט. בעיקר בימים שבהם פוסט שהשקעתי בו רבות אינו מביא תנועת קוראות כפי שציפיתי, או כשתמונה שלי באינסטגרם גורפת מעט מאוד לייקים ועוד שלל רעות חולות של החיים בעולם הרשת. אבל בכל עבודה יש אתגרים ותמיד יהיו מי שיצליחו יותר מאיתנו ואני מקבלת כל פעם מחדש שיעור חשוב באיך להפוך את רגשי הקנאה המבעבעת לפרגון אמיתי מכל הלב. לפעמים אפילו זה מצליח לי.  

צילומי משפחה בטבעשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות; עליונית: של סתיו מהבית 😉

שושנה בין החוחיםשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

המרדף אחרי הלייקים

זה אולי ישמע מוזר אבל נשבעת שהייתי מבין האחרונות שהצטרפו בזמנו לרשת הפייסבוק. בהתחלה הייתי כל כך מנותקת שלא הבחנתי שאף אחד לא מגיב ולא עושה לייקים למעט הדברים שהעלתי. יום אחד חברה שאלה אותי למה אני לא מעלה כלום ורק אז הלכתי לבדוק וגיליתי שבהגדרות האבטחה שלי היה מוגדר שאף אחד לא יוכל לראות את התכנים… השימוש שלי ברשת היה כל כך נטול מטרות ונאיבי שלפעמים אני מתגעגעת לתחושה הזו. היום, כל פוסט בפייסבוק וכל תמונה באינסטגרם מחושבת לפרטי פרטים, הספונטניות נעלמה כליל ואת מקומה תפס המרדף אחר הלייקים, התגובות והעוקבים. 20 פעם ביום אני בודקת אם יש תנועת גולשים באתר, 20,000 פעם ביום אני נכנסת לאינסטגרם ו-200,000 פעם ביום אני מתעסקת את הטלפון והמחשב. אז אמנם אני חשה סיפוק רב מהעובדה שעל אף שאינני נערה פוחזת בת 17 (ולו הייתי מאמינה באל הייתי אומרת לו תודה על כך שאינני בגיל הזה יותר מידי בוקר wink), הצלחתי לעניין 14,200 עוקבים באינסטגרם שסבורים שהתכנים שלי מספיק מעניינים כדי להישאר שם, אבל לפעמים גם לי מתחשק להעלות תמונה באיכות גרועה ובחיתוך לא מקצועי, נטולת פילטר או עריכה מקצועית פשוט כי ככה בא לי באותו הרגע….

שמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

שמלה לבנה מסתובבתשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

ההתמכרות לסמארטפון

לפני שנה בדיוק בבוקר בהיר אחד ימים ספורים לפני טיסה לפריז הסמארטפון שלי שבק חיים. הפאניקה שאחזה בי באותו הרגע הובילה אותי להכין את מדרג האסונות הפרטי שלי מן הכבד אל הקל באופן הבא: הסמארטפון שובק חיים, המחשב האישי שלי שובק חיים, סרטן 🤭. 

שמלה פרחונית לילדות ממרמדלה מרקטשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

כל כך הרבה נאמר, נכתב ונשמע על ההתמכרות לסמארטפון ועל הבעיות, הקשיים, הסכנות, הקשר בין זה לבין הפרעות קשב, בין זה לבין אלימות, בין זה לבין אלוהים יודע מה. זה תמיד נשמע כל כך אפוקליפטי ולכן חשוב לזכור שלפני כמה עשרות שנים אמרו את אותו הדבר על הטלוויזיה, ואחר כך על המחשב, על האטארי (זוכרים??), על הגיים בוי, על האקס בוקס. דברים לא פחות גרועים אמרו על "הסכנות שברוקנרול" ובשנות השישים סברו מקבלי ההחלטות בארץ הקודש, כי הביטלס הם אלו שישחיתו את לבבותיהם התמים של נערי ונערות ישראל…

פסח הוא עת מצוינת להזכיר כי בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא מחושך לאור, או במילים אחרות: תתקדמו😉. 

בגדים לילדים לחגשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

המוסר כפול

כמעט מיום שנולדה, סתיו רואה אותי מצטלמת, עורכת, מעלה, הולכת לאירועים ומקבלת מידי שבוע שלל חבילות ומתנות.  

שמלה שיקית בסגנון בוהו שיק: Rock The Boat

מוסר כפול לא באמת יעבוד כאן. אני לא אוכל בבוא היום למנוע ממנה לנהוג ברשתות כפי שנוהגת אני וסתיו נהנית להצטרף אלי לצילומים, לאירועים, לשבוע האופנה, וגם היא מקבלת מתנות ויודעת שקודם אמא צריכה לצלם אותן ורק אחר כך היא יכולה להתחיל להשתמש בהן וכבר למדה להתמקח כמו גדולה כי למה להסתפק בשמלה אחת אם אפשר לבקש שתיים?wink

חנות אונליין לשמלות לילדותשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

הדס שטרנברג - בוטיק שמלות לילדות אונלייןשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

אם לסכם את הדיון המעמיק הזה באופן האובייקטיבי ביותר שיכולתי לחשוב עליו, יש לי בת מהממת (וגם אחיה לא רע)!

ילד משחק בגינת שעשועיםיורש העצר הצעיר. 

השמלות שסתיו לובשת

המעצבת הדס שטרנברג שאחראית על כל השמלות שסתיו לובשת בפוסט הזה, למדה עיצוב אופנה במכללת ויצ"ו חיפה והקימה את המותג כשהייתה בעצמה בהריון בשנת 1997 לאחר שראתה כי השוק מציע מעט מאוד בתחום בגדי הילדים והתינוקות המעוצבים. היא התחילה עם עיצוב של בגדי ילדים ותינוקות לשני המינים אולם עם הזמן, הוא הלך והתעצב למותג הנוכחי שנקרא "הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות" המציע שמלות איכותיות ומשגעות לילדות בגילאי 2-8. 

ילדה יושבתשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

זהו שיתוף הפעולה השלישי שאני זוכה לעשות עם הדס שטרנברג כשהראשון היה בדיוק לפני שנה כשהצגתי (ואם לדייק, כשסתיו הציגה) את קולקציית שמלות האביב והשני היה לפני כחצי שנה כשהצגנו את קולקציית שמלות החורף. את השמלות שסתיו לובשת (ועוד הרבה אחרות) תוכלו למצוא בחנות אונליין של הדס. ממליצה בחום לעקוב גם אחרי עמוד הפייסבוק של החנות שבו מתפרסמות שלל ההנחות וההטבות שאני חייבת לומר שניתנות ביד נדיבה. 

תמונות של ילדיםשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

שמלת פסים מהחנות אונליין במרמלדה מרקטשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

ובנימה אופטימית, חג פסח שמח!

גן של שושניםשמלה: הדס שטרנברג – שמלות בוטיק לילדות

עלה של שושנה

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט בתגובות למטה ואשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" אז זה הזמן, כי בימים אלו אני שולחת מידי שבוע הודעה על מתנות והגרלות ייעודיות לקוראות הבלוג ולמנויות במייל. עוד קצת למטה תמצאי חלונית להרשמה. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת